1

سایه‌روشن‌های هفته دوم؛ سبقت زردپوشان در هفته توقف سرخابی‌ها و پرشورها

  • کد خبر : 401268
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، لیگ برتر فوتبال در فصل جدید از ایستگاه دوم هم عبور کرد و باید منتظر ماند که رفته‌رفته موتور لیگ داغ‌ شود و تیم‎‌ها با عبور از چند مسابقه اول، نشان دهند که در بیست و چهارمین دوره مسابقات، کجای جدول را هدف گرفته‌اند. همچنین برای دومین هفته متوالی از […]

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، لیگ برتر فوتبال در فصل جدید از ایستگاه دوم هم عبور کرد و باید منتظر ماند که رفته‌رفته موتور لیگ داغ‌ شود و تیم‎‌ها با عبور از چند مسابقه اول، نشان دهند که در بیست و چهارمین دوره مسابقات، کجای جدول را هدف گرفته‌اند.

همچنین برای دومین هفته متوالی از کمک داور ویدئویی (VAR) با تمام انتقادهایی که نسبت به نحوه اجرای آن وجود دارد، در برخی مسابقات لیگ استفاده شد تا این فناوری که در چند سال گذشته با توجه به بالا رفتن اشتباهات داوری، تبدیل به یکی از مطالبات اهالی فوتبال شده بود، به‌تدریج در حال جا افتادن باشد و مشکلات داوری کمتر لیگ را به حاشیه ببرد.

در گزارشی فراز و فرودهای هفته دوم لیگ برتر فوتبال را بررسی کرده‌ایم؛ هفته‌ای که ۶ بازی از ۸ دیدار آن با تساوی به پایان رسید و تنها ۲ مسابقه برنده داشت.

توپ پر سپاهان

سپاهان مانند هفته‌های ابتدایی فصل گذشته، لیگ جدید را هم با توپ پر آغاز کرده و زردپوشان اصفهان با ۲ برد از ۲ بازی اول و کسب ۶ امتیاز، تنها تیمی هستند که در ۲ هفته اول توانسته‌اند، با امتیاز کامل زمین مسابقه را ترک کنند. شاگردان ژوزه مواریس که در هفته اول چادرملو را شکست داده بودند، این هفته هم برابر دیگر تیم تازه لیگ برتری‌شده یعنی خیبر خرم‌آباد به پیروزی رسیدند تا با ۶ امتیاز به تنهایی در صدر جدول باشند.

سایه‌روشن‌های هفته دوم؛ سبقت زردپوشان در هفته توقف سرخابی‌ها و پرشورها

البته سپاهان فصل پیش با وجود یک شروع خوب، در ادامه با از دست دادن امتیازهای حساس در حسرت قهرمانی ماند؛ اتفاقی که هواداران سپاهان نگران تکرار آن هستند. با این حال به نظر می‌رسد سپاهان در سومین فصل حضور ژوزه مواریس، با درس گرفتن از اتفاقات ۲ فصل گذشته، به دنبال شکستن طلسم قهرمانی است. هر چند باید برای سنجیدن عیار واقعی سپاهان و استمراری که نتایج این تیم خواهد داشت، به انتظار هفته‌های آینده نشست. گرچه آنها تا این هفته در نتیجه‌گیری، بهتر از سایر رقبا عمل کرده‌اند و در حال فاصله انداختن از همین شروع فصل هستند.

حسرت برد مدافع عنوان قهرمانی

پرسپولیس با کارلوس گاریدو همچنان در حسرت برد است و مدافع عنوان قهرمانی با ۲ تساوی متوالی در ۲ هفته اول فصل، نتوانسته است هنوز با ۳ امتیاز زمین مسابقه را ترک کند. قرمزها پس از اینکه هفته اول با ذوب‌آهن به نتیجه‌ای بهتر از تساوی نرسیدند، این هفته هم در تبریز، برابر تراکتور به تساوی رضایت دادند تا تنها ۲ امتیاز از ۶ امتیاز ممکن را کسب کرده باشند.

سایه‌روشن‌های هفته دوم؛ سبقت زردپوشان در هفته توقف سرخابی‌ها و پرشورها

قرمزها که فصل پیش با اوسمار ویرا که در میانه فصل جای یحیی گل‌محمدی را گرفته بود، با حفظ یک روند صعودی، جام را به خانه بردند، هنوز در بیست و چهارمین دوره لیگ، نشانی از آن تیم مدعی که برای دفاع از عنوان قهرمانی تلاش می‌کند، ندارند.

پرسپولیس هنوز نتوانسته با گاریدو، فرم و شکل یک مدعی را بگیرد و سرمربی آرژانتینی گویا به زمان بیشتری برای اجرایی کردن برنامه‌هایش نیاز دارد؛ زمانی که اگر طولانی شود، به نظر می‌رسد که کاسه صبر هواداران پرسپولیس را لبریز کند و گاریدو فرصتی برای جبران پیدا نکند.

کشیده شدن ترمز ۲ مدعی

استقلال و تراکتور که فصل جدید را با برد آغاز کرده بودند، خیلی زود و در همین هفته‌های اول ترمزشان کشیده شد و در هفته دوم با تساوی مقابل حریفانشان زمین مسابقه را ترک کردند. آبی‌ها پس از برد شمس‌آذر، این هفته مقابل ملوان به تساوی رسیدند و پرشورهای تبریزی هم مقابل یکی دیگر از مدعیان قهرمانی یعنی پرسپولیس به تساوی رضایت دادند.

سایه‌روشن‌های هفته دوم؛ سبقت زردپوشان در هفته توقف سرخابی‌ها و پرشورها

البته تساوی ۲ تیم مدعی قهرمانی مقابل رقبایشان در هفته دوم تمایزهایی هم داشت. تراکتور در حالی در یادگار امام برابر قرمزها مساوی کرد که نمایش تیم دراگان اسکوچیچ امیدوار کننده بود و تبریزی‌ها با توجه به مهره‌های نامداری که جذب کرده‎‌ و در ترکیب دارند، پیش‌بینی می‌شود نسبت به فصل‌های گذشته، شانس بالاتری برای قهرمانی داشته باشند، به خصوص که هم روی نیمکت و هم داخل زمین توانسته‌اند یک تعادل نسبی ایجاد کنند تا تی‌تی‌ها در لیگ بیست و چهارم یکی از شانس‌های جدی جام باشند.

سایه‌روشن‌های هفته دوم؛ سبقت زردپوشان در هفته توقف سرخابی‌ها و پرشورها

خلاف تراکتور، استقلال هنوز نتوانسته آن شکل بازی منظم و چشم‌نواز را پیدا کند. هرچند هنوز جواد نکونام، نتوانسته تمامی بازیکنانش مانند گوستاو بلانکو را به دلیل سقف بودجه در اختیار داشته باشد. با این حال آنها توانسته‌اند با تکیه روی ضربات ایستگاهی و پنالتی‌ها، فعلا با ۴ امتیاز از ۲ بازی اول، شروع نسبتا قابل قبولی در جمع مدعیان داشته باشند.

روزگار تیره محرم و مس

خلاف تیم‌های هوادار، نساجی، استقلال خوزستان و چادرملو که قرار گرفتن‌شان در جمع تیم‌های پایین جدولی با توجه به سابقه‌شان دور از انتظار نبود، حضور مس رفسنجان در ته جدول در پایان هفته دوم لیگ برتر فوتبال از نکات قابل تامل هفته‌های اول فصل جدید است.

سایه‌روشن‌های هفته دوم؛ سبقت زردپوشان در هفته توقف سرخابی‌ها و پرشورها

گر چه هنوز تنها ۲ هفته از فصل جدید گذشته و قضاوت زود است اما مس رفسنجان که فصل گذشته با محرم نویدکیا یکی از تیم‌های قابل احترام لیگ بود و حتی به فینال جام حذفی هم رسید، از ۲ هفته اول و از ۶ امتیاز ممکن تنها یک امتیاز به دست آورده است. مس که هفته اول برابر تراکتور نتیجه را واگذار کرده بود، این هفته مقابل فولاد به تساوی رسید تا شاگردان نویدکیا فعلا شروع خوبی در فصل جدید نداشته باشند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401268

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]