0

آشنایی با بانک اطلاعاتی موساد که حزب‌الله هدف قرار داد

  • کد خبر : 401400
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حزب الله در چارچوب عملیات «روز اربعین»، مقر یگان ۸۲۰۰ وابسته به شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) را در پایگاه نظامی گلیلوت در پاسخ اولیه به جنایت ترور شهید «فواد شکر» فرمانده ارشد نظامی خود، مورد هدف قرار داد. از بانک اطلاعاتی موساد که حزب‌الله هدف قرار داد […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حزب الله در چارچوب عملیات «روز اربعین»، مقر یگان ۸۲۰۰ وابسته به شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) را در پایگاه نظامی گلیلوت در پاسخ اولیه به جنایت ترور شهید «فواد شکر» فرمانده ارشد نظامی خود، مورد هدف قرار داد.

از بانک اطلاعاتی موساد که حزب‌الله هدف قرار داد چه می‌دانیم؟

پایگاه گلیلوت یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین پایگاه‌های نظامی رژیم اشغالگر به شمار می‌رود؛ زیرا شامل مقر مرکزی بخش اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، یعنی بزرگترین آژانس اطلاعاتی و جاسوسی این رژیم و مقر مرکزی برجسته‌ترین یگان‌های اطلاعاتی اسرائیل می‌شود.

.

بارزترین و مهم‌ترین اطلاعاتی که درباره پایگاه گلیلوت وجود دارد به شکل زیر است:

– این پایگاه در منطقه رامات شارون در نزدیکی شهر هرتزیلیا و یک و نیم کیلومتری تل‌آویو قرار دارد و فاصله آن از مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان به ۱۱۰ کیلومتر می‌رسد.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب‌ الله لبنان ,

– مقر مرکزی موساد در نزدیکی این پایگاه قرار دارد و علاوه بر آن، مقر دانشکده‌های نظامی در اردوگاه دیان که شامل دانشکده‌های فرماندهی و ستاد مشترک ارتش و همچنین فرماندهی تاکتیکی و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی است، به اضافه مرکز میراث اطلاعاتی این رژیم هم در نزدیکی همین پایگاه گلیلوت قرار گرفته است.

– مساحت این پایگاه به حدود ۲۵۰ هزار متر مربع می‌رسد.

– علاوه بر مقر شعبه اطلاعات نظامی و مقرهای یگان ۸۲۰۰ و یگان ۹۹۰۰ ، مدرسه اطلاعاتی امان و ساختمان گردان‌های ارتباطات وابسته به شعبه اطلاعات نظامی ارتش نیز در پایگاه گلیلوت واقع شده و این یکی از بزرگترین پایگاه‌های شنود و جاسوسی در جهان است.

-از آنجایی که مقر مرکزی امان و یگان‌های ۸۲۰۰ و ۹۹۰۰ در پایگاه گلیلوت، قرار دارد این پایگاه مسئول هشدار زود هنگام به نهادهای سیاسی و نظامی اسرائیل قبل از انجام هرگونه عملیات تهاجمی نظامی علیه این رژیم است. بر همین اساس، ناظران معتقدند که حزب الله با هدف قرار دادن این پایگاه، ضربه بزرگ و تحقیرآمیزی به صهیونیست‌ها وارد کرد.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب‌ الله لبنان ,

– پایگاه گلیلوت در عمق فلسطین اشغالی واقع شده و هر ضربه‌ای به آن، خسارت‌های مادی و جانی زیادی را به بار می‌آورد. در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که سرویس امان یکی از ارگان‌های اصلی ارتش اشغالگر محسوب می‌شود که مسئول انجام عملیات‌های ترور است. همچنین یگان ۸۲۰۰ مرکز جمع آوری اطلاعات جاسوسی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و ۸۰ درصد اطلاعات جاسوسی برای همه شاخه‌های جاسوسی و اطلاعاتی اسرائیل توسط این یگان جمع آوری می‌گردد.

– در سال ۲۰۰۸ مقامات صهیونیست تصمیم گرفتند که در راستای برنامه اسرائیل برای انتقال همه پایگاه‌های ارتش به النقب، تشکیلات پایگاه گلیلوت به پایگاه همودیعین منتقل گردد اما این اتفاق چندین بار به تعویق افتاد و قرار شد که این روند طی سه مرحله در سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۸ انجام گیرد.

– از جمله امکانات اضافی پایگاه گلیلوت می‌توان به سالن غذاخوری، محوطه بزرگ حاوی دیش‌های غول پیکر ماهواره‌ای، محوطه حفاظتی، تاسیسات آنتن ارتباطی و … اشاره کرد.

 

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب‌ الله لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب‌ الله لبنان ,

پیام‌ حمله حزب‌الله به راهبردی‌ترین مرکز جاسوسی اسرائیل

تحلیلگران معتقدند که هدف قرار دادن پایگاه گلیلوت و مشخصاً یگان ۸۲۰۰ توسط حزب الله حامل پیامی مستقیم برای دیوید بارنیا، رئیس موساد است.

«یائیر کوهن» فرمانده سابق یگان ۸۲۰۰ که ۳۳ سال در این یگان فعالیت داشت، می‌گوید که ۹۰ درصد داده‌های اطلاعاتی اسرائیل از این یگان دریافت می‌شود و هیچ عملیات بزرگی از جانب موساد یا هیچ سرویس جاسوسی اسرائیل وجود ندارد که یگان ۸۲۰۰ در آن شرکت نکرده باشد.

بر این اساس، سرویس جاسوسی موساد همانند ارتش رژیم صهیونیستی، در وهله نخست در همه عملیات‌های خود به اطلاعات ارائه شده توسط یگان ۸۲۰۰ متکی است.

یگان ۸۲۰۰ همچنین از چندین شعبه تشکیل شده است:

– شعبه هاتزاو، که منبع اطلاعات نامحدود در یگان ۸۲۰۰ محسوب می‌شود و مسئولیت به دست آوردن اطلاعات نظامی و جاسوسی را از طریق نظارت بر رسانه‌های مختلف جهانی، از تلویزیون گرفته تا رادیو، روزنامه، اینترنت و رسانه‌های اجتماعی بر عهده دارد.

از آنجایی که این شعبه، رسانه‌ها را با تمام زبان‌های اصلی رصد و تجزیه و تحلیل می‌کند، برای ترجمه مطالب رسانه‌های مختلف، مترجمان عربی، فارسی، انگلیسی، روسی، فرانسوی، آلمانی و …را استخدام کرده است.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب‌ الله لبنان ,

تحقیقات نشان می‌دهد که این شعبه بیش از نیمی از کل داده‌های اطلاعاتی را در اختیار جامعه اطلاعاتی اسرائیل قرار می‌دهد.

– شعبه ۸۱ که دومین واحد سری در بخش فناوری وابسته به امان محسوب می‌شود و بر تحقیق و ارائه آخرین فناوری به نظامیان ارتش اسرائیل متمرکز است. طبق اطلاعات موجود، این شعبه شامل حدود هزار نظامی یا حدود یک پنجم از کل نیروهای یگان ۸۲۰۰ است.

– شعبه گداسیم که وظیفه جمع آوری اطلاعات لحظه‌ای و تجزیه و تحلیل آنها و سپس ارسال به ارتش اسرائیل و نیروهای ویژه را بر عهده دارد، تا اطمینان حاصل شود که آنها می‌توانند ماموریت خود را به درستی انجام دهند.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب‌ الله لبنان ,

همه تیم‌ها در یگان ۸۲۰۰ به شیوه نسبتاً مستقل و مخفیانه کار می‌کنند و معمولا از محتویات فعالیت‌های یکدیگر خبر ندارند. این تیم‌ها نه بر اساس رتبه، بلکه بر اساس تخصص و تجربه گروهبندی می‌شوند.

یگان ۸۲۰۰ نقش راهبردی در عملیات‌های تروریستی موساد و ارتش رژیم صهیونیستی دارد، اما با همه این وجود موارد متعددی از شکست برای این یگان به ثبت رسیده که بارزترین آنها ناکامی در پیش بینی عملیات طوفان الاقصی است. علاوه بر آن با وجود فعالیت‌های شبانه روزی یگان مذکور، اما همه اعضای محور مقاومت از ابتدای نبرد طوفان الاقصی تاکنون تماس‌ها و هماهنگی‌های خود را بدون وقفه و بدون هیچگونه درز اطلاعاتی، حفظ کرده‌اند.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401400

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]