1

اقدام حزب‌الله؛ آغازی بر سلسله عملیات تنبیهی علیه اسرائیل

  • کد خبر : 401464
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱

کارشناس مسائل منطقه «عملیات اربعین» را اقدامی از سوی حزب‌الله در راستای آغاز سلسله عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی عنوان کرد. به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان ۱۱ موقعیت نظامی رژیم صهیونیستی را در عملیات روز یکشنبه هدف قرار داد. به گفته رسانه‌های عبری در عملیات حزب‌الله علیه یک قایق جنگی ارتش، یک سرباز صهیونیست به هلاکت […]

کارشناس مسائل منطقه «عملیات اربعین» را اقدامی از سوی حزب‌الله در راستای آغاز سلسله عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان ۱۱ موقعیت نظامی رژیم صهیونیستی را در عملیات روز یکشنبه هدف قرار داد. به گفته رسانه‌های عبری در عملیات حزب‌الله علیه یک قایق جنگی ارتش، یک سرباز صهیونیست به هلاکت رسیده و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

عملیات حزب‌الله لبنان در پاسخ به ترور شهید فؤاد شکر و شهادت تعدادی از شهروندان لبنانی در ضاحیه جنوبی بیروت انجام گرفت. 

حزب‌الله ۱۱ پایگاه واقع در عمق اراضی اشغالی را مورد حمله اعلام کرد که اولین آنها بیت هلل مقر فرماندهی گردان السهل ارتش رژیم صهیونیستی است. آشیانه الزاعوره که یک سکوی ثابت برای آتشبارهای توپخانه تیپ ۷۶۹ است، پادگان کیلع، مقر پدافند هوایی و موشکی لشکر ۲۱۰، پادگان یوآو، پایگاه گردان توپخانه‌ای و موشکی فرماندهی منطقه شمال، پایگاه نفح، مقر فرماندهی لشکر ۲۱۰ و غیره. 

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان عملیات «روز اربعین» را پاسخ به ترور فرمانده «فواد شکر» عنوان کرد و گفت که هدف این عملیات پایگاه‌های مهم نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده است.

نصرالله گفت که ترور فواد شکر با مشارکت اطلاعات نظامی و نیروی هوایی اسرائیل انجام شد و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که پاسخ علیه یک هدف نظامی و مرتبط با ترور این فرمانده باشد.

دبیرکل حزب‌الله گفت که ۳۴۰ موشک کاتیوشا به پایگاه‌ها و پادگان‌های اسرائیل شلیک کردیم و این نخستین بار بود که پهپادها را از منطقه بقاع به پرواز درآوردیم.

نصرالله تاکید کرد: هر چیزی که می‌خواستیم طبق عملیات برنامه‌ریزی شده انجام دهیم، اتفاق افتاده است و چندی پیش تمام دره‌ها را از موشک‌های دقیق و بالستیک پاکسازی کردیم و آنچه امروز دشمن بمباران کرد دره‌های خالی است؛ هیچ انبار موشک بالستیک در آن‌ها وجود نداشت و ادعاهای دشمن مبنی بر هدف قرار دادن موشک‌های بالستیک که برای هدف قرار دادن تل‌آویو آماده شده بودند، دروغ است. 

حزب‌الله اقتدار خود را نشان داد

«حسین کنعانی‌مقدم» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حملات اخیر حزب‌الله لبنان به مواضع حساس و مهمی در سرزمین‌های اشغالی گفت: حزب‌الله لبنان در راستای حفظ قدرت بازدارندگی نسبت به رژیم صهیونیستی همواره طرح‌های مختلفی در حمایت از ملت فلسطین و انتقام خون فرماندهان ارشد شهید همچون فواد شکر داشته و به عبارتی تلاش داشته است با حفظ قدرت موازنه علیه رژیم صهیونیستی تلاش کند هم از گسترش جنگ جلوگیری کند و هم رژیم صهیونیستی را تنبیه کند، از این رو اقدام حزب‌الله لبنان آغازی بر سلسله عملیات تنبیهی علیه اسرائیل بود.

وی ادامه داد: حزب‌الله ابتدا با حمایت پهپادی و موشکی خود تلاش کرد مراکز استراق سمع رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد و با این عملیات چشمان و گوش‌های صهیونیست‌ها را کور کرد و کسانی که در اقدامات تروریستی اخیر مسئولیت داشتند را هدف قرار داد. هدف حزب‌الله لبنان این بود که پایگاه نظامی نزدیک به تل‌آویو را مورد اصابت قرار دهد تا به اسرائیلی‌ها بگوید که قدرت حزب‌الله برای رسیدن به تل‌آویو به اندازه کافی است و پیام دیگر این بود که حزب‌الله با توجه به حجم و نوع سلاح‌هایی‌ که در اختیار دارد، اقتدار خود را نشان می‌دهد.

اقدام حزب‌الله؛ آغازی بر سلسله عملیات تنبیهی علیه اسرائیل
حمله موشکی حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی

حزب الله هنوز از تسلیحات اصلی خود استفاده نکرده است

این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: حزب‌الله هنوز از بسیاری از تسلیحاتی که در اختیار دارد علیه رژیم صهیونیستی استفاده نکرده است، اما این مساله مهم است که بدانیم حزب‌الله لبنان هر اقدامی علیه اسرائیل را در راستای حفظ امنیت لبنان نیز انجام می‌دهد؛ چرا که بیروت برای جبهه مقاومت خط قرمز است و رهبر حزب‌الله نمی‌خواهد مردم عادی در این روند هدف قرار گیرند. همان‌طور که دیدیم در سخنان اخیر سیدحسن نصرالله این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که نمی‌خواهیم مردم بی‌گناه مورد هدف قرار گیرند. 

وی ادامه داد: سیدحسن نصرالله از رهبران معروف به صادق الوعده هستند و اظهارات ایشان بر اساس اطلاعات دقیق و شناسایی شده است و کمتر کسی است که بتواند نسبت به اظهارات ایشان در خنثی کردن جنگ روانی رژیم صهیونیستی شک کند. الان شاهد جنگ اراده‌ها و روایت‌ها هستیم. جنگ اراده این است که حزب‌الله می‌خواهد ایستادگی کند و بر اساس تفکر شیعه و امام حسین (ع) «هیات من الذله» را دنبال کند و جنگ روایت‌ها این است که سید حسن با سخنرانی خود جنگ روانی که صهوینیست‌ها راه انداخته بودند که قبل از عملیات حزب‌الله، اقدام به عملیات پیش‌دستانه کرده بودند را با یک روایت درست و به موقع نقش بر آب کرد.

اقدام حزب‌الله؛ آغازی بر سلسله عملیات تنبیهی علیه اسرائیل
شهید «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله

دفاع از لبنان و فلسطین ادامه خواهد داشت

کنعانی مقدم درباره برخی تحلیل‌ها مبنی بر اینکه انتقام خون «فواد شکر» با حملات اخیر گرفته شده است، اظهار کرد: با سخنان سید حسن نصرالله که روز یکشنبه انجام شد، به نظر بحث انجام عملیات انتقامی پایان گرفته است و نتیجه مطلوبی را از عملیات دریافت کرده‌اند، اما دفاع از ملت لبنان و فلسطین ادامه خواهد داشت و اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به این حملات و اقدامات تروریستی ادامه دهد، دست حزب‌الله برای واکنش باز است. این دیگر به صهیونیست‌ها بستگی دارد. 

این کارشناس مسائل منطقه درباره مشارکت یا اقدام جداگانه حزب‌الله برای انتقام ترور «اسماعیل هنیه» تصریح کرد: سید حسن نصرالله در سخنان روز گذشته به صراحت گفتند گرچه آقای اسماعیل هنیه شهید قدس و متعلق به همه جبهه مقاومت است و آنها هر کدام دارند برای این خونخواهی و انتقام برنامه‌ریزی می‌کنند، اما هر کدام با امکانات و شیوه خودش دست به اقدام می‌زند اما حملات اخیر حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی واکنش به شهادت فواد شکر بود. 

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401464

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]