0

پاسخ ظریف امام خامنه‌ای به شبهه چینش کابینه پزشکیان از بیرون

  • کد خبر : 401492
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۲

افق نیوز؛ گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، ۳۱ مرداد امسال جلسه رای اعتماد و تایید صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم برگزار شد و تمامی گزینه‌های پیشنهادی مسعود پزشکیان توانستند از نمایندگان رای اعتماد گرفته و وارد کابینه دولت شوند. این در حالی بود که پیش از این جلسه برخی تصور می‌کردند که شاید یکی دو نفر […]

افق نیوز؛

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، ۳۱ مرداد امسال جلسه رای اعتماد و تایید صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم برگزار شد و تمامی گزینه‌های پیشنهادی مسعود پزشکیان توانستند از نمایندگان رای اعتماد گرفته و وارد کابینه دولت شوند.

این در حالی بود که پیش از این جلسه برخی تصور می‌کردند که شاید یکی دو نفر از گزینه‌ها نتوانند به دولت راه یابند اما مجلس شورای اسلامی در جهت وفاق ملی و همراهی هرچه بهتر با دولت چهاردهم به تمامی وزرای پیشنهادی اعتماد کرد.

اما این جلسه حاشیه‌ای داشت که برخی را به شبهه افکنی علیه نظام مشغول کرد؛ آنها که نوشتند کل کابینه آقای پزشکیان از بیرون و توسط رهبر معظم انقلاب تایید یا چینش شده است! و حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در جلسه امروز خود با رئیس جمهور و هیئت دولت به خوبی پاسخ آن را دادند.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در جلسه رای اعتماد اعلام کرد که وزرای پیشنهادی را با هماهنگی و توافق نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و برخی با تایید و نظر رهبر معظم انقلاب در لیست قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهور در این جلسه گفت: “آقای صالحی برای وزارت ارشاد وارد عرصه نمی‌شد و به حضرت آقا مساله را گفتم و ایشان به وی دستور داده‌اند. هم‌چنین خود ایشان گفتند خانم صادق در فهرست باشند؛ همه‌ی این عزیزان با هماهنگی و تفاهم آمده‌اند و کسانی که مقداری شک درشان بود را معرفی نکردیم. آقای عراقچی اولین کسی بود که حضرت آقا قبول کردند و گفتند خوب است. من نمی‌خواهم برخی جزییات را بگویم.”

 

پس از این سخنان بود که شبهاتی مبنی در دخالت نهادها و حتی رهبری معظم انقلاب در چینش کابینه مطرح شد.

این در حالیست که مشورت گرفتن از مقام معظم رهبری و حتی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی درخصوص انتخاب اعضای کابینه امری طبیعی و مسبوق به سابقه است و هیچ امر و نهی در آن وجود ندارد.

همانطور که امروز نیز حضرت آیت الله خامنه‌ای با ظرافت و نکته سنجی خود پاسخ این شبهه را دادند و در بیان چگونگی مشورت رئیس جمهور با ایشان درباره کابینه فرمودند: “بنده تعدادی را که می‌شناختم و یا در مورد صلاحیت آنها از منابع مورد وثوق مطمئن شده بودم، تأیید و بر برخی اسامی تأکید کردم اما درباره تعداد بیشتری که نمی‌شناختم گفتم نظری ندارم که ایشان توانست مجلس را قانع کند و برای همه رای اعتماد بگیرد.”

 

در این گفتار رهبر معظم انقلاب می‌بینیم که ایشان نه همه وزرای پیشنهادی را تایید و بر حضور آنها تاکید داشتند و نه آنهایی را که نمیشناختند از حضور در دولت منع کردند.

انتهای پیام/

source
تمام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401492

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]