0

حسین‌زاده باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد

  • کد خبر : 401496
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۱۹

علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره انتصاب عبدالکریم حسین‌زاده به سمت معاون رئیس جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، گفت: با توجه به این انتصاب، نماینده نقده و اشنویه باید طبق آیین‌نامه داخلی مجلس از نمایندگی مجلس استعفا دهد.   وی درباره […]

علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره انتصاب عبدالکریم حسین‌زاده به سمت معاون رئیس جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، گفت: با توجه به این انتصاب، نماینده نقده و اشنویه باید طبق آیین‌نامه داخلی مجلس از نمایندگی مجلس استعفا دهد.

 

وی درباره روند استعفای حسین‌زاده از نمایندگی مجلس طبق مفاد ۹۰ تا ۹۳ آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: روند استعفا به این صورت است که طبق ماده ۹۰ آیین‌نامه هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است می‌تواند از مقام نمایندگى استعفا دهد. پذیرش استعفای وی موکول به تصویب مجلس است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: همچنین طبق آیین‌نامه نماینده تقاضاى استعفای خود را به رئیس‌ مجلس می‌نویسد و رئیس‌ مجلس آن را در اولین جلسه علنى و بدون قرائت متن، اعلام و در دستور کار هفته بعد می‌گذارد.

سلیمی بیان کرد : همچنین مطابق مفاد آیین‌نامه، بررسى تقاضاى استعفا بدین ترتیب است که ابتداء تقاضاى استعفا در جلسه علنی قرائت شده، مدت قرائت تقاضاى استعفا و توضیح نماینده متقاضى استعفا حداکثر نیم ساعت است. مخالف یا مخالفین نیز حداکثر نیم ساعت می‌توانند صحبت کنند و پس از آن رأی‌گیری به‌ عمل می‌آید. در صورت تصویب تقاضاى استعفا مراتب از طریق رئیس‌ مجلس به وزارت کشور اعلام می‌شود تا طبق قانون انتخابات اقدام نماید.

انتهای‌ پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401496

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]