1

دردسرجدید چینی ها برای آمریکایی ها/ احضار در برابر احضار/ اشتباهی از سازمان ملل!

  • کد خبر : 401524
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۳:۱۳

شدت گرفتن فعالیت هکرهای دولتی چین علیه آمریکا، احضار سفیر اتریش به وزارت خارجه ایران، اظهارات رئیس موسسه تحقیقات جمعیتی کشور در واکنش به جدیدترین آمار اعلام شده درباره جمعیت ایران، بازداشت موبایل قاپ معروف تهران و زخمی شدن یک محیط بان دنا توسط شکارچیان غیر مجاز از جمله مهمترین اخبار شامگاه ششم شهریور ایسنا […]

شدت گرفتن فعالیت هکرهای دولتی چین علیه آمریکا، احضار سفیر اتریش به وزارت خارجه ایران، اظهارات رئیس موسسه تحقیقات جمعیتی کشور در واکنش به جدیدترین آمار اعلام شده درباره جمعیت ایران، بازداشت موبایل قاپ معروف تهران و زخمی شدن یک محیط بان دنا توسط شکارچیان غیر مجاز از جمله مهمترین اخبار شامگاه ششم شهریور ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه سه شنبه، ششم شهریور اخباری در حوزه‌های مختلف در خبرگزاری دانشجویان ایران منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

احضار سفیر اتریش به وزارت خارجه ایران 

دردسرجدید چینی ها برای آمریکایی ها/ احضار در برابر احضار/ اشتباهی از سازمان ملل!
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران 

جهان – در پی اقدام وزارت امور خارجه اتریش در احضار سفیر کشورمان، «ولف دیتریش هایم »سفیر اتریش در تهران در روز سه شنبه ششم شهریورماه از سوی مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

 مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه در این احضار تصریح کرد: حزب‌الله یک جنبش آزادی‌بخش و مقاومت ضداشغالگری و کنشگری فعال و موثر در ساختار سیاسی لبنان است که در دولت و پارلمان این کشور نیز حضور رسمی دارد.

 این مقام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه، ضمن اعتراض شدید نسبت به اقدام وزارت امور خارجه اتریش، خاطرنشان ساخت: این اقدام سوال برانگیز مغایر با واقعیات منطقه و نیز روابط دو کشور است.

به گزارش ایسنا،  روز سه شنبه سخنگوی وزارت امور خارجه اتریش به خبرگزاری اتریشی ای‌پی‌ای گفته بود که «عباس باقرپور اردکانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور به دلیل آنچه «استفاده علنی از نمادهای حزب‌الله لبنان» خوانده شده، به وزارت خارجه این کشور احضار شده است.

خبرگزاری ای‌پی‌ای اتریش گزارش داده بود که در بیانیه وزارت امور خارجه اتریش در این باره آمده است: ما قویاً استفاده از پرچم حزب‌الله را در پیام توییتری سفیر ایران محکوم می‌کنیم.

واشنگتن‌پست: هکرهای چینی برای جاسوسی به شرکت‌های اینترنتی آمریکا نفوذ کردند

جهان – نشریه آمریکایی واشنگتن پست ، مدعی شدت گرفتن فعالیت هکرهای دولتی چین علیه آمریکا و جاسوسی پکن از واشنگتن شده است.

واشنگتن‌پست در گزارش خود چین را به نفوذ گسترده در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی آمریکایی در جهت جاسوسی از آمریکا متهم کرده است.

منابع آگاه آمریکایی به این نشریه گفتند: «حملات غیرمعمول تهاجمی و پیچیده شامل دسترسی به حداقل ۲ ارائه‌دهنده اصلی خدمات اینترنتی با میلیون‌ها مشتری و همچنین چندین ارائه دهنده کوچکتر است.»

طبق گزارش واشنگتن‌پست، علت نگرانی مقامات آمریکایی بابت این مسئله، دسترسی احتمالی هکرهای چینی به اطلاعات حساس «نیروهای نظامی و گروه‌های راهبردی متعلق به مسائل چین» است.

فایننشال‌تایمز: نفوذ ترکیه در آفریقا رو به گسترش است

جهان –  یک رسانه انگلیسی نوشت ترکیه با تقویت روابط تجاری و دفاعی خود با کشورهای آفریقایی، تشکیل ائتلاف‌های امنیتی گسترده و سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی و اجتماعی در این کشورها نفوذ خود در این قاره را بیش از پیش افزایش داده است.

روزنامه «فایننشال تایمز» با این مقدمه در گزارش خود آورده است: «دیپلمات‌های سومالیایی و اتیوپیایی، در ماه میلادی جاری، برای مذاکرات به منظور پایان دادن به مجادلات خود که دربردارنده تهدید آغاز جنگ میان این ۲ کشور شرق آفریقا بود، وارد پایتخت ترکیه شدند.»

یک دیپلمات ارشد ترکیه‌ای در این باره گفت «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه میانجیگری میان آن‌ها را بر عهده گرفته و هر یک از هیات‌ها را پیش از ملاقات حضوری آن‌ها برای شرکت در مذاکرات،‌ در اتاق‌هایی جداگانه مستقر کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز پس از آن که سومالی از موضوع توافق اتیوپی محاط در خشکی برای ساختن یک پایگاه دریایی در منطقه مستقل سومالی‌لند برآشفت، به لابی‌گری میان این ۲ کشور پرداخت.

طبق این گزارش، نقش آنکارا در میانجیگری میان موگادیشو و آدیس‌آبابا که قرار است در ماه بعدی ادامه بیابد، نشان می‌دهد که چطور نفوذ ترکیه در آفریقا، طی دو دهه گذشته، افزایش قابل‌توجهی یافته است.

شکل دادن ائتلاف‌های قوی سیاسی، تجاری و امنیتی به ترکیه این اجازه را داده است که خود را در موقعیتی که بسیاری از کشورها، از جمله چین و آمریکا به دنبال اعمال نفوذ خود در این منطقه هستند، در جایگاه یک بازیگر قرار دهد.

 در جلسه خزاعی با وزیر ارشاد چه مباحثی مطرح شده است؟

دردسرجدید چینی ها برای آمریکایی ها/ احضار در برابر احضار/ اشتباهی از سازمان ملل!
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی

فرهنگی – هنری – یکصد و بیست و سومین جلسه شورای معاونین و مدیران سینمایی با حضور  محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی ششم شهریورماه در سالن شهید آوینی سازمان برگزار شد.

محمد خزاعی در این نشست از جلسه ای خبر داده است که با سید عباس صالحی  وزیر جدید ارشاد داشته است.

خزاعی در این ارتباط گفته است: در جلسه‌ای که در خدمت وزیر محترم بوده‌ام گزارشی جامع و کاملی از وضعیت سینمای کشور، دستاوردها، مشکلات و چالش‌های آن را ارائه داده‌ام. همچنین، در این جلسه مجموعه برنامه‌های پیش‌روی سازمان در سال ۱۴۰۳ تشریح شد و گزارشی از روند تولیدات در حوزه سینمای کوتاه، مستند و بلند، توسعه زیرساخت سینما، گزارشی از ضریب وضعیت مخاطبان و رونق فروش، مناسبات بین‌الملل و سایر موارد نیز ارائه شد.

وی ادامه داد: تا زمانیکه جنابعالی شخص جدیدی را منصوب کنید تا روز و ساعتی که در مسئولیت حضور داشته باشم، کوچکترین وقفه‌ای در روند امور و پیشبرد برنامه ها ایجاد نخواهد شد.

رئیس‌جمهور: روابط منطقی با کشورهای همسایه، فشار تحریم‌ها را خنثی می‌کند

دردسرجدید چینی ها برای آمریکایی ها/ احضار در برابر احضار/ اشتباهی از سازمان ملل!
آیین تکریم و معارفه سید عباس عراقچی وزیر امورخارجه با حضور پزشکیان 

سیاسی– مسعود پزشکیان عصر روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه  سید عباس عراقچی وزیر امورخارجه در سخنانی اولویت‌بخشی به توسعه تعاملات با همسایگان را سیاستی درست و اصولی توصیف کرد و گفت: اگر با همین کشورهای همسایه بتوانیم روابطی صمیمی و منطقی برقرار کنیم بخش قابل توجهی از فشار تحریم‌ها خنثی و کمبود بسیاری از کالاهای مورد نیاز کشور مرتفع خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم دولت چهاردهم برای ارتقای تعاملات با دنیا بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در سند چشم‌انداز و سیاست‌های ابلاغی رهبری معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروزه کشورهای اروپایی مرزهای خود را به روی یکدیگر بازکرده‌اند و پول مشترک دارند اما کشورهای اسلامی در حال دیوار کشیدن میان خود هستند در حالی‌که بر اساس آموزه‌های قرآن و پیامبر اسلام همه مسلمانان با یکدیگر برادرند.

آمار ۹۱ میلیون نفری جمعیت ایران اشتباه محاسباتی سازمان ملل است

دردسرجدید چینی ها برای آمریکایی ها/ احضار در برابر احضار/ اشتباهی از سازمان ملل!
عکس خبر تزئینی است

اجتماعی – رئیس موسسه تحقیقات جمعیتی کشور در واکنش به جدیدترین آمار اعلام شده درباره جمعیت ایران که از سوی سازمان ملل ۹۱ میلیون نفر اعلام شده است، این آمار را ناشی از اشتباه محاسباتی اعلام کرد و از مرکز آمار ایران خواست تا به عنوان دستگاه متولی ضمن بررسی تخصصی‌تر، موضوع را به نحو مقتضی به سازمان ملل متحد منعکس و تا حصول نتیجه آن را پیگیری کند.

محمدجواد محمودی عصر سه شنبه در نشستی با اصحاب رسانه توجه به نرخ باروری در ایران را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: نرخ باروری کشور ۱.۶ فرزند به ازای هر زن و نرخ رشد طبیعی جمعیت حدود ۰.۷ درصد است. در برنامه هفتم توسعه نیز این نرخ باید به ۲.۵ فرزند به ازای هر زن برسد، با این حال عدد ۲.۱ فرزند به ازای هر زن نرخ جایگزینی است.

موبایل قاپ خیابان استاد معین دستگیر شد

 اجتماعی – مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران از بازداشت موبایل قاپ معروف خیابان استاد معین خبر داد.

در روزهای اخیر تصاویر از یک سارق با کلاه نقاب دار بر سر و ماسکی بر صورت منتشر و در فضای مجازی فراگیر شد. این سارق که با همراهی یک موتورسوار مرتکب سرقت شده بود در چند نقطه از تهران از جمله خیابان استاد معین، محله گیشا و … اقدام به قاپیدن گوشی تلفن همراه مردم کرده بود. با توجه به اینکه اولین ویدیو منتشر شده از این فرد مربوط به خیابان استاد معین بود، این سارق به سارق خیابان استاد معین معروف شده بود.

پس از انتشار این ویدیوها، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ به مردم تهران قول داده بود که این سارق به زودی دستگیر خواهد شد.

ساعاتی پیش نیز مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد که این سارق از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شده است. این سارق به شکل باندی فعالیت داشت که در همین راستا همدستان وی نیز مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شده‌اند.

زخمی شدن یک محیط بان دنا توسط شکارچیان غیر مجاز

دردسرجدید چینی ها برای آمریکایی ها/ احضار در برابر احضار/ اشتباهی از سازمان ملل!
عکس خبر تزئینی است

 استان ها – رییس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از محیط‌بانان دنا از ناحیه پا مورد اصابت گلوله شکارچیان قرار گرفت و بشدت زخمی شده است و نیاز فوری به بالگرد داریم.

«هادی سینایی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در این ارتباط افزود: متاسفانه «رمضان رستگار» محیطبان پارک ملی دنا در محدوده دره خشک واقع در منطقه حفاظت شده دنا مورد اصابت گلوله مستقیم شکارچیان قرار گرفت و از ناحیه ران بشدت زخمی شده است.

وی اظهار کرد: ساعت ۱۴ امروز سه‌شنبه، ۶ شهریور ماه ۱۴۰۳ صدای شلیک چندین گلوله در منطقه «دره خشک» کوه گل شنیده شد.

رییس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: محیط‌بان فورا به منطقه اعزام شدند و پس از ساعت‌ها تلاش و پیاده‌روی حدود ساعت ۱۷ و ۳۰ تا ۱۸ به محل صدای شلیک گلوله رسیدند.

سینایی تصریح کرد: محیط بانان موفق می شوند یک نفر از شکارچیان را دستگیر نمایند اما متاسفانه نفر دومی از شکارچیان که سه نفر بودند عرصه را بر رفیق خود تنگ می بیند در فاصله صفر با اسلحه کلاشینکف به سمت پای محیط بان شلیک می‌کند تا بتواند دوست دستگیر شده خود  را از دست محیط بانان آزاد کند.

 انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401524

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]