1

افشاگری یک رسانه عبری از تلفات نظامیان در مرز با لبنان

  • کد خبر : 401530
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۴:۳۴

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی که امروز سه شنبه منتشر کرد، خبر داد، دو مرکز پزشکی در شمال، (فلسطین اشغالی) به تنهایی بیش از ۵ هزار نظامی مجروح اسرائیلی را پذیرش کرده‌اند. به نوشته این رسانه عبری زبان، مرکز طبی الجلیل در نهاریا و بیمارستان زیف در صفد از […]

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی که امروز سه شنبه منتشر کرد، خبر داد، دو مرکز پزشکی در شمال، (فلسطین اشغالی) به تنهایی بیش از ۵ هزار نظامی مجروح اسرائیلی را پذیرش کرده‌اند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، مرکز طبی الجلیل در نهاریا و بیمارستان زیف در صفد از اکتبر ۲۰۲۳ تا به حال بیش از ۵۶۵۰ نظامی اسرائیلی را که در جبهه شمالی زخمی یا دچار مشکلات جسمی‌شده‌اند را پذیرش کرده‌اند.

مدیران این دو بیمارستان به آحارانوت گفتند: در سایه نبود افق مشخصی برای پایان جنگ و درگیری در جبهه شمالی، باید منتظر تلفات بسیار بیشتری در صفوف نظامیان اسرائیلی باشیم.

مدیر بیمارستان زیف در این رابطه گفت: من معتقدم که جنگ اصلی هنوز پیش روی ما است این در حالی است که ما ۴۵۰ نظامی مجروح اسرائیلی را که با عملیات مستقیم حزب الله زخمی‌ شده‌اند را معالجه کرده‌ایم.

او در این زمینه افزود، آمار اعلام شده‌ای که  من اعلام می‌کنم مجروحین و آسیب دیدگان حوادث مختلف داخلی را در بر نمی‌گیرد، بلکه صرفا مربوط به نظامیانی است که مورد هدف مستقیم یا در معرض ترکش طرف متخاصم  قرار گرفته‌اند و به نظر من آمار بسیار زیادی محسوب می‌شود.

وی در این رابطه خاطر نشان کرد، اسرائیل همواره به جنگ‌های با مدت زمان کوتاه عادت و تکیه داشت، در حالی که این جنگ تا به امروز ۱۱ ماه را سپری کرده است و مراکز درمانی باید بین معالجات برای نجات جان افراد و آمادگی برای پذیرش تعداد بسیار بیشتری از مجروحین آمادگی و تعادل ایجاد کند، تعادلی که بسیار سخت و طاقت فرسا بوده و ظاهرا دورنمایی برای پایان آن مشاهده نمی‌شود.

مدیر مرکز پزشکی الجلیل در نهاریا هم در این رابطه سخنان همکارش را تکرار و اعلام کرد دورنمایی برای پایان این جنگ نمی‌بیند، وی خبر داد، هیچ کس ما را برای ماندن و فعالیت ۱۱ ماهه در پناهگاه تجهیز و آماده نکرده است، این یک چالش بسیار بزرگ است.

او نیز خبر داد دست کم ۱۷۰۰ نظامی اسرائیلی که بر اثر آتش مستقیم و ترکش‌های مربوط به حملات صورت گرفته توسط طرف متخاصم را پذیرش کرده است در حالی ۳۵۰۰ نظامی دیگر نیز به دلیل ابتلا بیماری‌های مختلف در جبهه شمالی به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

این پزشک نسبت به افت شدید کارآمدی ساختار پزشکی اسرائیل هشدار داد و به آحارانوت گفت: به رغم مجهز شدن بیمارستان‌های منطقه اما نگرانی از شکست در تقدیم خدمات پزشکی بسیار زیاد است، این در حالی است که بسیاری از نظامیان مجروح خواهان آن هستند به سرعت به مناطقی دور تر از مرز با لبنان منتقل شوند.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401530

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]