1

وقتی رونالدو صفحه «ترانسفرمارکت» را بلاک کرد؛ «ارزش من را پایین نیاورید!»

  • کد خبر : 401554
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۲۴

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، تارنمای معروف ترانسفرمارکت/Transfermarkt نیازی به معرفی برای اهالی فوتبال ندارد. یک تارنمای آلمانی که در ارائه اطلاعات جامع در مورد باشگاه‌ها و بازیکنان سراسر جهان تخصص دارد و به عنوان یکی از معتبرترین منابع در فوتبال شناخته می‌شود. این تارنما یک سازوکار ارزش‌گذاری در بازار دارد که در آن قیمت […]

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، تارنمای معروف ترانسفرمارکت/Transfermarkt نیازی به معرفی برای اهالی فوتبال ندارد. یک تارنمای آلمانی که در ارائه اطلاعات جامع در مورد باشگاه‌ها و بازیکنان سراسر جهان تخصص دارد و به عنوان یکی از معتبرترین منابع در فوتبال شناخته می‌شود.

این تارنما یک سازوکار ارزش‌گذاری در بازار دارد که در آن قیمت بازیکنان بسته به عملکردشان در رده ملی و باشگاهی، بالا و پایین می‌رود و سن عاملی برای الگوریتم مورد استفاده این تارنماست.

مدیران ترانسفرمارکت فاش کرده‌اند کریستیانو رونالدو زمانی که در یوونتوس بازی می‌کرد، از قیمتی که برای او در این تارنما اعلام شده بود، رضایت نداشت و آن را به اطلاع مدیران این سایت هم رساند.

برنده پنج توپ طلا در آن زمان در ۲۱ بازی سری‌آ ۲۱ گل به ثمر رسانده بود و ۶۷.۵ میلیون پوند ارزش‌گذاری شد. این مبلغ نسبت به ۸۸ میلیون پوندی که یوونتوس برای جذب او از رئال مادرید در سال ۲۰۱۸ پرداخت کرد، کمتر بود.

او که با این قیمت در رده ۳۷ گران‌ترین بازیکنان جهان قرار داشت، به شدت از موقعیت خود ناراضی بود؛ به طوری که پس از مدتی، صفحه ترانسفرمارکت را در اینستاگرام بلاک کرد!

دنیل بوش، مدیر انگلیسی ترانسفرمارکت، درباره اختلاف با رونالدو به روزنامه Athletic گفت: فکر می‌کنم ما فهرستی (در اینستاگرام) با ۱۰ بازیکن گرانقیمت ۳۳ سال به بالا قرار دادیم و او (رونالدو) همچنان در رتبه اول بود، اما او گفت که باید ارزش بسیار بیشتری داشته باشد!

وی ادامه داد: او ابتدا پیامی برای کارکنان رسانه‌های اجتماعی ما ارسال کرد. آنها به او پاسخ دادند، دلیل آن را توضیح دادند و به او گفتند که «در رده سنی خودت، شماره یک هستی»؛ فکر می‌کنم ۳۰ تا ۵۰ میلیون پوند بین رونالدو و نفر دوم فهرست ارزشمندترین بازیکنان بالای ۳۳ سال اختلاف بود. او اما چند ایموجی فرستاد و بعد ما را بلاک کرد!

ارزش فعلی رونالدو در بازار ۱۵ میلیون یورو است که با بالاترین رقم اعلام‌شده برای او در سال ۲۰۱۴ که ۱۲۰ میلیون یورو تخمین زده شده بود، اختلاف فاحشی دارد.

البته رونالدو تنها کسی نیست که با ترانسفرمارکت مشکل دارد. باشگاه فنرباغچه ترکیه هم این تارنما را به «دستکاری منفی» ارزش بازیکنان این متهم و از آن شکایت کرد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401554

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]