3

ساخت ۲۰۰۰۰۰ واحد مسکونی توسط شهرداری تهران به کجا رسید؟

  • کد خبر : 402267
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران آغاز شد. چمران در ابتدای جلسه به موضوعات مختلفی از جمله جزئیات سفر خود به روسیه و شرکت در اجلاس بریکس پرداخت. در ادامه جلسه سوده نجفی؛ عضو هیئت رئیسه […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران آغاز شد.

چمران در ابتدای جلسه به موضوعات مختلفی از جمله جزئیات سفر خود به روسیه و شرکت در اجلاس بریکس پرداخت.

در ادامه جلسه سوده نجفی؛ عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ضمن تقدیر از زحمات و خدمات ستاد اربعین شهرداری تهران در خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع)، به برخی از وعده‌های شهرداری تهران درخصوص ساخت مسکن پرداخت و گفت: تذکر امروز بنده به وعده‌هایی که از سوی شهردار تهران درخصوص ساخت مسکن داده شده است، ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شهر تهران در تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۳ با حضور مخبر؛ سرپرست وقت ریاست جمهوری، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران و سایر مدیران شهرداری در منطقه ۲۱ برگزار شد.

وی گفت: در این طرح بنا به گفته شهردار تهران قرار بود ۲۶ شهرک الگو ساخته شود که بنا بر گفته مسئولان شهرداری ساخت ۶ شهرک به صورت همزمان در منطقه ۲۱ شروع به کار کرده است!

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: با گذشت بیش از ۳ ماه هیچ اقدامی در خصوص این شهرک‌ها صورت نگرفته و حتی محل شهرک‌ها نیز مشخص نیست.

نجفی به خلف وعده‌های شهردار تهران اشاره کرد و افزود: این مسئله باعث بی‌اعتمادی مردم به مدیریت شهری شده است و جالب آنجاست که شهردار تهران تاکنون پاسخ روشنی در خصوص ساخت این شهرک‌ها نداده و لذا می‌طلبد که در این خصوص شفاف‌سازی صورت بگیرد.

وی افزود: مشکل مسکن یکی از مشکلات مهم شهر تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل افزایش اجاره‌بها این مسئله تشدید شده و به نظر می‌رسد شهردار تهران که در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز ثبت نام و حضور داشت و ۳ روز قبل از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اقدام به آغاز عملیات ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کرده است، از مشکل مسکن برای پیشبرد اهداف انتخاباتی استفاده و بعد از ناکامی و انصراف از انتخابات به فراموشی سپرده شده است که این امر مصداق بارز وعده خلاف واقع به شهروندان بوده و قطعا سبب بی‌اعتمادی مردم به مدیریت شهری خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران گفت: برخی از همکاران و رسانه‌ها به این موضوع اشاره داشتند اما شهرداری تاکنون به آن پاسخ روشنی نداده است لذا بنده برای شفاف‌سازی این مورد و موارد دیگر به عنوان عضو شورای اسلامی شهر تهران در راستای ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، سؤال خود را از شهردار محترم تهران در خصوص ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در ۲۶ شهرک الگو به ریاست محترم شورای شهر تهران تقدیم می‌کنم که بر اساس قانون حداکثر بعد از ۱۰ روز از ابلاغ این سؤال، شهردار موظف به حضور در جلسه شورا و پاسخ به سؤالات است.

به گزارش تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران در جلسه امروز با بیان اینکه توفیق بازدید از دو مرز از ۴ مرز محل گذر زوار را داشتیم، اظهار کرد: امسال از قرارگاه‌ها و مواکب مختلف نیز برای عرض خدا قوت و در جریان قرار گرفتن کم و کیف امور انجام شده، بازدید کردیم. نحوه پیاده‌سازی برنامه‌ریزی‌ها در شورا و بودجه‌های پیش‌بینی شده، مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه شاهد ارتقاء و وضعیت بهتری بودیم.

وی افزود: قرارگاه کربلا، نجف، سامرا، کاظمین، کوفه، قرارگاه زینبیه و دیگر قرارگاه‌ها مورد بازدید قرار گرفت، وضعیت قرارگاه بانوان بهبود یافته اما باید در سال آینده اقدامات بیشتری پیش‌بینی شود.

نادعلی با بیان اینکه در بخش خدمات شهری اقدام ویژه‌ای صورت گرفته بود، تصریح کرد: نیروهای جهادی قرارگاه نجف و کربلا مورد استفاده قرار گرفته بودند و افراد نام‌نویسی کرده و در مسیر، به خدمتگزاری بهتر به زائران کمک کردند. خوشبختانه به خوبی وظایف انجام شد.

وی اضافه کرد: از شهرداری تقاضا داریم سریع‌تر در بخش خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی گزارش اقدامات را در صحن شورا ارائه دهند.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=402267

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]