0

واکنش رییس سازمان حفاظت محیط زیست به تخریب "جنگل الیمالات"

  • کد خبر : 402457
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان از فعالیت مجدد سرمایه‌گذار طرح گردشگری جنگل الیمالات شهرستان نور استان مازندران داشت. این فعالیت درحالی است که با حکم دادستانی بخش توقفگاه و باجه غیرقانونی اخذ وجه در مجتمع گردشگری الیمالات پلمب و دستور داده شد با مسببان […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان از فعالیت مجدد سرمایه‌گذار طرح گردشگری جنگل الیمالات شهرستان نور استان مازندران داشت. این فعالیت درحالی است که با حکم دادستانی بخش توقفگاه و باجه غیرقانونی اخذ وجه در مجتمع گردشگری الیمالات پلمب و دستور داده شد با مسببان قطع چهار هزار اصله درخت در این طرح، برخورد و خسارت وارده اخذ شود.

همچنین در تاریخ فروردین ۱۴۰۳ نیز مدیر مجموعه گردشگری الیمالات نور به دلیل مراجعه نکردن به مرجع قضایی برای ارائه توضیحات لازم درباره تخریب بخشی از جنگل‌ الیمالات بخش چمستان بازداشت شد.

در واکنش به این اقدام، شینا انصاری؛ رییس سازمان حفاظت محیط زیست در صفحه ایکس(توییتر سابق) خود نوشت: “خبر نگران‌کننده‌ تخریب جنگل‌های الیمالات به دستم رسید. همکارانم در اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست مازندران موضوع را پیگیری کرده‌اند این منطقه جزو مناطق چهارگانه تحت‌حفاظت سازمان نیست، امیدوارم سازمان منابع طبیعی با حساسیت مسئله را بررسی کند.  ما هم به‌صورت ویژه موضوع را پیگیری می‌کنیم.”

ماجرای قطع درختان در جنگل‌های الیمالات در آخرین روزهای بهمن ماه سال گذشته خبرساز شده بود که در آن زمان دو دستگاه لودر و بولدوزر متعلق به پیمانکار یک طرح گردشگری سد الیمالات با همراهی برخی مسئولان مربوطه اما بدون داشتن مجوزهای قانونی در یک حرکت غیرقانونی، اقدام به تسطیح مسیر خط انتقال برق فشار قوی کرده و جنگل را در مساحتی تقریبا ۱٫۵ هکتاری تخریب کردند. گفته می‌شود که در آن عملیات تسطیح و خاکبرداری حدود سه هزار اصله درخت و نهال از بیخ و بن پاک‌تراشی شد.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=402457

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]