3

خشم بنیامین نتانیاهو از مشارکت کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها (نم)

  • کد خبر : 40261
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰

نتانیاهو گفت: ۱۲۰ کشور در تهران جمع شدند و به سخنان رهبر ایران (حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران) گوش دادند و اجلاس را ترک نکردند.

افق(ofoghnews.ir): نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خشم خود را از مشارکت کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها (نم) در اجلاس تهران ابراز کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از مشارکت گسترده بین‌المللی در شانزدهمین اجلاس جنبش غیر متعهدها در تهران به خشم آمده بود، گفت: ۱۲۰ کشور در تهران جمع شدند و به سخنان رهبر ایران (حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران) گوش دادند و اجلاس را ترک نکردند.

به گزارش شبکه خبری پرس تی‌وی، پایگاه خبری «النشره» لبنان روز یکشنبه به نقل از نتانیاهو نوشت: این نشان می‌دهد که شرایط خطرناک‌تر شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علاوه بر آن از قدرت‌های جهانی خواست تا برای برنامه انرژی هسته‌یی تهران یک “خط قرمز شفاف” تعیین کنند.

نتانیاهو با بیان این که «جامعه بین‌المللی خط قرمز شفافی برای ایران تعیین نمی‌کند و جمهوری اسلامی شاهد تصمیمی بین‌المللی برای متوقف کردن برنامه هسته‌یی‌اش نیست» افزود: تهران تا زمانی که این خط قرمز شفاف را نبیند برنامه (انرژی) هسته‌یی خود را متوقف نمی‌کند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات هسته‌یی در خاورمیانه به شمار می‌آید و این رژیم بر اساس سیاست مبهم هسته‌یی خود هیچ‌گاه این باور عمومی را انکار نکرده است.

تل ‌آویو همواره با حمایت واشنگتن از تایید زرادخانه هسته‌یی خود یا پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌یی (ان. پی. تی.) خودداری کرده است.

آمریکا و برخی متحدان اروپایی این کشور و نیز رژیم صهیونیستی ایران را به دنبال کردن اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌یی خود متهم می‌کنند و از این ادعا به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه ایران استفاده کرده‌اند ‌و خواستار حمله نظامی به ایران شده‌اند.

ایران ضمن رد این اتهام ها تاکید دارد که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌یی و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی حق توسعه و دستیابی به فناوری هسته‌یی برای اهداف صلح‌آمیز را دارد.

مقامات ایرانی همچنین هشدار داده‌اند که در صورت حمله نظامی علیه این کشور متجاوزان با پاسخی دندان‌شکن روبه‌رو خواهند شد.

در همین حال کشورهای عربی عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی در ماه اوت پیشنهادی را برای آغاز مبارزه جهانی در محکومیت ذخایر هسته‌یی رژیم صهیونیستی پیشنهاد کردند.

این طرح پیشنهادی ۱۷ عضو عربی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کمیسیون مقدماتی ارایه شده است تا در نشست سپتامبر آژانس با حضور ۱۵۴ کشور به رای گیری گذاشته شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=40261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر