0

وقتی نکونام با همه می‌جنگد؛ سوءمدیریت بلای جان استقلال

  • کد خبر : 403007
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲

به گزارش ایرنا، باشگاه استقلال را می‌توان پرحاشیه‌ترین باشگاه چند سال اخیر فوتبال ایران قلمداد کرد؛ باشگاهی که حتی زمانی که ۳ سال قبل تیم فوتبالش قهرمان لیگ برتر شد درگیر حاشیه بود و امسال هم ترک عادت نکرده و پس از گذشت تنها ۳ هفته از لیگ برتر به احتمال فراوان تا ساعاتی دیگر […]

به گزارش ایرنا، باشگاه استقلال را می‌توان پرحاشیه‌ترین باشگاه چند سال اخیر فوتبال ایران قلمداد کرد؛ باشگاهی که حتی زمانی که ۳ سال قبل تیم فوتبالش قهرمان لیگ برتر شد درگیر حاشیه بود و امسال هم ترک عادت نکرده و پس از گذشت تنها ۳ هفته از لیگ برتر به احتمال فراوان تا ساعاتی دیگر حکم اخراج جواد نکونام صادر شود.

اینکه چرا استقلال به این وضع دچار شده یک دلیل مهم دارد و آن هم مشکلات مدیریتی یا همان سوء‌مدیریت است البته این مسئله نمی‌تواند به این معنا باشد که نکونام در حواشی بی‌پایان استقلال بدون تقصیر است؛ اما رفتارهای سرمربی استقلال را هم باید به حساب سیاست‌های اشتباه مدیران این باشگاه در قبال او گذاشت.

خرداد سال گذشته بود که حجت کریمی، مدیرعامل وقت استقلال با جواد نکونام به توافق رسید تا کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران که در آن زمان محبوبیت زیادی میان هواداران استقلال داشت هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. تنها چند روز پس از این اتفاق، حجت کریمی مجبور به استعفا (برکنار) شد تا علی خطیر که گزینه مورد نظر سازمان خصوصی‌سازی بود مدیرعامل استقلال شود.

وقتی نکونام با همه می‌جنگد؛ سوءمدیریت بلای جان استقلال

از همان ابتدا رابطه میان خطیر و نکونام شکراب بود و سرمربی استقلال بدون توجه به اینکه باید حداقل در ظاهر به مدیرعامل باشگاه احترام بگذارد تندترین مصاحبه‌ها را علیه خطیر انجام داد؛ هر چند خطیر سیاست سکوت را در پیش گرفته بود اما هر چه از فصل می‌گذشت مصاحبه‌های نکونام علیه او آتشین‌تر می‌شد.

پیش از پایان فصل بیست و سوم و با واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس، خطیر از مدیرعاملی این باشگاه کنار گذاشته شد و نکونام که به نظر می‌رسید خودش را برنده جدال با خطیر می‌دانست به تمجید از مالکان جدید باشگاه استقلال پرداخت و آینده این باشگاه را روشن و امیدوارکننده متصور شد.در آن زمان نکونام تصور نمی‌کرد که مدیران جدید باشگاه استقلال همچون خطیر طاقت زیادی ندارند و حالا در شرایطی که تنها ۳ هفته از لیگ گذشته به دنبال برکناری او هستند.

وقتی نکونام با همه می‌جنگد؛ سوءمدیریت بلای جان استقلال

شرایط فعلی استقلال، محصول اشتباهات بچگانه و غیرحرفه‌ای مدیران این باشگاه و نکونام است. نکونام که سال‌ها در سطح اول فوتبال اروپا بازی کرده از زمانی که سرمربی استقلال شد سیاستی را در پیش گرفت که متعلق به برخی مربیان داخلی در دهه شصت بود. اینکه او خودش را محدود به هیچ ضابطه و قاعده‌ای در ساختار باشگاه نمی‌داند و مدیریت باشگاه را نادیده می‌گیرد و مدام علیه مدیرانی که نقش کارفرما را برایش دارند مصاحبه می‌کند رفتاری آماتورگونه است.

مدیران فعلی استقلال که به نظر می‌رسد روزهای پایانی حضورشان در این باشگاه است به بهانه همین مسائل به دنبال اخراج نکونام هستند. هر چند اخراج پس از گذشت تنها سه هفته نمی‌تواند تصمیمی حرفه‌ای قلمداد شود؛ اما انگار مدیران استقلال با این استدلال که اگر آنها رفتنی هستند پس نکونام هم نباید باشد چنین تصمیمی را گرفته‌اند.

با این اوصاف بعید است آبی‌پوشان شانس موفقیت در فصل جاری داشته باشند؛ مگر اینکه اتفاق دیگری رخ دهد و سوء‌مدیریتی که باعث و بانی همه این مشکلات است جای خود را به یک مدیریت منطقی بدهد. در چنین شرایطی سرمربی استقلال هم باید فردی باشد که خودش را ملزم به پاسخگویی به مدیران باشگاه بداند؛ نه اینکه با وام گرفتن از هواداران، رودرروی مدیریت قرار بگیرد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=403007

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]