0

سبقت الوداد از پرسپولیس در جذب نیانگ؛ ماتزاری نیامد، شاگردش هم نمی‌آید

  • کد خبر : 403109
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱:۱۸

به گزارش ایرنا، بعد از گذشت ۳ هفته از لیگ بیست و چهارم، خوان کارلوس گاریدو در خط حمله پرسپولیس احساس ضعف کرده و به همین دلیل چند روز است که درخواست خرید یک مهاجم گلزن و خارجی را به باشگاه داده است. مهاجمی که از علی علیپور و عیسی آل‌کثیر بهتر باشد و بتواند […]

به گزارش ایرنا، بعد از گذشت ۳ هفته از لیگ بیست و چهارم، خوان کارلوس گاریدو در خط حمله پرسپولیس احساس ضعف کرده و به همین دلیل چند روز است که درخواست خرید یک مهاجم گلزن و خارجی را به باشگاه داده است. مهاجمی که از علی علیپور و عیسی آل‌کثیر بهتر باشد و بتواند نیازهای کادرفنی در خط حمله را برطرف کند.

در رسانه‌ها اسامی مختلفی را شنیدیم اما ام‌بایه نیانگ یکی از جدی‌ترین گزینه‌های گاریدو بود و مسئولان باشگاه پرسپولیس مذاکراتی را نیز با او انجام دادند. نیانگ فصل قبل پیراهن ۲ تیم را برتن کرد. او نیم‌فصل اول عضو آدانادمیراسپور در سوپرلیگ ترکیه بود و موفق شد در ۱۶ بازی، ۸ گل بزند و یک پاس گل بدهد.

همین آمار مناسب باعث شد تا امپولی از سری آ مشتاقانه جذب نیانگ را دنبال کند و در نهایت با او به توافق برسد. قرارداد ۶ ماهه نیانگ با امپولی در ژانویه امضاء شد و او پیراهن آبی پوشید تا به بقای این تیم در سری آ کمک کند. نیانگ که سابقه بازی برای میلان و تورینو را در سری آ داشت، با جو حاکم بر فوتبال ایتالیا غریبه نبود و به همین دلیل توانست در ۱۴ بازی، ۶ گل به ثمر برساند و یک پاس گل بدهد.

هال‌سیتی و الزمالک، رقبای پرسپولیس در جذب نیانگ؛ ماتزاری نیامد، شاید شاگردش به تهران بیاید

گل‌های او، بخصوص در هفته‌های پایانی باعث شد تا امپولی در جدول مسابقات بماند و فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ را هم در سری آ سپری کند. نیانگ مقابل سالرنیتانا، فیورنتینا، ساسولو، تورینو، اودینزه و رم گل زد و حکم به بقای امپولی داد. در پایان فصل اما قرارداد نیانگ تمدید نشد و دلیلش هم هرگز مشخص نشد. نیانگ ۲۹ ساله که ۱۵ بازی ملی برای سنگال انجام داده و ۴ گل هم زده، در زمره مهاجمان آزاد قرار گرفته و همین مسأله سبب شده تا باشگاه‌های بسیاری خواهان جذب او باشند.

این ملی‌پوش سنگالی در تابستان امسال هدف باشگاه‌های فرانسوی بود. تیم سازنده او یعنی کان که نیانگ را به سطح اول فوتبال اروپا معرفی کرد و همچنین آنگرس، هر دو علاقه‌مند به جذب نیانگ بودند. با این حال، با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات فرانسه در جمعه گذشته و تکمیل شدن لیست این ۲ تیم، انتقال نیانگ به لوشامپیونا محقق نشد. همچنین به نظر می‌رسید که مهاجم سابق میلان در ایتالیا می‌ماند اما این اتفاق هم رخ نداد.

هال‌سیتی و الزمالک، رقبای پرسپولیس در جذب نیانگ؛ ماتزاری نیامد، شاید شاگردش به تهران بیاید

پرسپولیس در حال مذاکره با ام‌بایه نیانگ بود و می‌کوشید تا شرایط او را بپذیرد و در نهایت موافقت مهاجم سابق تورینو، میلان، اودینزه، سنت‌آتین، آدانادمیراسپور، واتفورد و امپولی را جلب کند. به گفته نشریه فوت مرکاتو مدیران پرسپولیس پیشنهادی پر سود به نیانگ ارائه دادند تا شاید بتوانند این مهاجم زهردار را استخدام کنند. پرسپولیس به این دلیل علاقه وافری به جذب نیانگ داشت که او به جز مهاجم هدف، توانایی بازی در کناره‌های خط حمله را نیز دارا بود.

از طرفی دیگر ۲ تیم هم در حال بررسی شرایط نیانگ بودند تا او را جذب کنند. اولی هال‌سیتی در انگلیس و دومی الوداد از مراکش. هال‌سیتی در ۴ هفته ابتدایی فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ چمپیونشیپ تنها ۳ امتیاز کسب کرده و در رده نوزدهم جدول ایستاده است. اسکار استوپینان که یکی از ۲ گل ببرها را در این فصل از روی نقطه پنالتی مقابل بریستول‌سیتی به ثمر رسانده، با سود ۷ برابری به تیم مکزیکی اف سی خوارز رفته و همین موضوع باعث شده تا هال‌سیتی احتمال جذب ام‌بایه نیانگ را به صورت رایگان آزمایش کند.

هال‌سیتی و الزمالک، رقبای پرسپولیس در جذب نیانگ؛ ماتزاری نیامد، شاید شاگردش به تهران بیاید

از سویی دیگر الوداد در مراکش هم تلاش کرد تا نیانگ را استخدام کند. البته شانس الوداد بیشتر از هال‌سیتی است و انگلیسی‌ها در این بخش رقیب سرسختی برای باشگاه مراکشی محسوب نمی‌شوند. نیانگ سابقه همکاری با مربیان مطرحی نظیر ماسیمیلیانو آلگری و فیلیپور اینزاگی ( میلان )، پاتریک کلایورت ( آدانادمیراسپور ) و والتر ماتزاری ( واتفورد ) را در کارنامه دارد. نکته جالب اینکه ماتزاری به دلایلی عجیب به ایران نیامد تا همکاری با پرسپولیس را آغاز کند و گویا حالا شاگردش هم به تهران نمی‌آید و پیراهن سرخ قهرمان لیگ بیست و سوم را بر تن نمی‌کند. گفته می‌شود نیانگ با الوداد به توافق رسیده و قرار است در فصل جدید لیگ مراکش پیراهن این تیم مطرح و قدرتمند را بر تن کند. بر همین اساس پرسپولیس باید به فکر جذب مهاجمی دیگر باشد و شانس خود را روی گزینه‌ای دیگر آزمایش کند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=403109

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]