1

اجلاس جهانی برای نفوذ هوش مصنوعی به ارتش کشورها

  • کد خبر : 403165
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بیش از ۹۰ کشور از جمله آمریکا و چین نمایندگان دولتی خود را به این اجلاس ۲ روزه در سئول ارسال کرده اند که برای دومین بار برگزار می شود. کیم یونگ هیون وزیر دفاع کره جنوبی در سخنرانی افتتاحیه اجلاس به تلاش های اوکراین برای دستیابی […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بیش از ۹۰ کشور از جمله آمریکا و چین نمایندگان دولتی خود را به این اجلاس ۲ روزه در سئول ارسال کرده اند که برای دومین بار برگزار می شود.

کیم یونگ هیون وزیر دفاع کره جنوبی در سخنرانی افتتاحیه اجلاس به تلاش های اوکراین برای دستیابی به برتری فناورانه علیه روسیه با استفاده از پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی برای غلبه بر پارازیت های سیگنال و همچنین فعال کردن پهپادها در گروه های بزرگتر اشاره کرد.

او در این باره گفت: با به کارگیری هوش مصنوعی در حوزه نظامی، قدرت های عملیاتی در این حوزه به میزان قابل توجهی بهبود می یابد. با این وجود هوش مصنوعی یک شمشیر دولبه است و سوءاستفاده از آن خسارت بار خواهد بود.

چو تا یو وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز اعلام کرد مذاکرات در حوزه هایی مانند بررسی حقوقی برای تضمین همخوانی با قوانین بین المللی و ایجاد مکانیسم هایی برای جلوگیری از آنکه تسلیحات خودکار تصمیمات حیاتی را بدون نظارت انسان بگیرند، انجام خواهد شد.

شرکت کنندگان در اجلاس سئول امیدوارند درباره طرح یک برنامه اجرایی و ایجاد حفاظ های نظارتی بر هوش مصنوعی در ارتش به توافق برسند و همچنین اصولی برای استفاده مسئولانه از این فناوری نیز پیشنهاد کنند.

مشخص نیست چه تعداد از کشورهای حاضر در اجلاس سند که روز سه شنبه تهیه می شود را امضا کنند. این سند با هدف ایجاد اقدامی دقیق تر برای تنظیم استفاده از هوش مصنوعی در ارتش به کار می رود اما احتمالا فاقد تعهدات حقوقی است.

در اجلاس نخست که سال گذشته در آمستردام برگزار شد، آمریکا، چین و کشورهای دیگر یک فراخوان ساده برای اقدام در این باره بدون هیچ گونه تعهد قانونی امضا کردند.

البته این اجلاس تنها بستر مذاکرات بین المللی درباره استفاده از هوش مصنوعی در ارتش نیست. اجلاس سئول با همکاری هلند، سنگاپورف کنیا و انگلیس برگزار یمی شود. حدود ۲ هزار نفر از سراسر جهان برای شرکت در آن ثبت نام کرده اند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=403165

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]