0

واکاوی وضعیت تیم‌های فجرسپاسی و شهرراز شیراز در آستانه آغاز لیگ دسته یک فوتبال

  • کد خبر : 403191
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳

به گزارش خبرنگار یرنا، فجری ها در نخستین هفته از لیگ دسته یکم، دوشنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۳در شهرستان جم بوشهر به مصاف تیم پارس جنوبی می روند و تیم شهرراز هم در ورزشگاه حافظیه شیراز میزبان تیم بعثت کرمانشاه خواهد بود که بتازگی از لیگ دسته دوم به لیگ یک صعود کرده است. زردپوشان […]

به گزارش خبرنگار یرنا، فجری ها در نخستین هفته از لیگ دسته یکم، دوشنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۳در شهرستان جم بوشهر به مصاف تیم پارس جنوبی می روند و تیم شهرراز هم در ورزشگاه حافظیه شیراز میزبان تیم بعثت کرمانشاه خواهد بود که بتازگی از لیگ دسته دوم به لیگ یک صعود کرده است.

زردپوشان فجرشهید سپاسی که در دوره گذشته لیگ دسته یک تا هفته آخر مدعی بودند و در نهایت از صعود بازماندند اما برای فصل جدید، پیش از شروع بازی ها دست به تغییرات اساسی هم درمدیریت باشگاه هم کادرفنی و هم در جذب بازیکنان زدند و اینگونه برنامه ریزی کردند تا به لیگ برتر صعود کنند.

فجری ها نباید شخصیت دسته یکی پیدا کنند؛ در فصل جدید فرصت را از دست ندهند

فجری ها که پس ازحدود هشت سال به لیگ برتر دوره ۲۱ در سال ۱۴۰۰ صعود کرده بودند درپایان این بازی ها که حاشیه های زیادی هم به دنبال داشت ، سرانجام از درون ضربه خوردٰند،‌ لج و لجبازی و اختلاف کهنه مدیرعامل وقت با کلانتری سرمربی و ضعیف بستن تیم و حضور دلالان همه دست به دست دادند تا رویای هواداران این تیم برای ماندن در لیگ برتر تنها یک فصل بیشتر دوام نداشته باشد.

ماجرای تلخ

هم اینک سه سال از این ماجرای تلخ گذشته و مدیران این باشگاه و در راس آن سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر و رییس هیات مدیره این باشگاه و حسن کریمی مدیرعامل جدید فجر از این امر به خوبی آگاه هستند و می دانند که تیمشان نباید شخصیت دسته یکی پیدا کند برای همین هم برای فصل جدید سرمایه گذاری و برنامه ریزی خوبی کرده اند تا هواداران این تیم را با صعود به لیگ برترخوشحال کنند.

واکاوی وضعیت تیم‌های فجرسپاسی و شهرراز شیراز در آستانه لیگ دسته یک فوتبال
پیروز قربانی سر مربی تیم فجر

خانه تکانی برای صعود

تصمیم بسیارخوب هیات مدیره برای صعود به لیگ برتر موجب شد تا آنها دست به یک خانه تکانی اساسی بزنند و با بکارگرفتن پیروز قربانی کاپیتان اسبق استقلال به عنوان سرمربی و تغییر در ساختار کادر فنی می کوشند تا یکی از ۲ تیم صعود کننده به لیگ برتر برای دوره بیست و پنجم ( دوره بیست و چهارم هم اینک درحال انجام است) باشند.

۹ بازیکن لیگ برتری خرید فجری ها

فجری ها دریک اقدام بسیار خوب و حرفه ای برای نخستین بار در تاریخ این باشگاه اقدام به خرید ۹ بازیکن از لیگ برتر کردند تا در ماراتن ۳۴ هفته ای سخت و طاقت فرسای لیگ دسته یک بتوانند مدعی باشند.

رضا امانی نژاد،‌ سجاد جعفری،‌ امیرطاهر،‌ حسین ساکی،‌ سینا شاه عباسی،‌ یوسف کی شمس، محمد آژیر،‌ حسین خطیر (دروازه بان ) و حسین شهابی ۹ بازیکن جدید تیم فجر هستند که سابقه بازی در لیگ برتر فصل گذشته دارند.

همچنین فجری ها برای تقویت تیمشان چند بازیکن خوب هم از تیم های مختلف لیگ دسته یک گرفتند.

واکاوی وضعیت تیم‌های فجرسپاسی و شهرراز شیراز در آستانه لیگ دسته یک فوتبال
سعید زارع کاپیتان فجر

بازیکنانی که از فصل گذشته حفظ شدند

فجری ها از ترکیب فصل گذشته خود با نظرسرمربی تیم بازیکنانی همچون علی غلامزاده،‌ میثم مرادی، علی نجفی،‌ سعید زارع،‌ امید افشون، محمد شیرزادی،‌فرشاد فیروز،‌ محمدحسین گل پور و مهدی طایفه را برای فصل جدید حفظ کردند و به نظر می رسد پیروز قربانی سرمربی تیم به آنچه از نظر بازیکن می خواسته به آن رسیده و با داشتن یک نیمکت قوی دستش برای تغییردر ترکیب باز باشد.

اردوی پیش فصل و بازی های تدارکاتی

شاگردان پیروز قربانی سرمربی تیم فجر به موقع تمرینات خود را شروع کردند و پس از پشت سر گذاشتن دوران بدنسازی برای برگزاری اردو و انجام چند بازی تدارکاتی راهی تهران شدند.

فجری ها سه بازی تدارکاتی در تهران برگزار کردند و تیم های مس شهر بابک و پیکان تهران را با نتیجه یک بر صفر و با گل های امیر طاهر و یوسف کی شمس شکست دادند و با تیم شهرداری نوشهرهم بدون گل مساوی کردند تا آمارخوبی از بازی تدارکاتی برای رسیدن به یک ترکیب ایده ال به دست بیاورند.

کادرفنی تیم فجر و مدیر رسانه ای

پیروز قربانی به عنوان سرمربی، مهرزاد معدنچی،‌ حبیب شا کری، ‌سعید رمضانی، علی رعیت و ایمان موسوی اعضای کادر فنی باشگاه فجر را تشکیل می دهند و رضا خادم هم مدیر رسانه ای این باشگاه است.حسین عمادی هم سرپرست تیم فجر است.

واکاوی وضعیت تیم‌های فجرسپاسی و شهرراز شیراز در آستانه لیگ دسته یک فوتبال
تیم شهر راز

شهرراز شیراز هم با تحول راهی مسابقات لیگ شده است

اما شهرراز شیراز دیگرنماینده این استان است که حدود ۲ سال پیش با خرید امتیاز تیم فوتبال آرمان گهر سیرجان در مسابقات لیگ دسته یک شرکت کرد و در فصل اخیر هم با ۳۶ امتیاز در جایگاه سیزدهم ایستاد.

این تیم با انتخاب رنگ نارنجی برای پیراهن خود به دنبال تداعی کردن تیم برق شیراز بود، برقی که برای همیشه خاموش شد و شهر راز هم که شروع خوبی در لیگ دسته یک نداشت اما در نهایت نتوانست جایگاه خوبی را به دست بیاورد و با قرار گرفتن در رده سیزدهم لیگ گذشته به کار خود پایان داد.

انتقال تیم به استانی دیگر،‌ حاشیه های تیم تازه تاسیس

چهاردهم مرداد ماه ۱۴۰۳ بود که سرمربی تیم فوتبال شهر راز شیراز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: به دلیل عدم حمایت مسئولان استان فارس ناگزیر هستیم امتیاز این تیم را به خارج از استان منتقل کنیم.

ستار زارع ، گفته بود حدود ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری، شورای شهر و دیگر نهادها به تیم فجر سپاسی شیراز کمک شده است این در حالی است که به تیم تازه تاسیس شهر راز۲۰ میلیارد ریال کمک کردند که این امر با عدالت فاصله زیادی دارد.

به دنبال انتشارخبر احتمال انتقال تیم شهر راز از سوی خبرگزاری ایرنا،‌ عبدالرحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان فارس با سرمربی تیم و سرمایه گذاران این باشگاه جلسه ای برگزارکردند که خروجی آن حفظ تیم در شیراز بود تا آرامش به این تیم تازه تاسیس باز گردد.

واکاوی وضعیت تیم‌های فجرسپاسی و شهرراز شیراز در آستانه لیگ دسته یک فوتبال
ستار زارع سر مربی تیم شهرراز

بازیکنان جدید تیم شهرراز

ستار زارع سرمربی تیم شهر راز برای تقویت تیمش در لیگ جدید چندین بازیکن که شماری از آنها سابقه لیگ برتری دارند را به خدمت گرفته تا در لیگ پیش رو جایگاه بهتری را کسب کنند.

محمد ناصری ( دروازه بان) سجاد ساجدی ،‌علی اسفندیار، احسان محروقی،‌ علی داوران،‌عرفان گلشنی،‌ احمد نصیری،‌ محمد علی فرامرزی، حسین شاهسونی و جعفر حسین پور بازیکنان جدید تیم شهر راز هستند و چند بازیکن هم از فصل گذشته را حفظ کردند.

برگزاری اردو در تهران

تیم شهر راز برای هماهنگی بیشتر قبل از شروع بازی های لیگ یک اردوی تدارکاتی را در تهران برگزار کرد و یک بازی هم در شیراز با تیم پیکان تهران انجام دادند که این بازی تدارکاتی بدون گل مساوی شد.

واکاوی وضعیت تیم‌های فجرسپاسی و شهرراز شیراز در آستانه لیگ دسته یک فوتبال
تیم شهرراز

ستار زارع به عنوان سرمربی،‌ اسماعیل زارع و مجتبی افشاری کادر فنی تیم شهر راز را تشکیل می دهند و داوود مهابادی مربی اسبق تیم فجر هم مدیر فنی تیم است.

در مسابقات فوتبال لیگ دسته یک ۱۸ تیم شرکت دارند که پس از ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جواز صعود به لیگ برتر دوره بیست و پنجم را کسب خواهند کرد و سه تیم آخر جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=403191

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]