1

شهریاری: تسهیل‌گری در مبادلات اقتصادی در سفر رئیس جمهور به عراق پیگیری شود

  • کد خبر : 403233
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۴:۱۰

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق گفت که انتظار می‌رود موضوع تسهیل‌گری در مبادلات اقتصادی بین ایران و عراق مورد پیگیری قرار گیرد. محمد مهدی شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق گفت: اولویت سیاست خارجی ایران […]

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق گفت که انتظار می‌رود موضوع تسهیل‌گری در مبادلات اقتصادی بین ایران و عراق مورد پیگیری قرار گیرد.

محمد مهدی شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق گفت: اولویت سیاست خارجی ایران ارتقاء روابط با کشورهای همسایه است؛ لذا نخستین سفر آقای پزشکیان به عراق دارای اهمیت زیادی است.

وی با اشاره به اهمیت خطوط مرزی بین ایران و عراق اظهار کرد: بعد از جنگ تحمیلی، ما در شرایط آتش بس با عراق قرار داریم منتهی هنوز توافقات بین دو کشور مسکوت مانده و حدود مرزهای بین‌المللی و مشکلات در مرزهای غربی حل نشده است.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر چالش‌ها در حوزه مبادلات اقتصادی با عراق است که علی‌رغم ارتباطات خوب بین دو کشور بعضا مسائلی در صادرات و واردات کالا وجود دارد که انتظار می‌رود این موضوعات در سفر رئیس جمهور مطرح و رفع شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از چالش‌ها حضور نیروهای خارجی در عراق خواند و گفت: آمریکا به دنبال اختلاف‌افکنی بین ایران و عراق است و در این شرایط موضوع اقلیم کردستان و خودمختاری در آنجا مشکلاتی را به وجود آورده که باید در این سفر مطرح شود.

شهریاری همچنین اظهار کرد: انتظار می‌رود موضوع پرداخت خسارات و غرامات جنگی نیز در این سفر پیگیری و مورد رسیدگی قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت موضوعات اقتصادی بین ایران و عراق اظهار کرد: باید در کنار رفع چالش‌های موجود در روابط دو کشور، تسهیل‌گری در مبادلات اقتصادی چه در واردات و چه در صادرات مورد پیگیری قرار گیرد چرا که اساسا رویکرد دولت ارتقاء روابط با همسایگان در راستای رشد اقتصادی است.

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=403233

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]