1

گزارش درباره دلایل ناترازی برق/ بدهی ۶۳همتی دولت به صنعت برق

  • کد خبر : 403439
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۴۲

افق نیوز؛ به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به نقل از دیوان محاسبات کشور، توان تولید نیروگاههای برق در کشور مجموعاً ۶۲ هزار مگاوات است و ناترازی‌های موجود به‌معنای عدم‌توانایی تولید در مقابل تقاضا است. اواسط مردادماه سال جاری ناترازی به ۱۸ هزار مگاوات رسیده است و در شهریور ماه به‌دلیل کاهش آب ذخیره‌شده در […]

افق نیوز؛

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به نقل از دیوان محاسبات کشور، توان تولید نیروگاههای برق در کشور مجموعاً ۶۲ هزار مگاوات است و ناترازی‌های موجود به‌معنای عدم‌توانایی تولید در مقابل تقاضا است.

اواسط مردادماه سال جاری ناترازی به ۱۸ هزار مگاوات رسیده است و در شهریور ماه به‌دلیل کاهش آب ذخیره‌شده در مخازن سدها، تولید برق نیروگاههای برقابی به‌شدت کاهش یافته است و ناترازی در زمان حاضر به ۱۹٫۷۰۰ مگاوات رسیده است.

بررسی‌های فنی و تخصصی دیوان محاسبات نشان می‌دهد؛ مهمترین دلیل ناترازی در صنعت برق ، عدم‌اجرای ماده ۶ قانون حمایت از صنعت برق، مصوب ۱۳۹۴ و ماده ۸ قانون رفع موانع صنعت برق مصوب ۱۴۰۱ مبنی بر پرداخت بدهی دولت به وزارت نیرو ناشی از مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده و قیمت تکلیفی فروش برق است.

در زمان حاضر نیز افزایش بدهی دولت به صنعت برق به ۶۳همت رسیده و سالانه در حال افزایش است و در نتیجه این موضوع، موجب عدم‌تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در صنعت برق و کاهش توان تولید گردیده است.

براساس این گزارش، به‌منظور حل مشکل ناترازی و جلوگیری از بحران در آینده نزدیک، دولت می‌بایست هرچه سریعتر نسبت به تسویه کامل بدهی خود به وزارت نیرو اقدام نماید تا این وزارت بتواند در راستای کاهش ناترازی، بدهی‌های خود به تولیدکنندگان برق را پرداخت و فضای مناسب‌تری را برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کند.

انتهای پیام/+

source
تمام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=403439

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]