1

ذوالفقارنسب: وضعیت ورزشگاه‌ها مایه آبروریزی شده‌ است/ نگاه باغبانی به چمن فوتبال داریم!

  • کد خبر : 403883
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱:۳۱

به گزارش ایرنا، وضعیت نامناسب ورزشگاه‌ها تبدیل به یکی از چالش‌های بزرگ فوتبال ایران در ماه‌های اخیر شده است، چالشی که سبب شده با توجه به بازسازی ورزشگاه آزادی و تختی، علاوه بر استقلال و پرسپولیس، تیم ملی فوتبال هم خانه بدوش شود و مسابقاتش را در خارج از تهران برگزار کند. بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس […]

به گزارش ایرنا، وضعیت نامناسب ورزشگاه‌ها تبدیل به یکی از چالش‌های بزرگ فوتبال ایران در ماه‌های اخیر شده است، چالشی که سبب شده با توجه به بازسازی ورزشگاه آزادی و تختی، علاوه بر استقلال و پرسپولیس، تیم ملی فوتبال هم خانه بدوش شود و مسابقاتش را در خارج از تهران برگزار کند.

بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال کشورمان و مربی اسبق تیم ملی فوتبال روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، در این باره اظهار داشت: مجموعه مدیریتی ورزش کشور نشان داده است که برنامه‌ای برای حفظ و نگهداری از زیرساخت‌های ورزش مانند استادیوم‌های فوتبال ندارد. بی‌برنامگی باعث شده که افراد غیرمتخصص به کار گرفته شوند و با توجه به اینکه این مدیران شناختی از حوزه مدیریت‌شان ندارند، با تصمیم‌های غیرکارشناسی که می‌گیرند، به زیرساخت‌های ورزش که سرمایه فراوانی برای ساخت آن شده، آسیب جدی می‌زنند.

ذوالفقارنسب: وضعیت ورزشگاه‌ها مایه آبروریزی شده‌ است/ نگاه باغبانی به چمن فوتبال داریم!

وی با اشاره به شرایط نامناسب چمن استادیوم‎‌ها، تصریح کرد: متولیان ورزشگاه‌ها، برنامه‌ کارشناسی شده که بر اساس علم روز دنیا باشد، ندارند. شرایطی که چمن استادیوم نگهداری می‌شود، بهترین مثال برای این سوء‌مدیریت‎‌هاست. به عنوان مثال بدون اینکه آشنایی علمی برای آب دادن به چمن ورزشگاه باشد، یک باغبان استخدام می‎‌کنند و به روش‌های سنتی به چمن آب می‌دهند!

ذوالفقارنسب، با بیان اینکه چنین سبک نگهداری و حفاظت از ورزشگاه‌ها به مرور زمان باعث آسیب به چمن می‌شود، تصریح کرد: وقتی کار نگهداری غیراصولی باشد، مشاهده می‌کنیم که پس از تنها ۴ مسابقه پشت سرهم که انجام می‌شود، چمن کیفیتش را از دست می‌دهد و شرایط لازم را برای برگزاری بازی ندارد و غیراستاندارد می‌شود.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال افزود: وضعیت نامناسب چمن و سایر بخش‌های استادیوم‎‌های فوتبال کشورمان نتیجه همین بی‌تدبیری‎‌هاست. این در صورتی است که برای نگهداری از ورزشگاه‌ها باید کار به یک شرکت متخصص حفظ و نگهداری، سپرده شود.

ذوالفقارنسب: وضعیت ورزشگاه‌ها مایه آبروریزی شده‌ است/ نگاه باغبانی به چمن فوتبال داریم!

ذوالفقارنسب با اشاره به انتقاداتی که نسبت به چمن ورزشگاه آزادی، سال گذشته کریستیانو رونالدو انجام داد، ادامه داد: ورزشگاه و چمن بی‌کیفیت باعث می‌شود وقتی بازیکنان و تیم‌های خارجی به ایران می‌آیند و این وضعیت را می‌بینند، یک آبروریزی به وجود بیاید و وجهه فوتبال و کشورمان در سطح دنیا ضربه بخورد و ادامه این وضعیت وجهه خوبی برای ما ندارد.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره راه برون‌رفت از این چالش، تاکید کرد: وزارت ورزش، فدراسیون‌ فوتبال و باشگاه‌ها هم که در این مسئله ذینفع هستند و از استادیوم استفاده می‌کنند، باید با همفکری، برنامه مشخص و علمی را برای نگهداری ورزشگاه‌ها اجرایی کنند تا دیگر شاهد این چالش‎‌ها نباشیم.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=403883

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]