2

حمایت از دانش‌آموزان ضعیف وظیفه‌ غیرقابل چشم‌پوشی مدارس

  • کد خبر : 404704
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۴:۲۶

علیرضا کمرئی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تقویت مدارس دولتی عادی اظهار کرد: خانواده‌ها به دنبال ثبت‌نام فرزندانشان در مدارسی هستند که از کیفیت لازم برخوردار باشد چراکه فرزندان سرمایه‌های هر خانواده هستند. وی افزود: خانواده‌ها انتظار وضعیت آموزشی مناسب برای فرزندانشان دارند، شاید همین موضوع باعث شده است بر بهبود کیفیت […]

علیرضا کمرئی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تقویت مدارس دولتی عادی اظهار کرد: خانواده‌ها به دنبال ثبت‌نام فرزندانشان در مدارسی هستند که از کیفیت لازم برخوردار باشد چراکه فرزندان سرمایه‌های هر خانواده هستند.

وی افزود: خانواده‌ها انتظار وضعیت آموزشی مناسب برای فرزندانشان دارند، شاید همین موضوع باعث شده است بر بهبود کیفیت مدارس دولتی تمرکز کنیم.

نمرات ضعیف دانش‌آموزان به دلیل عملکرد مدارس

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ارتقای کیفیت آموزش مدارس دولتی ادامه داد: مدارس دولتی که با نقدهایی روبه‌رو می‌شوند باید به چنان کیفیتی برسند که خانواده‌ها بدون هیچ تردیدی فرزند خود را در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت ثبت‌نام کنند.

کمرئی گفت: کیفیت پایین عملکرد مدارس دولتی منجر به نمرات ضعیف دانش‌آموزان می‌شود و این موضوع بر فکر و روان خانواده‌ها اثر گذاشته است.

حذف دانش‌آموزان ضعیف قانونی نیست

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مدارس می‌توانند از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف ثبت‌نام نکنند، توضیح داد: حذف دانش‌آموز در هیچ جا و هیچ وقت مورد حمایت سیستم آموزشی نبوده و نیست و این کار قانونی نیست، اساس وجود مدرسه جذب و حمایت از تمام دانش‌آموزان است.

کمرئی درباره راهکارها برای ارتقای کیفیت مدارس دولتی مطرح کرد: موضوع کیفیت آموزشی در مدارس دولتی دغدغه نظام است که در جستجوی راه‌هایی برای بهبود این موضوع هستیم؛ هم اکنون سیستم آموزشی کار می‌کند اما مورد نقد است که چرا فارغ التحصیلان مدارس توانمندی و قابلیت لازم را ندارند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ارتقای کیفیت آموزش مدارس دولتی ادامه داد: ابتدا باید در حوزه نخبگانی به یک انسجام فکری در مقوله کیفیت مدارس دولتی در سطح مدرسه برسیم، سپس با راهکارهای اجرایی به سمت عملیاتی شدن حرکت کنیم، بهبود مدارس دولتی بدون توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران و معلمان امکان‌پذیر نیست بنابراین احتمال اینکه نظام آموزشی بر بهبود مدیران و توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان متمرکز شود، زیاد است.

مدیران مدارس باید توانمند شوند

وی گفت: ارتقای توانمندی مدیران مدارس مهمترین نکته در بهبود وضعیت مدارس دولتی عادی است، برخی مدیران تمام همه طراحی‌های آموزشی را انجام می‌دهند و معلمان مدرسه را در جهت بهبود هدایت می‌کنند؛ اینکه امروز تمام مدارس این قابلیت را دارند یا خیر، قابل نقد است. اگر مدیران در این جهت آموزش داده شوند، می‌توانیم تمرکز بیشتری بر امکانات مدرسه کنیم.

کمرئی با تاکید بر اینکه برنامه‌های آموزشی باید تغییر کند، افزود:  در زمینه فارغ التحصیلان مدارس باید شاهد وضعیت بهتری به لحاظ تربیتی، توانمندی و شایستگی‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: بهبود عملکرد مدرسه شامل بهبود نمره تا افزایش کیفیت تدریس معلمان و امکانات مدرسه می‌شود. اکنون در مرحله طراحی هستیم و همچنین اینکه این طراحی باید از طریق حوزه نخبگانی محک زده شود تا این سیاست‌ها به یک برنامه عملیاتی در سطح مدرسه تبدیل شود.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=404704

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]