0

وال استریت ژورنال: کاخ سفید به دلیل بی‌اطلاعی از برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران ناراضی است

  • کد خبر : 407026
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴

یک رسانه آمریکایی در گزارشی با ادعای این که مقامات آمریکایی از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه غافلگیر شده‌اند، گفت که آن‌ها از بی‌اطلاعی از برنامه این رژیم برای پاسخ احتمالی به حمله موشکی ایران در هفته گذشته، ناراضی و عصبانی هستند. به گزارش ایسنا، مقامات رسمی می‌گویند، رژیم صهیونیستی هنوز جزئیات برنامه خود […]

یک رسانه آمریکایی در گزارشی با ادعای این که مقامات آمریکایی از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه غافلگیر شده‌اند، گفت که آن‌ها از بی‌اطلاعی از برنامه این رژیم برای پاسخ احتمالی به حمله موشکی ایران در هفته گذشته، ناراضی و عصبانی هستند.

به گزارش ایسنا، مقامات رسمی می‌گویند، رژیم صهیونیستی هنوز جزئیات برنامه خود برای نحوه پاسخ به عملیات «وعده صادق ۲» را که اول اکتبر از سوی ایران علیه اراضی اشغالی انجام شد به دولت بایدن ارائه نکرده است.

ایران ۱۰ مهر(۱ اکتبر) طی عملیات «وعده صادق ۲» به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران که از سوی ایران نقض حاکمیت ملی ایران و تروریسم برون‌مرزی تلقی شده بود،‌ ترور و به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان و سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در لبنان طی حملات به جنوب این کشور، پاسخ داد.

روزنامه وال‌استریت ژورنال با انتشار این مطلب در گزارشی نوشت: مقامات آمریکایی از این که بارها به واسطه اقدامات نظامی اسرائییل در غزه و لبنان غافلگیر شده‌اند، ناراضی و عصبانی هستند و به دنبال جلوگیری از گسترش بیشتر تنش‌ها هستند. برخی امیدوار بودند که آمریکا در سفر برنامه‌ریزی‌شده «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن برای دیدار با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون، اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنند، اما پنتاگون اعلام کرده که گالانت سفر چهارشنبه خود را به تعویق انداخته است.

ادعاها درباره غافلگیر شدن مقامات آمریکایی با اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در منطقه در حالی مطرح می‌شود که رهبران مقاومت منطقه و مقامات ایران گفته‌اند این اقدامات با چراغ سبز متحد اصلی این رژیم انجام می‌شود که بیشترین حمایت‌های مالی، نظامی و دیپلماتیک را به آن ارائه می‌کند.

وال استریت ژورنال: کاخ سفید به دلیل بی‌اطلاعی از برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران ناراضی است
عملیات «وعده صادق۲» علیه اراضی اشغالی، ۱ اکتبر ۲۰۲۴

وال‌استریت ژورنال نوشت: یک مقام اسرائیلی گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با در جریان بودن برنامه‌ریزی‌ برای عملیات علیه ایران، از عازم شدن گالانت به آمریکا روز سه‌شنبه، جلوگیری کرد. مقامات آمریکایی می‌گویند هنوز اطلاعی درباره زمان این حمله یا اهداف احتمالی آن ندارند.

مقامات آمریکایی گفتند پس از ترور و به شهادت رساندن شهید نصرالله در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، آستین در تماسی تلفنی با مطلع شدن از این موضوع گفت: «ببخشید، چه گفتید؟». به گفته آن‌ها، طی تماس دومی در همان روز، آستین از گالانت پرسیده بود با توجه به هشدار ندادن از قبل، آیا رژیم صهیونیستی «به‌تنهایی» آماده دفاع از خود است؟

به گفته مقامات دفاعی، آستین از این ناراضی و عصبانی بود که آمریکا زمان کافی برای برای استقرار نیروهای خود در موضع دفاع از اراضی اشغالی یا حفاظت از نظامیان آمریکایی در  نزدیکی آن منطقه نداشته است.

با توجه به این که رژیم صهیونیستی وعده داده است حمله موشکی گسترده ایران به اراضی اشغالی را پاسخ خواهد داد، مقامات آمریکایی امیدوارند که این بار، بیش از قبل از حمله‌ای مطلع باشند که منجر به مداخله گسترده‌تر ارتش آمریکا خواهد شد.

وال استریت ژورنال: کاخ سفید به دلیل بی‌اطلاعی از برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران ناراضی است
بمباران هوایی جنوب بیروت توسط رژیم صهیونیستی

در این مطلب آمده است: اسرائیل گاهی در طی سال گذشته، به توصیه‌های آمریکا عمل کرده است. آمریکا به دنبال برنامه‌ سنجیده‌تری برای پاکسازی رفح در جنوب غزه بود که باعث شد اسرائیل عملیات‌های خود را در آن‌جا محدود کند. آمریکا همچنین اسرائیل را قانع کرد که بر اساس اطلاعات ناقصی که چند روز پس از عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه اراضی اشغالی در ۷ اکتبر می‌رسید، به حزب‌الله لبنان حمله نکند.

«اریک کوریلا» فرمانده سنتکام که مسئول عملیات‌های آمریکا در غرب آسیا است به اراضی اشغالی سفر کرده و یکشنبه، با گالانت و فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی دیدار کرد تا درباره حمله به تاسیسات هسته‌ای یا نفتی ایران هشدار دهد.

گالانت و آستین طی یک سال گذشته، حتی چند بار در هفته باهم تماس تلفنی داشته‌اند و به طور کلی، ارتباطشان خوب است. گفته می‌شود که گالانت بیش از دیگر مقامات رژیم صهیونیستی نگرانی‌های آمریکا را درباره اقدامات این رژیم در جنگ غزه مورد توجه قرار می‌دهد.

در این گزارش آمده است: اما مقامات آمریکایی نگفته‌اند که اسرائیل تضمینی درباره مطلع ساختن حملات مورد انتظار علیه ایران دریافت کرده است و در عوض، به مکالمات مکرر بین مقامات ارشد طرفین اشاره کرده‌اند. «سابرینا سینگ» سخنگوی پنتاگون، سه‌شنبه، گفت که آستین و گالانت بیش از ۸۰ بار  طی سال گذشته گفت‌وگو کرده‌اند.

مقامات آمریکایی گفتند انتظار می‌رفت در دیداری که قرار بود چهارشنبه انجام شود، گالانت جزئیاتی درباره برنامه حمله را، از اهداف آن ارائه کند.

وال استریت ژورنال: کاخ سفید به دلیل بی‌اطلاعی از برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران ناراضی است
جو بایدن در جمع خبرنگاران

برخی مقامات در واشنگتن امیدوارند رژیم صهیونیستی برنامه خود را اعلام خواهد کرد تا به آمریکا پیش از هرگونه اقدامی هشدار دهد. یک منبع مطلع گفت که گالانت و آستین قرار بود در دیدار چهارشنبه، درباره اهداف رژیم صهیونیستی در لبنان نیز گفت‌وگو کنند. یک مقام ارائیلی نیز گفت: « نمی‌توانند درباره بعضی چیزها پشت تلفن صحبت کنند.»

پنتاگون طی سال گذشته، حضور نظامیان و جنگ‌افزارهای خود را در منطقه به بهانه دفاع از اراضی اشغالی و منافع آمریکا تقویت کرده است. در حال حاضر، دو ناو هواپیمابر، کشتی تهاجمی آبی‌خاکی، ناوشکن‌ها و اسکاداران‌های اضافی جنگنده‌ها در نزدیکی اراضی اشغالی مستقر شده‌اند.

وال‌ استریت ژورنال در پایان نوشت: حملات اسرائیل ممکن است پیامدهایی برای رویکردهای انتخاباتی واشنگتن با وجود در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ داشته باشد. قیمت نفت، هفته گذشته، پس از آن که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفت که مقامات آمریکایی در حال بررسی پشتیبانی حمله اسرائیل علیه تاسیسات نفتی ایران هستند، قیمت نفت افزایش یافت. یک روز بعد، رئیس‌جمهور بایدن در یک نشست خبری کاخ سفید گفت که اسرائیل باید از حمله به تاسیسات نفتی ایران خودداری کند.

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=407026

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]