1

پیشرفت ایران موجب نگرانی قدرتهای بزرگ شده است

  • کد خبر : 41691
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸

ملت ایران خواهان خوشبختی همه انسانها و فقرزدایی از کل بشریت هستند اما رویه صهیونیست ها و قدرتهای بزرگ در جهت خلاف ملت ایران است.

محمدرضا رحیمی ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه فرش دستباف اظهار داشت: ملت ایران از لحاظ تولید علم در جایگاه شانزدهم جهان قرار دارد و به سرعت رو به پیشرفت است که این موضوع موجب نگرانی قدرتهای بزرگ شده است.

افق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سخت کوشی و تلاش های ملت ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران هشت سال جنگ تحمیلی را سپری کرده و سالهای متمادی است که تحت تحریم دشمنان قرار دارد اما با این وجود امروز در جایگاه هفدهم اقتصاد جهان قرار دارد و این نشان دهنده همت و تلاش ایرانیان است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: موضوع هسته ای بهانه است زیرا ملت ایران به دنبال انرژی صلح آمیز هسته ای برای ارتقاء کشور و خدمت به بشریت است .

معاون اول رییس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: بافت فرش هنری زیبا است که رتبه نخست آن در جهان به نام ایرانیان ثبت شده و این نقش و نگار زیبا که توسط مردم ایران ایجاد می شود، نشان دهنده فرهنگ و تمدن کهن مردم ایران است.

رحیمی اضافه کرد: مردم ایران افکار و تخیلات خود را با نقش و نگارهای زیبا بر روی فرشها و قالیهای ارزشمند به نمایش می گذارند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی پیش روی تولیدکنندگان و هنرمندان صنعت فرش وجود دارد، تصریح کرد: دولت تلاش می کند موانع و مشکلات این عزیزان را برطرف کرده و زمینه های فعالیت بیشتر و صادرات فرش را برای آنان فراهم کند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ایران در گذشته یکی از تولیدکنندگان ابریشم بود که متأسفانه امروز واردکننده این محصول هستیم که باید برای جبران این ضعف همه تلاش و همت خود را به کار بندیم .

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توهین صهیونیستها به ساحت مقدس پیامبر اسلام افزود: آنها با اساس دیانت مشکل دارند و از توهین و خونریزی لذت می برند و تصمیم دارند جهان را پر از آشوب کنند .

رحیمی تأکید کرد: ملت ایران خواهان خوشبختی همه انسانها و فقرزدایی از کل بشریت هستند اما رویه صهیونیست ها و قدرتهای بزرگ در جهت خلاف ملت ایران است.

در این مراسم نخستین گره قالی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ توسط معاون اول رئیس جمهور زده شد.

رحیمی همچنین از غرفه های یادمان هفته دفاع مقدس و همچنین از چندین غرفه تولیدکنندگان فرش بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41691

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]