4

بی بی سی به غلط کردن افتاد!+سند

  • کد خبر : 41970
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱:۱۲

پونه قدوسی در ادامه با بی اخلاقی تمام بخشی از نظرات غیراخلاقی کاربران اینترنتی را منتشر می کند که البته به دلیل استفاده از کلمات نامربوط از انتشار آن جلوگیری می کنیم

بهمن کلباسی خبرنگار بی بی سی فارسی هم که ناخواسته (!!!) در متن این جنجال قرار گرفته بود دروبلاگ گزارشگران بی بی سی فارسی نوشت: این ماجرا بار دیگر نشان می دهد که قضاوت زود هنگام آن هم در عصر تویتر و فیسبوک می تواند اشتباه در برداشت را به خبر یا جنجالی تبدیل کند که به صورت گسترده پخش می شوید. (اعتراف به اشتباه خود)
 با انتشار فیلم جنجال آفرین خبرنگار بی بی سی فارسی از احمدی نژاد در خصوص تعداد اعضای هیئت همراه در شبکه بی بی سی فارسی موجی از انتقادات در خصوص عملکرد بی بی سی فارسی در فضای مجازی در حال گسترش است، جالب اینکه ضدانقلاب تا پیش از انتشار دومین فیلم که ادعای بی بی سی فارسی را نقض می کند مطالب و کامنت های بیشماری در سایت های اجتماعی علیه رئیس جمهوری ایران انتشار دادند اما درست بعد از انتشار فیلم دوم از اظهار نظر در این باره خودداری نمودند و سکوت اختیار کردند.
 
در این بین حتی مجری [صدای آمریکا] و دیگر عناصر ضدانقلاب فریب بی بی سی فارسی را خوردند، به عنوان مثال کامبیز حسینی در کامنت فیس بوک خود اینچنین اظهار نظر می کند:
 
احمد باطبی نیز بدون اشاره به فریب بی بی سی فارسی این اشتباه را متوجه مخاطبان می داند و اظهار می کند، این یک خطای شنیداری بوده و …
 
بی بی سی فارسی با دست پاچگی تمام مطلبی توسط پونه قدوسی منتشر می کند و از این چهره جنجالی می خواهد گزارشی در همین رابطه تهیه کند، پونه قدوسی با ارسال کامنت در صفحه فیس بوک خود در واکنش به این گاف خبری می نویسد: «کمک به رفع سوء تفاهم ها در ماجرای گوه گیت!
در ذیل نظر شما را به بخشی از گزارش شبکه بی بی سی فارسی در خصوص افتضاح رسانه ای اخیر جلب می کنیم:

وقتی کاربران شبکه‌های اجتماعی تصور کردند رئیس جمهور “فحش داده”
محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران دیروز در پاسخ به سوال بهمن کلباسی، خبرنگار بی بی سی فارسی که از او پرسید «نمایندگان مجلس ایران می پرسند چرا شما ۱۶۰ نفر را با خود به نیویورک برده اید«، به نمایندگان مجلس فحش نداده بود، بلکه گفته بود: جدی می گی؟ اوه اوه.
اما چه چیزی باعث می‌شود که چنین نکته‌ای که قاعدتا باید نکته بی‌اهمیتی باشد لید یک نوشته شود؟!
ساعاتی پس از سوال خبرنگار بی بی سی فارسی از رئیس‌ جمهوری ایران، فیلم این سوال در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد [البته پونه قدوسی اشاره ی به پخش این فیلم توسط بی بی سی فارسی برای اولین بار نکرد]. واکنش اولیه و لحظه ای اولین افرادی که این فیلم را در فیس بوک دیدند این بود که آن صدای نامفهوم یک فحش خطاب به نمایندگان مجلس است که از زبان رئیس جمهوری در آمده و فیلم به سرعت در فیس بوک بارها و بارها به اشتراک گذاشته شد.   اکثر کسانی که فیلم را به اشتراک گذاشتند متفق القول بودند که آقای احمدی نژادا ین فحش را داده است. به قول بهمن کلباسی این ماجرا پس از آن به یک سونامی تمام عیار تبدیل شده بود [البته برای بی بی سی فارسی].
اندکی پس از به اشتراک گذاشته شدن و دست به دست شدن این فیلم در فیس بوک، خبر به شبکه های اجتماعی دیگر هم رسید. واکنش غالب به این ماجرا در سایت های فرندفید وخصوصا توئیتر جک ها و جملات طنزی بود که در این باره به سرعت نوشته می شد. حتی کلید واژه ای از فحشی که تصور می شد آقای احمدی نژاد گفته است به شکلهش تگ درتوئیتررواجپیداکرد. [پونه قدوسی در ادامه با بی اخلاقی تمام بخشی از نظرات غیراخلاقی کاربران اینترنتی را منتشر می کند که البته به دلیل استفاده از کلمات نامربوط از انتشار آن جلوگیری می کنیم].
حالا فیلم دیگری از آن صحنه منتشر شده است که با وضوح بیشتری نشان می دهد آقای رئیس جمهوری فحش نداده بوده و گفته بوده  “جدی میگی ؟اوه اوه
برخی جک های توئیتر با این خبر جدید تنها زاویه جدیدی پیدا کرده و هشتگ این فحش هنوز در توئیتر فارسی جزو کلید واژه های پر استفاده امروز است؛ اما در توئیتر برخی توئیت بهمن کلباسی را نقل می کنند که رسما برداشت غلط را تکذیب کرده است.
بهمن کلباسی خبرنگار بی بی سی فارسی هم که ناخواسته (!!!) در متن این جنجال قرار گرفته بود دروبلاگ گزارشگران بی بی سی فارسی نوشت: این ماجرا بار دیگر نشان می دهد که قضاوت زود هنگام آن هم در عصر تویتر و فیسبوک می تواند اشتباه در برداشت را به خبر یا جنجالی تبدیل کند که به صورت گسترده پخش می شوید. (اعتراف به اشتباه خود)
 عکس متعلق به وبلاگ امواج سیاه
گفتنی است پیش از این نیز بی بی سی فارسی با درج اخبار کذب و دروغ سعی در شایعه پراکنی و تشویش اذعان عمومی داشته است؛برای مثال می توان به درج قیمت مرغ در روزهایی که بازار این کالا سیر صعودی داشت اشاره کرد.
منبع:ما خستیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر