2

اردن تنها با روی کار آمدن دولتهای ائتلافی از بحران خارج خواهد شد

  • کد خبر : 42679
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳

تصمیم پادشاه اردن مبنی بر انحلال پارلمان مورد انتظار بود زیرا افزایش اعتراضها وبرگزاری تظاهرات در هر جمعه تحت عنوان انتفاضه های مردمی اسلامی با مشارکت برخی گروه های موافق و طرفدار دیوان پادشاهی در همه مراحل، بیانگر شدت این بحران است.

کارشناس مسائل اردن، با اشاره به اقدام ناکافی شاه این کشور در زمینه انحلال پارلمان تاکید کرد که اردن تنها با روی کار آمدن دولتهای ائتلافی از بحران خارج خواهد شد.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه العالم توفیق الجراد درگفت و گو با این شبکه خبری خاطرنشان کرد: اردن که طی ۹۰ سال ، ۷۶ دولت را به خود دیده ،از بحران دولتها رنج می برد و این بحران در عرصه های اقتصادی ،سیاسی ، مردمی و در روابط جمعی نیز به چشم می خورد.
الجراد اظهار داشت: تصمیم پادشاه اردن مبنی بر انحلال پارلمان مورد انتظار بود زیرا افزایش اعتراضها وبرگزاری تظاهرات در هر جمعه تحت عنوان انتفاضه های مردمی اسلامی با مشارکت برخی گروه های موافق و طرفدار دیوان پادشاهی در همه مراحل، بیانگر شدت این بحران است.
وی افزود: برخی افراد تحولات جاری اردن را در قالب بهار عربی یا بیداری اسلامی جای می دهند اما با بررسی تاریخ در می یابیم که بحران دولتها هم اکنون در اردن وجود دارد و جا دارد این کشور با تجاربی که طی دهه پنجاه به دست آورده است بداند که کشور تنها با دولتهای ائتلافی از بحران خارج خواهد شد.
کارشناس مسائل اردن خاطرنشان کرد: اجرای مشروطه سلطنتی یعنی اقتباس ازتجربه انگلستان که اجرای آن ۴۰۰ سال طول کشید به همین دلیل باید توافقی حاصل شود و اردن توسط دولتهای وحدت ملی و با حضور همه گروه ها اداره شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=42679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر