1

خبر آزادی گروگان‌های ایرانی ربوده شده در لیبی

  • کد خبر : 42707
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۳

وزیر امور خارجه کشورمان گفت:این عزیزان همگی در صحت و سلامتی کامل بوده و هم اکنون اقدامات لازم برای بازگشت آن‌ها به کشور درحال انجام است

وزیر امور خارجه کشورمان، آزادی گروگان‌های ایرانی ربوده شده در لیبی را اعلام کرد.

دکتر علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگویی کوتاه با رسانه‌های خبری با اشاره به بیش از دو ماه تلاش‌های گسترده تاکید کرد: خوشبختانه در پی تماس‌ها و مذاکرات فشرده انجام شده با مراجع رسمی لیبیایی و نیز مقامات محلی شهر بنغازی، روز شنبه ۷ نفر گروگان‌ ربوده شده ایرانی در لیبی پس از ۶۵ روز آزاد و تحویل مقامات سفارت کشورمان در طرابلس شدند.

او افزود: این عزیزان همگی در صحت و سلامتی کامل بوده و هم اکنون اقدامات لازم برای بازگشت آن‌ها به کشور درحال انجام است و در ساعات آینده هواپیمای حامل این هموطنان وارد کشور خواهد شد.

هیات ۷ نفره مسوولان هلال احمر جمهوری اسلامی که به دعوت رسمی سازمان هلال احمر لیبی به این کشور سفر کرده بودند در تاریخ ۱۰/ ۵/ ۹۱ از سوی یک گروه مسلح ناشناس در شهر بنغازی ربوده و به نقطه نامعلوم منتقل شدند. در مدت یاد شده هیات‌های مختلف کنسولی و سیاسی کشورمان از طرابلس دیدار و با مسوولان لیبیایی مذاکره کردند.

هم‌چنین وزیرخارجه لیبی نیز در سفر به تهران با مسوولان کشورمان و نیز خانواده ایرانیان ربوده شده در لیبی دیدار و گفت‌وگو کرد. این موضوع هم‌چنین در مذاکرات وزیر امورخارجه کشورمان با همتای لیبیایی‌اش در اجلاس مکه و اخیرا در نیویورک مورد پیگیری قرار گرفته بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=42707

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر