2

رئیس جمهور ونزوئلا امریکا را مسول بحران سوریه معرفی کرد

  • کد خبر : 43018
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲

رئیس جمهور ونزوئلا با معرفی امریکا به عنوان مقصر اصلی ناآرامی‎های نوزده ماهه در سوریه، اعلام کرده است که به حمایت خود از همتای سوری‎اش ادامه خواهد داد.

دولت امریکا یکی از طرف‎هایی است که بیشترین سهم را در بحران سوریه دارد.»

رئیس جمهور ونزوئلا با معرفی امریکا به عنوان مقصر اصلی ناآرامی‎های نوزده ماهه در سوریه، اعلام کرده است که به حمایت خود از همتای سوری‎اش ادامه خواهد داد.

هوگو چاوز این اظهارات را روز سه شنبه در کاراکاس و در حالی بیان کرد که تنها دو روز از پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا گذشته بود.

چاوز با اشاره به مشروعیت حکومت اسد در سوریه در همین خصوص تصریح کرد: « چگونه می‎توانم از دولت قانونی و مشروع بشار اسد حمایت نکنم؟»

وی همچنین شورشیان سوری که تحت حمایت خارجی‎ها علیه حکومت بشار اسد وارد جنگ شده‎اند را به عنوان تروریست معرفی کرد و در همین خصوص گفت: « از چه کسی قرار است حمایت کنم، تروریست‎ها که برای خود چپ و راست مردم را می‎کشند؟»

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه گفت: « دولت امریکا یکی از طرف‎هایی است که بیشترین سهم را در بحران سوریه دارد.»

وی خطاب به باراک اوباما همتای امریکایی خود و دولت‎های اروپایی گفت: « اکنون آقای اوباما اگر بار دیگر انتخاب شدی، بنشین و با خود فکر کن و دولت‎های اروپایی هم باید چنین کنند.»

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین در ادامه از روسیه و چین به خاطر وتو کردن ۳ قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت سازمان ملل متحد، تقدیر کرد.

کشور سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ میلادی صحنه ناآرامی است. دمشق قانون‎شکنان، خراب‎کاران و تروریست‎های مسلح را عامل خشونت‎های مرگ‎بار و ناآرامی‎ها در سوریه معرفی می‎کند.

دولت سوریه اعلام کرده است که ناآرامی‎ها و شورش از خارج کشور سازماندهی می‎‏شوند. دمشق ترکیه، عربستان سعودی، قطر، فرانسه و امریکا را عامل ناآرامی‎های مرگ‎بار این کشور می‎داند.

خشونت‎های مرگ‎بار در سوریه تا کنون جان بسیاری از مردم این کشور از جمله نیروهای امنیتی و ارتش را گرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=43018

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر