1

پ‌ک‌ک:از کشور ترکیه انتقام سختی خواهیم گرفت

  • کد خبر : 43804
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۶

حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) ضمن اعلام هم‌بستگی با کردهای سوریه قول داده است که درصورت حمله ارتش ترکیه به جامعه کردهای سوریه، انتقام سختی از آن‌ها خواهد گرفت.

مراد کارایلان، دومین رهبر ارشد حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه (۲۶ مهر، ۱۷ اکتبر) منتشر شد گفت: « پ‌ک‌ک با همه کردها احساس هم‌بستگی می‌کند و ما از کردهای سوریه حمایت خواهیم کرد. اگر ارتش ترکیه به آن‌ها حمله کند… از کشور ترکیه انتقام سختی خواهیم گرفت.»وی در ادامه گفت: « ترکیه باید خودش را از این درگیری عقب بکشد و از توطئه چینی دست بردارد.»

این سخنان پس از آن اظهار شد که ترکیه هشدار داد اگر پ‌ک‌ک از سوریه به این کشور حمله کند، ترکیه نیز به مقرهای این گروه در سوریه حمله خواهد کرد.

آنکارا چندین بار بر ضد اردوگاه‌های پ‌ک‌ک در منطقه خودمختار کردستان عراق عملیات نظامی انجام داده است.

نیروهای ارتش ترکیه در اوایل اکتبر یکی از اعضای پ‌ک‌ک را کشته و سه تن دیگر را در منطقه درباسیه، واقع در شمال غربی استان حسکه در سوریه مجروح کردند.

به گفته گروه نظارت، کردها از اعضای YPG یا «واحدهای حفاظت از مردم»، گروه نظامی که به حزب دموکرات کردستان نزدیک است، بودند. آنان زمانی از سوی نیروهای ترکیه مورد هدف قرار گرفتند که مشغول گشت‌زنی در مرز بودند.

پ‌ک‌ک از سال ۱۹۸۰ برای دستیابی به منطقه خودمختار کرد درون ترکیه در حال مبارزه است. این درگیری ده‌ها هزار کشته بر جای گذاشته است.

ترکیه به تهیه تجهیزات ارتباطی و نظامی برای گروه‌های مسلحی که در سوریه بر ضد دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور می‌جنگند، متهم شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=43804

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر