4

۲۵ دانشجوی دختر آمریکایی به تمرین زندگی به سبک زنان مسلمان پرداختند+تصاویر

  • کد خبر : 44099
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸

این دانشجویان به مدت یک هفته با پوشیدن لباس های مناسب، رعایت حجاب اسلامی و همچنین دوری کردن از نوشیدنی های الکلی به تمرین زندگی به سبک زنان مسلمان پرداختند.

افق(ofoghnews.ir): علی رغم افزایش اسلام هراسی در غرب، آشنایی قشر فرهیخته با کاملترین دین الهی بیشتر شده است و به همین خاطر، تعدادی از دانشجویان دختر غیر مسلمان در دانشگاه ” میشیگان ” آمریکا برای نمایش وحدت خود با دانشجویان مسلمان به مدت یک هفته با حجاب بر سر کلاس ها حاضر شدند.

ترتیب دهندگان این حرکت در دانشگاه میشیگان اعلام کرده اند که می خواستند با این حرکت به همه این پیام را بدهند که حجاب یک زن مسلمان در آمریکا نه از سر اجبار و یا تهدید و بلکه با میل و علاقه است. آنها این حرکت را اقدامی به منظور نشان دادن اتحاد با همکلاسی های مسلمان خود عنوان کرده اند.

این حرکت جالب که توسط دانشجویان رشته فلسفه و ادیان این دانشگاه برای دومین سال پیاپی صورت می گیرد یک حرکت فرهنگی برای آگاه سازی در مورد دین اسلام و حجاب است. ایده اولیه این حرکت در حقیقت مربوط به یکی از دختران دانشجو است که سال گذشته در کلاسی در مورد اسلام شرکت کرده بود و سپس این ایده را مطرح کرد.

امسال ۲۵ دانشجوی دختر آمریکایی در این مراسم شرکت کردند و به مدت یک هفته با پوشیدن لباس های مناسب، رعایت حجاب اسلامی و همچنین دوری کردن از نوشیدنی های الکلی به تمرین زندگی به سبک زنان مسلمان پرداختند. “هانا فولی” یکی از دانشجویانی که در این برنامه شرکت کرده است می گوید: این یک تجربه مناسب برای آشنایی با زندگی مسلمانان بود. در این هفته ما این فرصت را پیدا کردیم که از نمایی دیگر و به عبارتی دیگر از درون زندگی یک زن مسلمان را تجربه کنیم.

یکی دیگر از دانشجویان در این مورد می گوید: من واکنش های بسیار متفاوتی را در این یک هفته تجربه کردم. بعضی از افراد خیلی از ظاهر جدید من استقبال نکردند اما افراد زیادی نیز با لبخند با من برخورد کردند.

دانشجویان مسلمان در دانشگاه میشیگان و سایر دانشگاههای آمریکا که از این حرکت مطلع شدند، از این اقدام نمادین بسیار استقبال کرده و بازتابهای بسیار خوبی نیز در شبکه های اجتماعی دیده شده است.

امروزه جمعیتی در حدود ۶ تا ۷ میلیون نفر مسلمان در آمریکا زندگی می کنند که اکثر آنها جز اقشار فرهیخته و با تحصیلات دانشگاهی هستند که می توانند روی هم نسلان و همکاران خود تاثیر زیادی بگذارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=44099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر