2

برگزاری مسابقه ای بین خوش آوازترین پرنده ها+تصاویر

  • کد خبر : 44287
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶

بعد از انکه پرنده بازها هر کدام یک یا چند پرنده زیبای خود را در جای مخصوص قرار دادند، روی قفس ها پارچه ای می کشند تا پرندگان یکدیگر را نبینند و ساکت بمانند. تا آغاز روز نمایشگاه هر یک از شرکت کنندگان می توانند قفس ها را در ساعت های خاصی بیرون بیاورند و به پرنده خود رسیدگی کرده و به ان آب و غذا بدهند.

هر سال در تایلند مسابقه ای برگزار می شود که در ان پرنده های زیننتی به صف می شوند تا خوش آوازترین ها به نمایش گذاشته شوند.

در این مسابقه نه تنها پرنده بازهای تایلندی که پرنده بازهایی از کشورهای همسایه از جمله مالزی نیز به شهر ناراتیوات می آیند تا پرنده های خود را به نمایش بگذارند و آواز خواندن آنها را به رخ دیگران بکشانند.

 البته این مسابقه در فصل های دیگر سال نیز در شهر «یالا»ی تایلند برگزار می شود که طرفداران زیادی هم دارد و هر موقع که خبر برپایی آن اعلام می شود تایلندی ها و پرنده بازهای مالزیایی خود را برای شرکت در ان آماده می کنند.

 

         آوازه خوان های قفسی:

اگر در روز مسابقه به ناراتیوات سفر کنید، با منظره ای عجیب و غریب مواجه خواهید شد. در انجا هزاران قفس را خواهید دید که روی میله های فلزی از ارتفاع بیش از دو متر آویزان شده اند. همه این قفس ها به یک شکل هستند و روی هر کدام از آنها نام و مشخصات پرنده و صاحب آن نوشته شده است.

 

بعد از انکه پرنده بازها هر کدام یک یا چند پرنده زیبای خود را در جای مخصوص قرار دادند، روی قفس ها پارچه ای می کشند تا پرندگان یکدیگر  را نبینند و ساکت بمانند. تا آغاز روز نمایشگاه هر یک از شرکت کنندگان می توانند قفس ها را در ساعت های خاصی بیرون بیاورند و به پرنده خود رسیدگی کرده و به ان آب و غذا بدهند.

 

 

نوبت نمایش هر پرنده که می شود  صاحب آن کنار قفس می ایستد و با برداشتن روکش قفس سعی می کند با انجام حرکات گوناگون، پرنده را ترغیب کند مدت طولانی تر آواز بخواند. این کاری است که همه شرکت کنندگان در مسابقه باید انجام دهند تا نتیجه بهتری از معرفی پرنده آوازه خوان خود بگیرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=44287

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر