3

استقلال در حوزه خبری، یعنی انعکاس اخبار بدون در نظر گرفتن منافع و مصالح گروه خاص

  • کد خبر : 44965
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰

اصل صیانت از جمهوری اسلامی ایران به نحوی که از طرفی تصویر یک خبرگزاری فرمایشی مبتنی بر سانسور در اذهان عمومی تداعی نشود

معاون مالی – اداری دانشکده خبر گفت: ایرنا با دارا بودن نقش محوری در تهیه، تولید و انتشار اخبار داخلی و خارجی و دارا بودن نیروی انسانی آموزش دیده و مجرب و نگاه حرفه ای و تاثیر گذار در بین رسانه های جمعی داخل و خارجی دارای یک جایگاه ویژه است.

ˈنجف محمودیˈ روزچهارشنبه با حضور در غرفه سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: ایرنا با توجه به سابقه دیرینه خود به عنوان یکی از معتبرترین، با ارزش ترین و موثق ترین منابع خبری در بین سایر رسانه های داخلی و خارجی مطرح است.

وی توضیح داد، ایرنا اکنون با دارا بودن دفاتر متعدد داخلی و خارجی در نقاط مختلف جهان تقریبا تمامی رویدادهای خبری داخلی و خارجی را پوشش خبری می دهد.

وی گفت : ایرنا بر پایه سیستم های کلی نظام و خط مشی حرفه ای رسانه ای خود با ۱۰۳ خبرگزاری های دنیا در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی و در قالب قراردادهای دو جانبه و چند جانبه رسانه ای در زمینه های پوشش رسانه ای و خبری،عکس، آموزش و امور فنی همکاری های رسانه ای مشترک دارد.

محمودی اضافه کرد: ایرنا می تواند نقش بسیار موثر و اساسی در حوزه اطلاع رسانی و انتقال اخبار رویدادهای مهم خبری در سطح جهانی ایفا کند به طوری که نقطه قوت این خبرگزاری رسمی بخش اخبار بین الملل آن در تهیه، تولید و انتشار اخبار ایران و جهان است.

این مقام مسئول در دانشکده خبر گفت: در تمامی جوامع یک سری خبرگزاری ها، مورد اعتماد و وثوق مردم بوده و آنها می توانند با مراجعه به این رسانه ها تمامی اخبار مورد نیاز خود را در تمامی حوزه های اجتماعی،اقتصادی، سیاسی، ورزشی و تحلیلی دریافت کنند.

وی افزود: در داخل کشور هم مردم خبرگزاری جمهوری اسلامی را به عنوان یکی از معتبرترین خبرگزاری های رسمی و معتبر می شناسند و فعالیت های ممتاز خبری این رسانه جمعی در پوشش رخ دادهای جاری جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست.

محمودی اظهار داشت: خبرگزاری جمهوری اسلامی یک خبرگزاری ملی و دولتی همیشه حاضر در تمامی عرصه های خبری کشور است که با فعالیت های خود جایگاه ملی و منطقه ای خود را روز به روز ارتقا بخشیده و تقویت می کند.

معاون مالی – اداری دانشکده خبر افزود: رعایت اصل استقلال در حوزه خبری، یعنی انعکاس اخبار بدون در نظر گرفتن منافع و مصالح گروه خاص در برابر گروه های دیگر یا فرد خاص در برابر افکار دیگر و اندیشیدن به مصالح انقلاب در برابر منافع گروه ها و گرایش ها از امتیازات این رسانه مادر خبری است.

وی گفت: اصل صیانت از جمهوری اسلامی ایران به نحوی که از طرفی تصویر یک خبرگزاری فرمایشی مبتنی بر سانسور در اذهان عمومی تداعی نشود از دیگر ویژگی های این خبرگزاری رسمی در انتشار و پوشش اخبار فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه از دیگر امتیازات این خبرگزاری است.

محمودی اظهار داشت: فعالیت های حرفه ای این خبرگزاری رسمی در برابر بنگاه های خبر پراکنی و وابسته به امپریالیسم خبری که در تحریف حقایق دنیای اسلام و به خصوص ایران اسلامی از بکاربردن هیچ ترفند و توطئه ای فرو گذار نیستند، جلوه یک انقلاب اسلامی اصیل مردمی را با نشر سریع و صحیح اخبار تحولات ایران اسلامی در دسترس افکار عمومی جهانیان قرار داده است.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها از هفتم تا سیزدهم آبان در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپاست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=44965

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر