2

چند تکنیک موثر برای مقابله با آلرژی‌های زمستانی

  • کد خبر : 45093
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۹:۵۵

با استفاده از دستگاه‌های مرطوب‌کننده یا رطوبت‌زدا متناسب با هوای محل زندگی خود سطح رطوبت داخل منزل را بین ۳۰ تا ۴۰ درصد حفظ کنید تا از رشد هاگ‌ها و کپک‌ها جلوگیری شود.

ماه‌های سرد زمستان ممکن است برای افرادی که به گرد و غبار و هاگ کپک‌ها حساسیت دارند، سخت و طاقت‌فرسا باشد اما این افراد با رعایت چند توصیه می‌توانند این فصل از سال را راحت‌تر سپری کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی هلت می آپ، متخصصان مرکز آلرژی دپارتمان جراحی سر و گردن در بیمارستان نیویورک و مرکز پیزشکی وییل کورنل و کارشناسان آلرژی و ایمونولوژی در بیمارستان «پرس بای تریان» نیویورک و بیمارستان اطفال «مورگان» استانلی در یک مقاله جدید چند تکنیک را برای مقابله با آلرژی‌های زمستانی ارائه کرده‌اند که به قرار زیر است:

– هنگام دوش گرفتن یا طبخ غذا برای خارج کردن رطوبت و لبه‌های اضافی حتما هواکش را روشن کنید.

– برای کاهش گرد و غبار و ذرات آلرژی‌زا حتما فرش‌ها را با جاروبرقی تمیز کنید.

– برای کاهش تماس با ویروس‌های معمول زمستانی دست‌های خود را پس از لمس کردن حیوانات خانگی حتما بشویید و از لمس کردن صورت خود با دست‌ها حتی‌المقدور خودداری کنید.

– برای کشتن هاگ‌های آلرژی‌زا، تمام ملافه‌ها و لباس‌های زیر و لباس خواب خود را در آب داغ بشویید.

– اتاق خواب محلی است که معمولا بیشترین زمان را در طول یک شبانه‌روز در آن می‌گذرانید به همین دلیل توصیه می‌شود که این محل را تا حد امکان از ذرات آلرژی‌زا پاک کنید. برای این منظور بهتر است از نگه‌داری گیاهان، حیوانات خانگی و حتی قالی و فرش و قالیچه در این اتاق خودداری کنید و روی پتوها و لباس‌ها را ملافه بکشید تا محلی برای تجمع ذرات، غبار و هاگ‌ها وجود نداشته باشد.

– تا حد امکان گرد و غبار روی لوازم تزئینی منزل را زود به زود تمیز کنید.

– از فیلترهای موثر تهیه هوا برای کاهش ذرات آلرژی‌زا در فضای منزل استفاده کنید.

– با استفاده از دستگاه‌های مرطوب‌کننده یا رطوبت‌زدا متناسب با هوای محل زندگی خود سطح رطوبت داخل منزل را بین ۳۰ تا ۴۰ درصد حفظ کنید تا از رشد هاگ‌ها و کپک‌ها جلوگیری شود.

– برای جلوگیری از آلوده شدن آب و فیلترهای دستگاه مرطوب کننده و کپک‌ و باکتری‌ حتما طبق دستورالعمل کارخانه تولیدکننده،‌ آنها را به موقع تعویض کنید.

– در برخی نواحی در داخل و فضای خارج منزل جاهای مطلوبی برای تجمع هاگ‌ها و کپک‌ها وجود دارند. هر ماه این مناطق را کنترل کرده و در صورت مشاهده ذرات آلرژی‌زا، آنها را پاکسازی کنید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=45093

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر