4

حاشیه‌سازی و ایجاد بلوا در خصوص ایفای نقش و وظیفه نمایندگی جای سوال دارد

  • کد خبر : 45283
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹

چرا برخی از دوستان حتی در درون مجلس هم همیشه قانون را به ضرر مجلس و نمایندگان تصویب می‌کنند، اینها مشکلی بود که در گذشته و در ادوار مجلس شاهد بودیم.

افق(ofoghnews.ir) یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید به اینکه جمهوری اسلامی غنی‌سازی ۲۰ درصد را متوقف نکرده است، گفت: غنی‌سازی ۲۰ درصد برای تامین سوخت راکتور تهران انجام می‌شود که ما آن را جزو حقوق خود می‌دانیم.

کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی غنی‌سازی ۲۰ درصد برای تامین سوخت راکتور تهران را انجام داده است که این موضوع را به مجامع بین‌المللی و نهادهای مسئول همچون آژانس بین‌المللی هسته‌یی اعلام کرده است و ما غنی‌سازی را جزو حقوق خود می‌دانیم.

وی افزود: با توجه به کارویژه‌ای که راکتور تهران بخصوص در امور پزشکی دارد اساسا غنی‌سازی ۲۰ درصد دارای کاربرد پزشکی، صلح‌آمیز و استفاده سوخت راکتور تهران انجام می‌شود.

رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه به گفته برخی از اعضای فراکسیون اصولگرایان، هیات رییسه می‌توانست امضاکنندگان سوال از رییس‌جمهور را منصرف کند، گفت: در مورد هیات رییسه باید اعضا پاسخ دهند اما طبق اطلاعی که بنده دارم حجم زیادی از نمایندگان برای اعلام وصول شدن سوال از رییس‌جمهور فشار آوردند، ضمن آنکه خود سوال از رییس‌جمهور مدت‌هاست که به کمیسیون‌ها برای بررسی ارجاع شده است.

جلالی با بیان اینکه حاشیه‌سازی و ایجاد بلوا در خصوص ایفای نقش و وظیفه نمایندگی جای سوال دارد، گفت: چرا برخی از دوستان حتی در درون مجلس هم همیشه قانون را به ضرر مجلس و نمایندگان تصویب می‌کنند، اینها مشکلی بود که در گذشته و در ادوار مجلس شاهد بودیم به طوری که همیشه آیین‌نامه داخلی و مسائل مربوط به وظایف و تکالیف به ضرر نماینده و به نفع سایر دستگاه‌ها تفسیر می‌شد، این رویکرد غلط است.

وی با بیان اینکه سوال از رییس‌جمهور را امضا نکرده است،‌گفت: من دخالتی در این رابطه نداشتم اما سوال از رییس‌جمهور را حق نمایندگان می‌دانم، با این پیش زمینه چنین سوال می‌تواند در جو آرام، بسیار مودبانه و با صیانت از حقوق ملت تفسیر شود.

رییس فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص بیان اظهارنظرهایی از سوی نمایندگان همچون کوچک‌زاده بعد از ترک جلسه مجلس، گفت: بنده در مورد افراد نمی‌توانم اظهارنظر کنم چرا که هر کسی بر اساس وظیفه‌اش عمل و فکر می‌کند ولی به نظر بنده بهتر است که جو مجلس را در فضای آرام نگه داریم چون همه با هم برادریم و مجلس ما مجلسی اصولگراست و بر اساس اخلاق اسلامی و قانون می‌تواند به وظایف خود عمل کند.

جلالی در واکنش به این سوال که گفته می‌شود قرار بود فراکسیون اصولگرایان آبستراکسیون انجام دهد، گفت: آبستراکسیون کار درستی نیست؛ نمایندگان وظایف خود را انجام می‌دهند و قرار نیست ما در وظایف نمایندگی همدیگر را مورد تهدید قرار دهیم و یا مجلس را از اکثریت بیندازیم.

وی با بیان اینکه سوال و استیضاح وزرا و یا سوال از رییس‌جمهور که یکی از نمادهای دموکراتیک کشور است، گفت: این سوال می‌تواند در فضای دوستانه و منطقی و اخلاقی مطرح شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=45283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر