2

میت رامنی سعی دارد موضوعات ایران را بزرگ نمایی کند

  • کد خبر : 45440
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱

یک استاد دانشگاه گفت: دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا سعی دارند موضوعات روسیه، چین و خاورمیانه را برجسته کنند.

حسین الله‌کرم، استاد دانشگاه آزاد در نشست بررسی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به همت بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شده بود، در مورد دولت‌های رانتیر، گفت: دولت‌های رانتیر دولت‌هایی هستند که بدون کار پول به دست می‌آورند.

الله‌کرم با بیان اینکه ایران و کشورهای نفتی از دولت‌های رانتیر برخوردار هستند، اظهار داشت: وقتی پول از درآمدهای نفتی وارد کشور شد، به کمک دولت می‌آیند. در نتیجه دولت یا از مردم مالیات نمی‌گیرد یا درآمدهای مالیاتی این دولت‌ها کم است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تضعیف جامعه مدنی از نتایج دولت رانتیر است، تصریح کرد: در دولت‌های رانتیر مردم دیگر به تعیین شهردار، رئیس جمهور و … توجهی ندارند و نسبت به امور جامعه بی‌تفاوت می‌شوند.

وی با بیان اینکه پاشنه آشیل آمریکا پول چاپ کردن است، گفت: در برهه‌ای از زمان گفتند برای دفاع از بلوک غرب باید پول بدهید تا بتوانید از پایگاه‌های مختلف در کشورهای دیگر حمایت کنیم.

الله‌کرم با بیان اینکه در این برهه آمریکا برای رفع نیازهای مالی، سیاست پول چاپ کردن را در دستور کار قرار داد، تصریح کرد: آمریکا در آن برهه گفت ما بر حسب نیاز پول چاپ می‌کنیم.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت آمریکا اتفاقات یونان، لندن، اسپانیا و کشورهای اروپایی در آمریکا رخ می‌دهد و چاپ پول در سیاست‌های داخلی آمریکا به جنبش‌های اجتماعی مردم دامن می‌زند.

این استاد دانشگاه در مورد چالش دوم پیش روی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز گفت: کارخانه‌های آمریکا به سمت تامین تسلیحات پیش رفته‌ است و به دلیل آنکه سود زیادی از فروش تسلیحات به دست می‌آوردند باعث شد که برخی نیازهای داخلی را به چین بسپارند؛ از این رو رامنی می‌گوید باید جلوی تولیدات چینی را بگیریم.

الله‌کرم در مورد اولویت‌های استراتژیکی آمریکا در سال ۲۰۱۲ تصریح کرد: آمریکا در سال ۲۰۱۲ استراتژی خود را ابتدا در برخورد با چین قرار دادند و ایران در جایگاه دوم قرار دارد.

این استاد دانشگاه به افزایش دو برابری قیمت بنزین در دوره ریاست جمهوری اوباما اشاره کرد و اظهار داشت: اوباما برای پاسخ به افزایش دو برابری قیمت بنزین می‌گوید در دوران بوش وضعیتی که اقتصاد سرمایه‌داری به وجود آورد، باعث چنین وضعیت اقتصادی در آمریکا شده است.

الله‌کرم در مورد دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: هر دو کاندید انتخابات ریاست جمهوری نمی‌توانند سیاست داخلی و اقتصادی مناسبی که منجر به کاهش رشد جنبش‌های اجتماعی شود، ارائه دهند. در نتیجه آمریکایی‌ها چاره‌ای ندارند جز آنکه به بحث‌های سیاست خارجی دامن بزنند.

وی با بیان اینکه کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا سعی دارند موضوعات روسیه، چین و خاورمیانه را برجسته کنند، اظهار داشت: آنها نمی‌توانند در روسیه بزرگ نمایی‌های زیادی انجام دهند؛ از این رو می‌خواهند چین را تحت فشار قرار دهند ولی حاضر به ارائه راهکار نیستند زیرا برای آنها هزینه‌بر خواهد بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اوباما به دنبال آن است که موضوعات القاعده را بزرگ‌نمایی کند، گفت: در مقابل اوباما، میت رامنی سعی دارد موضوعات ایران را بزرگ نمایی کند و برای رامنی همه ظرفیت‌های ایران به عنوان خط قرمز است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=45440

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر