1

اختصاصی/ حسینی صدر: سازمان بازرسی با سوءاستفاده کنندگان ارز دولتی برخورد کند

  • کد خبر : 45933
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۹:۳۳

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طی ۶ الی ۷ ماه گذشته بسیاری از افراد به دلیل سوء استفاده از ارز دولتی، ثروت شان چند برابر شده است

سید موید حسینی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی افق‌ درخصوص برخورد سلیقه ای برخی بانک‌ها برای اختصاص سلیقه‌ای ارز برای بعضی از اقلام و کالاها افزود: در بسیاری از موارد، کالاهایی که با ارز دولتی وارد کشور می شوند بدون حساب و کتاب و نظارت صحیح صورت می گیرد و هیچ منطقی پشت آن نیست.
 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از این اقلام لوکس که به واسطه ارز ارزان قیمت و به طور کاملا سلیقه‌ای وارد کشور می شوند گفت: برخی خودروهای لوکس و وسایل چوبی، با ارز ارزان قیمت و گاهاً ارز مرجع وارد کشور شده‌اند و مورد سوءاستفاده برخی افراد قرار گرفته و به تولید ملی و داخلی آسیب جدی وارد کرده است.
نماینده مردم خوی و چارپاره در خانه‌ملت افزود: این گونه سوءاستفاده‌ها باعث ضربه زدن به تولید ملی و غیر قابل رقابت کردن این نوع کالاها می شود که البته روند خاصی ندارد و برخی افراد به واسطه توصیه و سفارش و استفاده از رانت، به اینگونه امکانات دست پیدا کرده و سودهنگفتی از این میان به جیب زده اند.
وی یادآور شد: امکان استفاده از این ارز ارزان قیمت و مرجع برای همه افراد وجود ندارد و برخی بانک‌ها به طور سلیقه‌ای و به واسطه توصیه این ارز را برای برخی کالاها و اقلام اختصاص داده‌اند.
حسینی صدر با تاکید بر اینکه به دلیل استفاده از این نوع ارز، زمینه پرسود و منفعتی برای برخی افراد مهیا شده است خاطرنشان کرد: خوش به حال آن کسانی که این ارزها را می توانند بگیرند و مولتی میلیاردر شوند.
این نماینده مجلس نهم یادآور شد: طی ۶ الی ۷ ماه گذشته خیلی از این اتفاق‌ها افتاده است، کسانی ثروت شان به دلیل سوء استفاده از این ارز دولتی، چند برابر شده است .
حسینی صدر از سازمان بازرسی کل کشور خواست که فعالتر شده و با حساسیت بیشتری موضوع را دنبال کند و به نتایج قابل قبولی برسد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس باآرزوی بهبود شرایط موجود اظهار داشت: امیدوارم سازمان‌های نظارتی خصوصا وزارت اطلاعات وارد عمل شوند و بتوانند اطلاعات خوبی به دست آورند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=45933

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر