1

اردوغان در مهمانی ثروتمندترین حاکم جهان+تصویر

  • کد خبر : 46112
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۵

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه پس از پایان نشست سیاسی سران ۸۶ کشور جهان در کنفرانس بالی اندونزی، در یک تصمیم ناگهانی عازم برونئی شد.

خبرگزاری دانشجو به نقل از آناتولی نوشت: در حالی که بحران اعتصاب غذای زندانیان پ.ک.ک به مهم ترین موضوع اخبار سیاسی ترکیه تبدیل شده، اردوغان به مهمانی ثروتمندترین حاکم جهان رفته است.

رسانه های ترکیه گزارش داده اند که اردوغان در پی دعوت حسن البلکیا، پادشاه برونئی عازم این کشور ثروتمند شده است؛ اما بعدا مشخص شد که اردوغان شخصا برای سفر به برونئی ابراز تمایل کرده است.

ودات الچی بگ از تحلیلگران سیاسی شبکه تلویزیونی IMC در این خصوص نوشت: اردوغان در حالی به اتفاق همسرش آمنه و دخترش سمیه در برونئی در حال گشت و گذار است که اعتصاب غذای بیش از ۶۰۰ زندانی پ.ک.ک وارد شصتمین روز خود شده و این موضوع هر لحظه ممکن است به مرگ زندانیان ختم شده و دولت اردوغان را با یک بحران امنیتی جدی روبرو کند.

کشور کوچک پادشاهی برونئی که در آسیا قرار دارد، بیشتر به دلیل نام سلطانش و ثروت افسانه‌ای او شناخته شده‌است. جمعیت این کشور در سال ۲۰۰۱ میلادی برابر با ۴۰۰ هزار نفر بود و زبان رسمی آن مالایی است.

برونئی در کنار مالزی قرار گرفته‌است و در حقیقت در گذشته به همراه دیگر بخش‌های مالزی یکی از کشورهای تحت‌الحمایه انگلیس بود. برونئی تنها بخش در مجموعه این بخش‌ها است که در سال ۱۹۶۳ ترجیح داد تحت‌الحمایه انگلیس باقی بماند و به مالزی نپیوندد.

این کشور در سال ۱۹۸۴ استقلال یافت و به دلیل داشتن منابع فراوان نفت و گاز، یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر