1

دخترانی که در سن زیر ۱۴ سال ازدواج کرده‌اند

  • کد خبر : 46326
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۹:۵۶

بیشتر دخترانی که در سن زیر ۱۴ سال ازدواج کرده‌اند، از روستاها و شهرهای کوچکی هستند که ساکنان آن را قبایل تشکیل می دهند.

 

خبرگزاری فارس: ازدواج 5622 دختر سعودی زیر سن 14 سال

«علی بن عبدالرحمن الرومی» عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی در دانشگاه “محمد بن سعود” در عربستان طی اظهاراتی فاش کرد که در یک سال اخیر ۵ هزار و ۶۲۲ دختر عربستانی زیر سن ۱۴ سال که سن قانونی ازدواج در این کشور به شمار می‌رود، ازدواج کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: همه این دختران به اجبار خانواده‌هایشان تن به ازدواج زیر سن ۱۴ سال داده‌اند؛ البته به اعتقاد بنده تعیین سنی خاص برای ازدواج، اقدامی نادرست است و مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

در همین راستا شیخ «عبدالله الرکبان» عضو هیئت علمای عربستان نیز ضمن تأیید این خبر، افزود: بیشتر دخترانی که در سن زیر ۱۴ سال ازدواج کرده‌اند، از روستاها و شهرهای کوچکی هستند که ساکنان آن را قبایل تشکیل می دهند؛ متأسفانه بیشتر این دختران کم سن و سال را بخاطر پول به مردان ثروتمند که سنشان بسیار زیاد است، می‌دهند.

وی افزود: باید این مشکل اجتماعی هر چه سریع‌تر حل شود؛ بنده هم موافق تعیین سن خاصی برای ازدواج نیستم اما ازدواج به این طریقه نادرست است؛ حداقل باید به فاصله سن میان دخترهای کم سن و سال با پسران توجه شود؛ دختران باید حق انتخاب همسر مورد نظر خود را داشته باشند؛ از دلایلی که به آنان اجازه انتخاب داده نمی‌شود، سن کوچک آنان است.

شیعه آنلاین

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46326

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]