3

جزییات فاش نشده‌ای از زندگی مشترک گورباچف با رایسا+تصاویر

  • کد خبر : 46596
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳

«در اولین دیدارمان، او نشان داد که علاقه‌ای به من در او ایجاد نشده است و من سعی کردم نشان ندهم که دیدار او چه تاثیر عمیقی در من ایجاد کرده است».

میخاییل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی دیروز کتاب جدیدش را با عنوان «تنها با خودم» در مسکو رونمایی کرد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، گورباچف ۸۱ ساله دیروز در مراسم رونمایی این کتاب در کتابفروشی مرکزی مسکو حضور یافت و کتابش را برای دوستدارانش امضا کرد.

بخش وسیعی از کتاب «تنها با خودم» که زندگی گورباچف از دوره کودکی تا سال ۱۹۹۱ و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را روایت می‌کند، به آشنایی او با همسرش و زندگی او مربوط می‌شود. این کتاب که گورباچف آن را به همسر فقیدش رایسا پیشکش کرده، تا نشان دهد که این موضوع به هنوز چقدر در زندگی‌اش تاثیر دارد، جزییات فاش نشده‌ای از زندگی مشترک این دو را از زمان آشنایی تا مرگ رایسا گورباچف در سال ۱۹۹۹ بر اثر لوکمی دربرمی‌گیرد.

در این کتاب گورباچف توصیف می‌کند که چگونه آنها اولین بار یکدیگر را در یک میهمانی ملاقات کردند و می‌نویسد: «در اولین دیدارمان، او نشان داد که علاقه‌ای به من در او ایجاد نشده است و من سعی کردم نشان ندهم که دیدار او چه تاثیر عمیقی در من ایجاد کرده است». در دومین دیدار رایسا به او گفته بود باور نمی‌کند گورباچف تنها ۲۰ سال داشته باشد و سنش بیشتر به نظر می‌رسد. او و گورباچف سرانجام سال ۱۹۵۳ باهم ازدواج کردند و گورباچف فاش می‌کند که در این مراسم رایسا کفش ازدواجش را از دوستی به امانت گرفته و پوشیده بود.

رونمایی و امضای کتاب از سوی گورباچف ۸۱ ساله


گورباچف در این کتاب از مبارزه رایسا با لوکمی نیز می‌نویسد و توصیف می‌کند که او چه روزهای دردناکی را در بستر گذراند.

وی می‌نویسد او ابتدا قدرت تکلمش را از دست داد و بعد دست راستش از کار بازماند. وی ادامه می‌دهد: «من چشم‌های او را در این لحظات به خاطر می‌آورم و هنوز هم آنها را می‌بینم».

برخلاف همسران دیگر رهبران شوروی، رایسا گورباچف از پنهان ماندن در پشت پرده امتناع می‌ورزید و حضور فعالی در میان مردم داشت. هرچند این رفتار برای خیلی از چهره‌های روسیه قابل قبول نبود، اما چهره مقبولی از او در غرب ارایه کرد.

گورباچف نوشته: «وقتی رایسا زنده بود، اغلب به شوخی و جدی به او می‌گفتم که او با شوهرش خوشبخت شده است و او در برابر به من می‌گفت که من با همسرم خوشبخت شده‌ام».


گورباچف در غرب برای فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی مورد احترام زیاد است و همین موقعیت را چون موجب شد تا اروپای شرقی از نفوذ شوروی خارج شوند، در اروپا دارد. او به همین دلیل جایزه صلح نوبل ۱۹۹۰ را دریافت کرده است. اما او در روسیه برای از بین بردن یک امپراتوری وسیع، به شدت با عدم علاقه روبرو است.

کتاب «تنها با خودم» به زبان روسی نوشته شده است.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر