1

تبدیل گنبد آهنین اسرائیل به گنبد کاغذی

  • کد خبر : 46910
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶

موشک های گروه های مقاومت فلسطینی عمق اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار داده است و باید به این حادثه بزرگ توجه داشته باشیم. گنبد آهنین اسرائیل ناتوانی خود را در برابر موشک های مقاومت نشان داد و حتی بسیاری آن را گنبدکاغذی توصیف کرده اند.

شبکه تلویزیونی بی بی سی در گزارشی اعلام کردبا ادامه اصابت موشک های مبارزان فلسطینی به شهرتل آویو حباب امنیت تل آویوی ها در هم شکست.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ مبارزان فلسطینی در پاسخ به حملات وحشیانه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سه روز گذشته بیش از هفتصد و بیست فروند موشک و راکت به مناطق صهیونیست نشین در جنوب فلسطین اشغالی شلیک کرده اند.

در جدیدترین این حملات مبارزان فلسطینی صبح امروز یک فروند موشک به شهر تل آویو در فلسطین اشغالی شلیک کردند.همزمان با اصابت این موشک به تل آویو آژیرهای خطر در شهر اشغالی قدس نیز به صدا در آمد.

شبکه تلویزیونی الاقصی هم گزارش داد گردانهای شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد پایگاه هوایی حتسریم را با سه فروند موشک گراد هدف قرار داده است.

در همین حال شبکه تلویزیونی بی بی سی گزارش داد تل آویو که با ثروت زیاد و کافه های خاصش معروف شده است با کمال ناباوری شاهد فرو ریختن حباب امنیت اش است.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی بار دیگر در تل آویو، صدای آژیر هشدار طنین انداز شد تا مردم این شهر از بیم موشک هایی که پرتاب می شوند، برای خود جان پناهی پیدا کنند.
حتی مردم جنوب اسرائیل که می گویند بیم و واهمه، بخشی از زندگیشان شده است، می گویند پرتاب موشک افزایش چشمگیری داشت.
اسرائیلی ها اکنون عصبی شده اند و تل آویو که به داشتن شهروندان ثروتمند و کافه و رستوران های خاص خود معروف است، همواره از دنیای بیرون به علت داشتن امنیت حبابی مورد انتقاد قرار می گرفت و اکنون این حباب فرو ریخته است.
حتی آژیرهای خطر نخستین بار در قدس بعد از دهها سال به صدا در آمد.
خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار هم در گزارشی از تل آویو اعلام کرد ساکنان این شهر از بیم راکت های حماس به  زیرزمین های منازلشان پناه برده اند.این خبرنگار گفت: خیابان ها، رستوران ها و قهوه خانه های تل آویو کاملا خالی است و مردم به ندرت از منازلشان خارج می شوند.

سردرگمی مقامات رژیم صهیونیستی از موشکباران تل آویو

شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد اصابت موشکهای مبارزان فلسطینی به تل آویو ، مقامات رژیم صهیونیستی را سردرگم کرده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی پخش تصاویر اصابت موشکها به تل آویو را سانسور کرده است . اصابت این موشکها به خساراتی در تل آویو منجر شده است.رژیم صهیونیستی همچنین فرودگاه بن گورین را از دیشب پس از اصابت موشک بسته است.

حسن حجازی گزارشگر المنار در گزارشی گفت :سران رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از اصابت موشکهای مبارزان فلسطینی در شوک به سر می برند .
موشه تبونکین مسئول پرونده امنیتی در تل آویو به شبکه ده تلویزیون اسرائیل گفت :« باید به رهنمودهای جبهه داخلی پایبند باشیم و ظرف نود ثانیه به مکان امن پناه ببریم و اگر مکان امنی نیابیم باید فرار کنیم . پناهگاهها آماده است و زمانیکه دستورات را دریافت کنیم آنها را باز خواهیم کرد. امیدواریم ارتش ما را از تیررأس موشکها دور کند . اکنون ذلت زندگی تحت این تهدید را درک می کنیم . این نخستین شوک است ».

حجازی گفت صحبتهای مکرر اسرائیلی ها از عملیات گسترده زمینی برخی از سیاستمداران اسرائیلی را بر آن داشته است درباره این گزینه هشدار بدهند زیرا بیم آن را دارند که ارتش به مخمصه بیافتد و متحمل تلفات انسانی سنگینی بشود بدون آنکه به اهداف مورد نظرش دست یابد .
داوید روتم عضو پارلمان رژیم صهیونیستی گفت :« ورود زمینی یک اشتباه بزرگ است نباید سربازان را به این جنگ وارد کرد . ما نیروی هوایی برتری داریم ».

نعیم قاسم:اسرائیل ازقدرت موشکی مقاومت فلسطینی غافلگیر شده است
معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اسرائیل از قدرت موشکی گروه های مقاومت فلسطینی غافلگیر شده است.
شیخ نعیم قاسم گفت: اسرائیل از رسیدن موشک های گروه های مقاومت به تل آویو و قدس اشغالی غافلگیر شده است. دلیل این غافلگیری این است که اسرائیل در روز اول تجاوز خود به غزه مدعی شده بود که موشک های فجر-۵ را از بین برده است ولی این موشک ها تل آویو را هدف قرار داد و این حملات به یاری خداوند ادمه خواهد یافت. اسرائیل تنها زبان توان بازدارندگی را می فهمد. این توان به این معناست که توان گروه های مقاومت همیشه حاضر و آماده باشد.
وی افزود: گزینه ای جز مقاومت وجود ندارد. ما به ملت مبارز و قهرمان فلسطین، شهید الجعبری و دیگر شهدا درود می فرستیم و باید به کسانی که موشک ها را به سوی فلسطین اشغالی برای حمایت از ملت فلسطین پرتاب می کنند، تبریک گفت.

دانی رابینستین روزنامه نگار اسرائیلی در گفتگو با بی بی سی تاکید کرد حماس با گلوله باران جنوب اسرائیل نشان داد که هنوز قویست.

کارشناس عرب:تبدیل گنبد آهنین اسرائیل به گنبد کاغذی
عضو کنگره ملی عربی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین در بیروت گفت:گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در برابر موشک های گروه های مقاومت فلسطینی فلج شده است و بسیاری از کارشناسان این گنبد اهنین را گنبدکاغذی توصیف کرده اند.

الیاس مطران درباره حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: موشک های گروه های مقاومت فلسطینی عمق اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار داده است و باید به این حادثه بزرگ توجه داشته باشیم. گنبد آهنین اسرائیل ناتوانی خود را در برابر موشک های مقاومت نشان داد و حتی بسیاری آن را گنبدکاغذی توصیف کرده اند.

وی افزود:باید به نیروهای مقاومت به رغم محاصره نوار غزه تبریک گفت که چنین موشک هایی را به سوی فلسطین اشغالی پرتاب می کنند. این موشک ها از غزه تحت محاصره به سوی اسرائیل پرتاب می شوند. اصابت این موشک ها به شهرهای مختلف در اسرائیل به ویژه تل آویو بی فایده بودن رزمایش های مشترک آمریکا با اسرائیل و هزینه های نظامی چند میلیارد دلاری این رژیم را اثبات کرده است.

الیاس مطران در ادامه گفت:واکنش کشورهای عربی و دیگر کشورها به این تجاوز ذلت بار بوده است. اقدامات برخی رژیم های عربی تشویق کننده اسرائیل برای تکرار این جنایت هاست. رژیم صهیونیستی از شرایط کنونی در منطقه برای این جنایت ها استفاده می کند. امیدواریم کشورهای عربی مواضع قاطعی در حمایت از فلسطین داشته باشند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46910

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]