2

ما از روز اول می‌دانستیم که استقلال و آقایی و روی پای خود ایستادن هزینه دارد

  • کد خبر : 46947
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹

استاندار تهران گفت: اگر می‌خواهیم در مقابل دسیسه جنگ اقتصادی دشمن محکم بایستیم، باید مهمترین اولویت ما توجه به معیشت مردم باشد.

مرتضی تمدن در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سابق و جدید تهران با بیان این‌که کشور و ملت ما کار مهم و بزرگی را پیش‌رو دارد، گفت: وظیفه اساسی ما این است که با اقتدار و کار و تلاش جهانی شیعه را به عنوان الگو قرار دهیم و بدانیم امروز همه چشم‌ها به سمت ما متوجه شده است.

وی افزود:‌ با همه فراز و فرودهایی که انقلاب عظیم ما داشته، همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند، حرکت رو به جلوی این ملت یک لحظه متوقف نشده و در آینده نیز تحریم‌ها، تخریب‌ها و تهدیدها ملت ما را در مسیری که گام برداشته مصمم‌تر می‌کند.

تمدن با بیان این‌که در فضایی که دشمن برای ما درست کرده، نبوغ نوابغ و فکر و اندیشه مردم برای همزیستی با چنین شرایط جدیدی خود را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد:‌ در همین شرایط فضای اقتصادی، تولید و تلاش یک لحظه توقف نداشته است، در حالی که هر جامعه و کشور دیگری با این سطح از تحریم از تهدید روبرو می‌شد، شرایطش جز این بود.

استاندار تهران اظهار کرد: با توجه به موانعی که دشمن برای ما ایجاد کرده ملت ما هر روز توفیقات و دستاوردهای جدیدی را مشاهده می‌کند، البته ما به این موضوع اعتقاد داریم که همیشه لطف و عنایت خداوند شامل حال این مردم بوده است.

وی با تاکید بر این‌که ما خودمان ابتدا و انتهای راهی که در آن قدم برداشته‌ایم و نتیجه‌ و تبعات چنگ در چنگ دشمن انداختن را می‌دانستیم،‌ گفت:‌ما از روز اول می‌دانستیم که استقلال و آقایی و روی پای خود ایستادن هزینه دارد و برای این کار خود را آماده کرده بودیم و با چشم باز در این مسیر قدم گذاشتیم.

تمدن راه شکستن تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان را مقاومت دانست و گفت:‌ در این مسیر هیچ فرمول دیگری وجود ندارد و نه مذاکره و نه مصافحه هیچ کدام فرمول عبور از این تحریم‌ها نیست و فقط باید مقاومت کرد.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: آنچه که امروز در غزه رخ می‌دهد، گوشه‌ای از مقاومت مردم اسلامی است، اگرچه قطعا این همه قدرت مقاومت نیست و آنها خودشان را برای کارزار بزرگتری مهیا کرده‌اند.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر و تشکر از زحمات محسن نائینی فرماندار سابق تهران گفت: ما بسیار مصریم که از وجود ارزشمند ایشان در سطح بهترین و مناسب‌ترین مسئولین، در ستاد استانداری و مجموعه استان استفاده کنیم، البته ایشان هم حق انتخاب و تصمیم دارند و تصمیم ایشان به هر نحوی که باشد قطعا برای ما محترم خواهد بود.

تمدن، فرماندار سابق تهران را یک فرد ارزشمند و ولایی خواند و خاطرنشان کرد: آقای نائینی در مسئولیت خود کم‌فروشی نکردند و هر چه را که دارند، در طبق اخلاص گذاشتند و بدون چشم‌داشت و بدون توجه به مقتضیات اداری به صورت شبانه‌روز تلاش کردند.

وی افزود: آقای فرهادی با بر عهده گرفتن مسئولیت جدیدشان در واقع چوب تواضع‌شان را می‌خورند؛ چرا که ایشان زمانی در کسوت استاندار فعالیت می‌کردند و امروز خاضعانه و خاشعانه این مسئولیت را پذیرفتند تا در کسوت خادمی و نوکری مردم تلاش کنند و در جهت پاسداری از دستاوردهای امام عزیز، مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور عزیز گام بردارند.

تمدن با بیان این‌که آقای فرهادی چهره‌ای شناخته شده هستند و الحمدالله مدارج اداری خود را با پای خود و نه با تک ماده و پارتی بازی طی کرده‌اند، اظهار کرد:‌ایشان قطعا موفق خواهند بود و اصلا هر کاری که برای خداوند و به نام خدا منعقد شود، پایانش موفقیت خواهد بود، اما اگر به مسائل دنیوی آلوده شد، خراب می‌شود.

استاندار تهران در ادامه خطاب به فرهادی فرماندار جدید تهران اظهار کرد: چند کار مهم وجود دارد که شما باید در انجام آن پیشگام باشید و تلاش‌های آقای نائیبی را ادامه دهید که مهم‌ترین آنها پرورش وگسترش ساختار فرمانداری تهران است.

وی در ادامه گفت:‌رسیدن به یک تعریف کامل از بحث مدیریت جامع در تهران نیاز به زمان و برخی از قوانین دارد که البته در این مسیر برخی از قوانین باید اصلاح و برخی قوانین جدید هم لازم است تا وضع شود.

تمدن با تاکید بر این‌که تشکیلات فرمانداری تهران باید از وضع موجود به شرایط بهتری ارتقا پیدا کند، گفت: طرح جدید تشکیلات فرمانداری تهران آماده شده و برای تصویب به وزارت کشور ارسال شده است و لازم است که آقای فرهادی باید در این مسیر تلاش‌های لازم خود را داشته باشد.

استاندار تهران با تاکید بر این‌که ساختار تشکیلاتی فرمانداری تهران باید ارتقا پیدا کند و در این مسیر مجوزهای لازم کسب شده است، اظهار کرد: البته لازمه این‌که حوزه کاری فرمانداری تهران تقویت شود این است که تشکیلات درستی داشته باشد.

تمدن گفت: همچنین توجه به این نکته ضروری است که اگر مردم خواستند در هر منطقه‌ای به فرماندهی دسترسی پیدا کنند، باید جای تعریف شده‌ای وجود داشته باشد که آنها بتوانند به راحتی به آنجا مراجعه کنند و همان‌طور که برای شهرداری منطقه تعیین شده است برای فرماندهی هم مناطقی در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با بیان این‌که دشمن امروز جنگ اقتصادی به راه انداخته و با این جنگ می‌خواهد ما را مغلوب کند، گفت: اگر ما می‌خواهیم در مقابل این دسیسه محکم بایستیم، باید مهمترین اولویت ما توجه به معیشت مردم باشد.

استاندار تهران تاکید کرد: به این دولت در اوج کار خود هجمه وارد می‌شود و اگر هر دولت دیگری هم‌اکنون وجود داشت، این هجمه‌ها آن دولت را از کار انداخته بود، اما ما به این موضوعات توجه نمی‌کنیم، چون خدمت بی‌منت به مردم را اصل قرار داده‌ایم، حال هر چه می‌خواهند توهین، تخریب و واقعیت‌ها را کتمان کنند.

وی همچنین گفت: چون برخی تعریف نقدینگی را نمی‌دانند، امروز بر سر افزایش یارانه‌های مردم حرف‌هایی می‌زنند، در حالی که دولت می‌خواهد به اقشار محروم کمک کند، آنها فریادشان بلند می‌شود. ما می‌دانیم آنها چرا فریادشان بلند است، این افراد پایگاه و جایگاه مردمی این دولت و عشق مردم به این دولت را می‌دانند و نمی‌خواهند این جایگاه افزایش پیدا کند حال در چنین فضایی کار کردن سخت است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]