1

آدمی نیستیم که کارم را به صورت نیمه‌کاره تمام کنم و تا پایان در استقلال هستم

  • کد خبر : 47826
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۴

در کنفرانس مطبوعاتی بعد از دیدار برابر سپاهان صحبت‌هایی را انجام دادم که به عده‌ای بر خورد. من چیزی که به ذهنم رسیده را بیان کردم و پای حرف‌هایم هستم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت:‌ آدمی نیستیم که کارم را به صورت نیمه‌کاره تمام کنم و تا پایان در استقلال هستم.

امیر قلعه‌نویی در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار برابر پیکان ابتدا در مورد صحبت‌هایش بعد از بازی با سپاهان گفت: در کنفرانس مطبوعاتی بعد از دیدار برابر سپاهان صحبت‌هایی را انجام دادم که به عده‌ای بر خورد. من چیزی که به ذهنم رسیده را بیان کردم و پای حرف‌هایم هستم. فوتبال جای فوتبالی‌هاست و نباید به کسی بر بخورد. خیلی از آقایان آمدند زحمت کشیدند مثل سردار جعفری که فجر را با نداری جلو می‌برد اما منظور من این است که هرکسی باید در جایگاه خودش باشد.

وی افزود: رویانیان برای پرسپولیس زحمت زیادی کشیده و کارهای اقتصادی خوبی کرده است اما خانواده فوتبال جایی است که فوتبالی‌ها باید حضور داشته باشند. وقتی که ۹۸ درصد هزینه فوتبال را دولت پرداخت می‌کند این هزینه باید دست فوتبالی‌ها باشد مثلا آقای هاشمی در سایپا حضور دارد و زحمات زیادی کشیده است اما جایی که برای فوتبال هزینه می‌شود خوب است اهل فن آن این کار را انجام دهند. هنر باید دست هنرمند، ورزش دست ورزشی، ساختمان‌سازی دست مهندسین باشد. اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید جایگاه‌ها را بشناسیم.

قلعه نویی ادامه داد: رویانیان، هاشمی، اهالی صنعت و نظامیان در فوتبال زحمات زیادی کشیدند اما چه بهتر فوتبال دست فوتبالی‌ها باشد و امثال مصطفوی و دادکان که فوتبالی هستند بیرون ننشینند. تمام بحث من در آن مصاحبه این بود.

وی در مورد علی کفاشیان اظهار داشت: کفاشیان در این مدت مظلوم واقع شده است به عنوان یک مدیر او چه کاری می‌توانست انجام دهد که نکرده است. نظرسنجی گذاشتند مردم خواستار حضور یک مربی بزرگ شدند و کفاشیان هم این کار را انجام داد. پول این مربی را هم پرداخت کردند هرچند که هنوز من ۳۰۰ میلیون از تراکتور و مبلغی از سپاهان طلب دارم و پرداخت نشده است. اما برای این آقایان پول دارند که پرداخت کنند. کفاشیان موضع خودش را اعلام کرده و گفته از کی‌روش حمایت می‌کند. او چون این مسئله را گفته من این صحبت‌ها را بیان کردم. خود کفاشیان از جنس ورزش است و او در دوومیدانی حضور داشته و مدتی دبیر کمیته ملی المپیک بوده است.

وی افزود: مربی درخواست تعطیلی لیگ را داشته و این کار صورت گرفته است. همه ایراد دارند من هم از این قضیه مستثنی نیستم چرا که هر انسانی دارای ایراد است اما بعد از باخت، او مظلوم واقع شده است. دو هفته قبل که کره را بردیم کفاشیان آدم خوبی بود. اگر مدافعان مقابل ازبکستان اشتباه نمی‌کردند باز هم کفاشیان آدم خوبی بود. من چون خودم این تجربه تلخ را پشت سر گذاشتم این صحبتها را بیان می‌کنم. کفاشیان یک مدیر ستادی است که کار را انجام داده اما نباید این صحبتها با این هجمه انجام شود.

قلعه‌نویی در رابطه با بازی مقابل پیکان اظهار داشت: ویسی از دوستان خوب من و یکی از مربیان و سرمایه‌های آینده فوتبال است. بازی سختی در پیش داریم و خوشحالم با تیمی روبه‌رو می‌شویم که نگرش مربیان و بازیکنان آنها هجومی است.

وی افزود: امیدوارم فردا فوتبال خوبی را بازی کنیم. من تیم سپاهان را که هفته پیش مردانه با معرفت و تاکتیکی مقابل ما بازی کرد ستایش می‌کنم و به سپاهان و آقای رحیمی به خاطر آن بازی تبریک می گویم. دو بار فیلم آن مسابقه را دیده‌ام و همچنان از آن لذت می‌برم. آنها هم می‌توانستند برنده شوند. امیدوارم بازی فردای ما مثل بازی با سپاهان زیبا و دیدنی باشد. بازی قبلی پیکان را دیده‌ام آنها تغییر تاکتیک دادند و با سیستم جدیدی بازی می‌کنند. وقتی کمی داریم که اما خودمان را برای این بازی آماده کردیم.

سرمربی استقلال تاکید کرد: در دیدار قبلی سه دروازه بان را به عنوان یار ذخیره روی نیمکت نشاندیم و فکر می‌کنم در این دیدار با وجود مشکلاتی که داریم ۴ دروازه بان ذخیره داشته باشیم.

قلعه‌نویی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد گزارش‌های گزارشگران تلویزیونی و برخی برنامه‌های تلویزیونی اظهار داشت: وقتی آدم یک مسئولیت را بر عهده دارد خدا را باید در نظر بگیرد. در مورد قلم هم این حرف را زدم خیلی ها علیه من شدند و شکایت کردم. در حالی که مفهوم و موضوع صحبت من را متوجه نشده بودم. یک نفر جلو افتاد و برخی که بین آنها عده‌ای خبرنگار هم نبودند نامه‌ای را علیه من امضا کردند. وقتی گزارشگر میکروفن در دست دارد باید عادلانه صحبت کند.

وی افزود: کسی که بازی ملوان را گزارش می‌کند دوست دارد تیم خودش به پیروزی برسد اما بازی پیکان و ملوان را تماشا می‌کردم گزارشگر این بازی به قدری فنی و عادلانه گزارش می‌کرد که لذت بردم. جایی که پیکان و ملوان لیاقت تمجید داشتند این کار را انجام می‌داد و به هیچ وجه تخریب صورت نمی‌گرفت. گزارشگر باید خدا را در نظر داشته باشد. گاهی ممکن است یک اشتباه کند اما این اتفاق ایرادی ندارد اما بعضی غرض‌ورزی می‌کنند که این به هیچ وجه صحیح نیست.

سرمربی استقلال تأکید کرد: شاید بیش از ۱۲-۱۰ برنامه در کانال‌های تلویزیونی علیه من صحبت کرده‌اند حتی من را برای محاکمه به یک برنامه بردند. آن زمان به فراکسیون ورزش هم رفتم و محاکمه شدم. این صحبتها را در مورد یک گروهی که این کار را انجام می‌داده است بیان می‌کنم. اگر آن آدمی که آن روز این کارها را می کرد شکایت کند خوشحال می‌شوم. آرشیو آن برنامه‌ها وجود دارد و به دادگاه خواهد برد. خدا را شکر که توکلم به اوست. تا به حال نه به مدیری ایراد نگرفتم و نه پشت دفتر مدیری نشسته‌ام و اگر چیزی شود پای تمامی اتفاقات ایستاده‌ام.

قلعه‌نویی در ادامه این نشست افزود: حقیقت فوتبال ما این است که اتفاقی افتاده که الان جمعیت حاضر در استادیوم به ۳ هزار نفر رسیده است. چرا با وجود این همه هزینه ورزش ما به جایی می‌رسد که برای تماشای هر بازی تنها ۳ هزار نفر به استادیوم می‌آیند. پول هست و کانال‌های تلویزیونی هم بازی‌ها را پخش می‌کنند اما چرا چنین اتفاقی می‌افتد. ما که فوتبالی هستیم متوجه این موضوع نشده‌ایم. بارها اعلام کردیم قداست‌ها را نشکنید، بازیکن را با مربی یا مدیر را با مربی در یک کفه نگذارید، خیلی از برنامه‌ها بازیکن را روی خط می‌آورند حرف‌هایی می‌زنند.

سرمربی استقلال تأکید کرد: وقتی مربی حاضر به جواب دادن نمی‌شود، مجری می‌گوید ما با فلانی تماس گرفتیم اما او حاضر به جواب دادن نشد. این دردی است که وجود دارد. همه علیه هم موضع می‌گیرند، فوتبال را باید به دست کسانی که ورزشی هستند و خاک این ورزش را خوردند سپرد. کسی که به وقتش مصدوم شده و درد کشیده و قهرمانی کسب کرده است، اما آقایان در تلویزیون حضور می‌یابند و قداست‌ها را از بین می‌برند، از این کانال به کانال دیگر و از این روزنامه به روزنامه دیگر برای مشهور شدن می‌روند. مشهور شدن آسان است اما اینکه بتوانیم محبوب شویم مهم است.

وی افزود: برای پیشرفت فوتبال باید سند راهبردی و برنامه‌ریزی داشته باشیم. در خود رسانه‌ها افرادی حضور دارند که سال‌ها زحمت کشیده‌ا‌ند، آنوقت یک نفر جوان از بیرون می‌آید و هرچه دلش می‌خواهد می‌نویسد. بعد هم ما حرفی بزنیم به آقایان برمی‌خورد.

سرمربی استقلال تاکید کرد: باز هم می‌گویم خیلی افراد مثل آقای عزیز محمدی بوده است که برای فوتبال زحمت کشیده است. اما ورود غیر فوتبالی‌ها از اول اشتباه بوده است. الان هم آقایان از حرف من ناراحت شدند اما پای صحبت‌هایم هستم. کشور ما جوان زیاد دارد اما این جوانان برنامه‌ای ندارند و تنها دل خوشی‌شان فوتبال است. مردم آبادان عاشق تیم نفت بودند اما اکنون ۳ هزار نفر برای تماشای بازی‌ها برای این تیم به استادیوم می‌آیند. وقتی تلویزیون چالش‌ها را به نمایش می‌گذارد و بین اهالی فوتبال اختلاف بوجود می‌آورد، پدر و مادر هم با دیدن این اتفاقات به فرزندانشان اجازه ورود به استادیوم را نمی‌دهند.

قلعه‌نویی در مورد اینکه گفته می‌شود او سرمربی تیم ملی شود، تصریح کرد: در مورد تیم ملی با من هیچ صحبتی نشده و علی کفاشیان هم موضع خودش را اعلام کرده است، تمام فکر من استقلال است و می‌خواهم کارم را انجام دهم. آدمی نیستیم که کارم را به صورت نیمه‌کاره تمام کنم و تا پایان در استقلال هستم. روز گذشته با فتح‌الله‌زاده درباره نیم فصل دوم جلسه‌ای داشتیم و برنامه‌های خود را به صورت کتبی اعلام کردیم. در نیم فصل دوم می‌خواهیم تیم را تقویت کنیم، تا به قدرت بیشتر در مسابقات حاضر شویم.

وی افزود: به عنوان سرباز ایران همه تلاشم را می‌کنم، کیومرث هاشمی بعد از جام جهانی یک ساعت با من در جلسه‌ای اصرار کرد تا به تیم ملی بیایم. به او گفتم که می‌خواهم با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابم. بعد از آن با آقای علی‌آبادی در اتاق ۱۳۳ هتل المپیک جلسه گذاشتیم که به من گفت هدایت تیم ملی را در این مقطع برعهده بگیر و سپس به جام جهانی برو اما دیدید که پس از جام ملت‌های آسیا با من چه معامله‌ای کردند. من دین خودم را ادا کردم و هیچ منتی ندارم چون مردم شریف و با معرفتی داریم. کفاشیان برای حمایت از کی‌روش نظر خوبی داده اما نمی‌دانم چرا این حمایت از دایی انجام نشد و فقط این کار برای مربی خارجی صورت می‌گیرد. در این مقطع باید به مدیران و کادر فنی تیم ملی آرامش دهیم تا بتوانند کار خود را انجام دهند.

قلعه‌نویی در مورد صحبت بعضی از کارشناسان تصریح کرد: آن کارشناسی که می‌گوید ما پیشرفت کردیم، منظورش پیشرفت در کدام مسئله است؟ ما تنها مقابل ازبکستان در ۱۵ دقیقه اول بازی خوبی را انجام دادیم که این اتفاق از جناح راست تیم ملی بود که پس از گذشت ۱۵ دقیقه سرمربی حریف این منطقه را پوشش داد. آیا این اتفاق پیشرفت است؟ واقعیت‌ها را بگویید چرا مدام دروغ می‌گویید، نباید یک طرفه و منفعت طلبانه صحبت کرد.

وی ادامه داد: تیم ملی فقط در یک مسابقه خوب بازی کرد که آن هم مقابل بحرین بود، بحرین به دلیل مشکلاتی که دارد تنها با ۲۰ درصد تیم خود در میدان حضور یافته بود. من قبل از بازی با ازبکستان گفته بودم حریفمان تیم سرعتی و پرقدرتی است و باید حواسمان را جمع کنیم. بازی با این تیم مقابل کره را دیده بودم، آنها باید کره را شکست می‌دادند. ازبکستان روی دو ضربه ایستگاهی دروازه کره را باز کرد و همان زمان تاکید کردم که باید روی این مسئله برنامه داشته باشیم.

سرمربی سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: وقتی به لبنان باختیم عنوان کردم باید از تیم ملی حمایت کرد،‌ مارکار آقاجانیان و برخی دوستان به دلیل این حمایت از من تشکر کردند. ما باید واقعیت‌ها را بگوییم کره را بردیم به مردم دروغ گفتیم الان هم که از ازبکستان باختیم باز هم به مردم دروغ می‌گوییم. نباید واقعیت‌ها را نادیده بگیریم. من وقتی می‌بینم سپاهان بازی خوبی انجام داده اعلام می‌کنم این تیم هم می‌توانست برنده بازی باشد. خیلی‌ مواقع هم ۲ بر صفر پیروز شدیم و پس از آن اعلام کردم که می‌توانستیم ۵ گل به ثمر برسانیم. همیشه باید حرف حق را گفت ما گروهی بودیم که به خاطر ایران، بدون قرارداد در مسابقات حاضر شدیم اما پس از آن ۳۳۰ مطلب علیه ما نوشتند.

سرمربی استقلال در مورد اینکه مشکل اصلی فوتبال ما چیست، اظهار داشت: فوتبال هم تهدید و هم فرصت است. اگر از فوتبال خوب استفاده کنیم و با برنامه عمل کنیم و افراد اهل فن را به کار بگیریم می‌توانیم استفاده خوبی ببریم، اما الان ببینید تیم‌های پایه ما چه وضعی دارد؟ ورزشگاه مرغوبکار نه زمین و نه رختکن مناسبی دارد و به پارکینگ تبدیل شده است. اهل فن را خانه‌نشین کردیم و هیچ چشم‌اندازی نداریم به همین خاطر است که این اتفاقات می‌افتد.

وی افزود: چند سال قبل همراه آقای معینی در مجمعی حضور یافته بودیم، برخی از کشورها سند راهبردی خود را تا سال ۲۰۲۰ ارائه می‌دادند اما طرح مهرعلیزاده در بایگانی‌ در حال خاک خوردن است. متاسفانه قوانین ما قائم به فرد است. وزارت ورزش باید برنامه و طرح جامعی داشته باشد تا اگر آقای عباسی کنار رفت طرح‌ها از بین نرود و فرد جدید بر اساس طرح قدیم کار خود را انجام دهد.

وی افزود: تمامی این مسائل در دنیا حل شده است. در اندونزی هر تیم یک هتل و یک زمین دارد و قراردادهای دو سه میلیون دلاری بسته می‌شود، در حالی که غیر از استادیوم آزادی و چند استادیوم دیگر AFC ورزشگاه‌های ما را تأیید نکرده و ۳۵ یا ۳۶ نمره از ما کم کرده است آن وقت با این مشکلات می‌خواهید ما پیشرفت کنیم؟ آقای فردوسی‌پور و برنامه‌اش را بسیار دوست دارم؛ متاسفانه در این برنامه چند ماه یکبار می‌بینید که پدری در حال گریه کردن است، چرا که فرزند ۱۶،۱۷ ساله‌اش به دلیل بی‌برنامگی جان خود را از دست داده است. با این جور اتفاقات چطور می‌توانیم پیشرفت کنیم؟

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: باید نیروهایمان را حفظ کنیم، بارها گفته‌ام همه ایران باید جمع شوند تا دایی رئیس کنفدراسیون آسیا شود تا ۱۰۰ سال دیگر هم یکی مثل دایی را نخواهیم داشت اما او را هفته‌ای یک بار به اینجا می‌آوریم و کاری می‌کنیم از عصبانیت رگ گردنش بیرون بزند و انرژی خودش را در چنین کارهایی استفاده کند متاسفانه ما در ایران نخبه‌کشی می‌کنیم.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=47826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر