1

مکتبی همچون سوسیالیزم که تحولاتی در جهان صورت داد در نهایت با بیش از میلیون‌ها کشته فرو ریخت

  • کد خبر : 47921
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۷

رابطه عزت و مقام خلیفه الهی بسیار در هم تنیده می‌باشد؛ عزت در واقع به معنای کرامت والای انسانی، سلطه ناپذیر بودن و عزیز بودن است و در نقطه مقابل ذلت به معنای خواری، پستی، مغلوب و سلطه‌پذیر بودن در برابر قدرت‌های شیطانی قرار دارد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز ملت ایران در آخرین مرحله مبارزه با استکبار جهانی قرار دارد.

سردار سرتیپ پاسدار دکتر یدالله جوانی در گردهمایی بسیجیان دانشگاه‌های خراسان رضوی که همزمان با روز تشکیل بسیج دانشجویی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد، با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، با تاکید بر این که حضرت امام خمینی(ره) نظریه‌ای براساس اسلام ناب مطرح نمودند که منشا بسیاری از تحولات در سطح جهان شد، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) نظریه خود را براساس شناخت کامل از انسان مطرح کردند.

وی گفت: بیشتر فلاسفه سیاسی برای مطرح کردن یک نظریه از شناخت انسان شروع کنند و چون در نظریه فلاسفه سیاسی انسان به درستی شناخته نمی‌شود مکتبی همچون سوسیالیزم که تحولاتی در جهان صورت داد در نهایت با بیش از میلیون‌ها کشته فرو ریخت.

سردار جوانی شناخت انسان در نگاه امام خمینی(ره) را مقام خلیفه اللهی انسان بر روی کره زمین دانست و افزود: مکتب عاشورا بهترین راه برای رسیدن به مقام خلیفه اللهی می‌باشد؛ مکتب عاشورا مکتبی انسان ساز است و اندیشه پاک بسیجی از آن سرچشمه می‌گیرد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این مطلب که اگر بتوانیم به درستی مکتب عاشورا را به مردم جهان شناسانده و نهادینه نماییم به اهداف عالی انقلاب اسلامی دست خواهیم یافت، بر لزوم تلاش بیش از پیش برای تبیین فرهنگ عاشورایی تاکید کرد.

 

وی “هیات منا الذله” را یکی از مفاهیم الهی و محوری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر شمرد و در این رابطه به فرمایش حضرت امام حسین(ع) اشاره و یادآور شد: حضرت امام حسین(ع) در ظهر عاشورا می‌فرمایند: این فرزند ناپاک مرا میان عزت و ذلت مخیر کرده است که البته باید گفت هیات من الذله.

سردار سرتیپ دکتر جوانی خاطرنشان کرد: رابطه عزت و مقام خلیفه الهی بسیار در هم تنیده می‌باشد؛ عزت در واقع به معنای کرامت والای انسانی، سلطه ناپذیر بودن و عزیز بودن است و در نقطه مقابل ذلت به معنای خواری، پستی، مغلوب و سلطه‌پذیر بودن در برابر قدرت‌های شیطانی قرار دارد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر این که انسانی که رنگ خدایی و دارای صفت برجسته عزیز بودن است هرگز به خواری و پستی تن نمی‌دهد عزت را از صفات برجسته خداوند متعال برشمرد.

وی گفت: انسانی که روحیه ذلت و پستی دارد هرگز نمی‌تواند ادعا کند در مسیر تعالی حرکت می‌کند.

سردار سرتیپ دکتر جوانی عنوان کرد: اطاعت ازخدا، ولایت‌مداری،‌ حق مداری، جهاد، ‌ایثار و استقامت در برابر جبهه مستکبران را از صفات برجسته انسان‌های عزت‌مدار است.

این فرمانده دوران طلایی دفاع مقدس برخورداری از حکومت دینی، رهبری الهی و همچنین نیروهای مسلح مقتدر را از شروط داشتن عزت برای یک ملت برشمرد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: از عواملی که یک ملت را به ذلت و پستی می‌کشاند زمامداران نالایق و فاسد و همچنین بی‌خیالی در برابر ملت خواهد بود.

سردار سرتیپ دکتر جوانی انقلاب اسلامی را در راستای انقلاب عاشورای حسینی(ع) دانست و با بیان این که اگر عاشورا نبود قطعا انقلاب اسلامی نیز به وقوع نمی‌پیوست، تاکید کرد: عزتی که حضرت سیدالشهدا(ع) در پرتوی قیام عاشورا به دست آوردند ملت ایران نیز در پرتوی انقلاب اسلامی به دست آورد.

وی گفت: بدخواهان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عزت ملت ایران را برنمی‌تابند؛ امروز عزت، ملت ایران اسلامی را در برابر تمام تهاجمات و توطئه‌های دشمنان شکست‌ناپذیر کرده است.

سردار سرتیپ دکتر جوانی، دفاع مقدس را نمونه برجسته شکست‌ناپذیری ملت ایران برشمرد و ادامه داد: مردمی که در راه خدا قدم برداشته و مقاومت نمایند، ‌خداوند متعال به آنان وعده عزت داده است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران دفاع مقدس، لشکرکشی استکبار به خاورمیانه، جنگ ۳۳ روزه،‌ جنگ ۲۲ روزه، موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در موضع سوریه و همچنین شکست اسراییل طی ۸ روز در برابر مقاومت اسلامی فلسطین، را تنها گوشه‌ای از عزت مسلمانان در جهان دانست.

وی تصریح کرد: دانشجویان بسیجی در این شرایط حساس بین‌المللی بسیار رسالت سنگینی بر عهده دارند؛ با توجه به موقعیت راهبردی رهبری الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی، جهان در آستانه تحویل بزرگ قرار گرفته است؛ صحنه مبارزه بسیار صحنه جدی‌ است چرا که بر خلاف خواست و میل صهیونیسم و استکبار جهانی هندسه سیاسی جهان در حال تغییر است.

سردار سرتیپ دکتر جوانی، در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر هندسه سیاسی نظام بین‌الملل اشاره و منشا این تغییرات را مکتب الهام بخش عاشورا دانست و تاکید کرد: در حقیقت باید گفت تاریخ در حال ورق خوردن به دست ملت عزتمند ایران اسلامی است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: این تغییرات قطعا موجبات فروپاشی صهیونیسم و استکبار جهانی را رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) سیاست را به معنای هدایت جامعه معنا می‌کنند درست در مقابل دیگر اندیشه‌ها که سیاست را به معنای علم قدرت و حکومت‌داری معنا می‌کنند؛ از نظر امام خمینی(ره) اسلام تماما سیاسی است، همین نگاه منشا تحولات سیاسی در جهان بوده و ملت ایران را برخوردار از قدرت الهی کرده است.

سردار سرتیپ دکتر جوانی، با بیان این که ملت ایران در مرحله آخر مبارزه با استکبار جهانی قرار دارد، تاکید کرد: ملت سرافراز ایران اسلامی پس از تحمل ۳۴ سال مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی امروز در آخرین مرحله مقابله با جبهه کفر و استکبار جهانی قرار دارد.

وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران ۳ مرحله را پشت سر گذاشته است، تشریح کرد: مرحله اول نبرد نظامی در ۸ سال دوران دفاع مقدس بود که ملت ایران توانست سربلند و با افتخار از این معرکه بیرون آید؛ مرحله دوم نیز تهاجم سنگین به مرزهای اعتقادی و جنگ فرهنگی بود که محصول آن فتنه ۸۸ بود؛ سال‌های سال دشمنان کار کرده بودند که بتوانند خواص بی‌تفاوت را بکارگیری نمایند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: عناصری که روزی سر سفره انقلاب بودند در فتنه ۸۸ شمشیر بسته و علیه انقلاب اسلامی به پا خواستند مقهور شیطان و نفس اماره شده بودند که البته در برابر بصیرت ملت ایران تاب ایستادگی را نداشتند.

 

سردار سرتیپ دکتر جوانی، جنگ علمی را مرحله سوم مقاومت ملت ایران اسلامی دانست و یادآور شد: امروز جنگ اقتصادی آخرین مرحله مقاومت ملت ایران به شمار می‌آید.

 

وی همچنین در خصوص رابطه با آمریکا، یادآور شد: امام خمینی(ره) با شناخت دقیق از استکبار جهانی، رابطه ایران با آمریکا را رابطه مظلوم و ظالم معرفی می‌کنند؛ افرادی که تا دیروز فتنه به پا می‌کردند در سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای خود قصد دارند ایران را در بن‌بست نشان دهند و تنها راه عبور از این بن‌بست را آمدن اصلاح‌طلبان در عرصه قدرت اجرایی کشور جلوه دهند؛ اما به راستی کدام اصلاح‌طلب؟

وی به حوادث دوران حاکمیت اصلاح‌طلبان و مجلس ششم اشاره و تاکید کرد: در این دوره ۱۲۷ نماینده در یک نامه‌ای که تحلیل حقیرانه و غیرواقعی از کشور در آن نگاشته شده بود، خطاب به مقام معظم رهبری گفته بودند که اگر در برابر آمریکا کوتاه نیاییم به ما حمله می‌کند و شما باید جام زهر را بنوشید؛ این اصلاحات نیست، ‌اصلاحات یعنی ایستادگی همچون حضرت سیدالشهدا(ع) در مقابل یزید؛ امام حسین(ع) با منطق عاشورایی به ما می‌گویند در برابر آمریکا باید بایستیم و مبارزه کنیم.

سردار سرتیپ دکتر جوانی، با تاکید بر اینکه آنانی که دم از حضرت امام خمینی(ره) و اصلاحات می‌زنند امروز مرعوب دشمن شده‌اند، افزود: شما دانشجویان بسیجی باید با بصیرت مردم را از هدف جدید فتنه گران آگاه نمایید.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=47921

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر