2

حکم جدید مرسی از زمان فراعنه بی‌سابقه بود

  • کد خبر : 48327
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۵

« از زمان فراعنه، هیچ حاکمی در مصر نظام قضایی و حق مردم مصر برای اقامه دعوی علیه رژیم را منحل و منسوخ نکرده بود.»

خالد الشامی، دبیر نشریه القدس العربی از لندن
به گزارشپرس تی‌وی، یک تحلیل‌گر سیاسی می‌گوید حکم جدید رئیس‌جمهور مصر برای ممنوعیت دادگاه‌ها از به چالش کشیدن تصمیم‌هایش از زمان فراعنه بی‌سابقه بوده است.

خالد الشامی، دبیر نشریه القدس العربی از لندن گفت: «از زمان فراعنه، هیچ حاکمی در مصر نظام قضایی و حق مردم مصر برای اقامه دعوی علیه رژیم را منحل و منسوخ نکرده بود.»

وی افزود: «این واقعا روزی غمگین برای مصر است. روزی بسیار غمگین برای انقلاب و شهدا است. مصر در حال وارد شدن به یک تونل تاریک است که طی آن تضاد، قطبیت و شکاف عمیق‌تر شده و بی‌ثباتی افزایش خواهد یافت.»

این تحلیل‌گر تصریح کرد که مرسی تنها انتخاب شده است تا رئیس قوه مجریه باشد، نه اینکه کنترل تمام تشکیلات و نهادها از جمله دستگاه قضایی را بر عهده بگیرد.

شامی گفت: «من فکر می‌کنم که ما شاهد خشونت بیشتری خواهیم بود. ما شاهد خونریزی بیشتری خواهیم بود. مصر اکنون در حال دزدیده شدن توسط کسی است که امیدوار بود به اهداف انقلاب دست پیدا کند اما نهایتا دست به قماری زد که مصر از آن تحت هر سناریویی به عنوان یک بازنده بیرون خواهد آمد.»

محمد مرسی در تاریخ ۲۲ نوامبر با صدور بیانیه‌ای جدید اعلام کرد که هیچ هیات قضایی یا دادگاهی در مصر نمی‌تواند مجمع قانون اساسی را که اکنون در حال تدوین قانون اساسی است، منحل کند.

این اعلامیه به رئیس جمهور مصر اجازه می‌دهد تا «برای حفاظت از انقلاب هر تصمیمی بگیرید یا هر اقدامی انجام دهد و اینکه قوانین، تصمیم‌ها و دستورهای رئیس جمهور نهایی و قطعی است.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=48327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر