1

برای تمامی شرایط آورده متقاضیان مسکن مهر خانه داریم

  • کد خبر : 49535
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به زودی افزایش قیمت مسکن مهر را ابلاغ می‌کنیم، در مورد برنامه‌های خود در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه‌های خود را در این وزارتخانه روز معارفه اعلام می‌کنم.

علی نیکزاد در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۱۰ دستگاه لکوموتیو ایران‌سفیر در جمع خبرنگاران در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی کشور، اظهار داشت: امروز ۱۰ دستگاه از ‌لکوموتیوهای ایران‌سفیر که قبلاً کارخانه‌‌ تولید آنها در کرج مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود، وارد ناوگان کشش ریلی شد.

وی با تأکید بر اینکه حمل و نقل ریلی ایمن‌ترین وسیله حمل و نقل است، گفت: چندی پیش راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران با شرکت مپنا برای ساخت ۱۳۰ دستگاه لکوموتیو عقد قرارداد کرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قبلاً برای واردات این لکوموتیو‌‌ها ارز‌ زیادی از کشور خارج می‌شد و عمدتاً از شرکت زیمنس آلمان وارد می‌شد اما امروز این صنعت در داخل کشور بومی‌سازی شده است و ۱۰ دستگاه از این لکوموتیو‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیون یورو بهره‌برداری می‌شود.

وی یادآور شد: تا سقف ۱۵۰ دستگاه از این لکوموتیو‌‌ها مدام افتتاح خواهد شد و دولت از این امر پشتیبانی کرده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قدرت لکوموتیو‌‌های ایران‌سفیر، ادامه داد: ۵۵ درصد از این لکوموتیو ساخت داخل است و دانش ساخت این نوع لکوموتیو توسط شرکت مپنا وارد کشور شده و در حال بومی‌سازی است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همچنین هر چه جلوتر برویم، تولید این لکوموتیوها در کشور بیشتر شده، ضمن آنکه دانش فنی آن بومی‌تر می‌شود.

نیکزاد افزود: ۱۳۰ دستگاه از لکوموتیوهای مسافری در ناوگان ریلی کشور فعال است که با درنظر گرفتن لکوموتیوهای باری تعداد کل لکوموتیوهای ناوگان ۶۰۰ دستگاه است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با احتساب ورود ۱۳۰ دستگاه لکوموتیو ایران سفیر به ناوگان ریلی، تعداد لکوموتیوها به بیش از ۲۵۰ دستگاه افزایش خواهد یافت و بدین ترتیب تأمین نیروی کشش خودکفا می‌شویم و مازاد بر تولید را نیز صادر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم روزی به عدد فعالیت ۲۵۰ دستگاه لکوموتیو مسافری با عنایت به تولید داخل دست یابیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: برنامه داریم با همکاری بخش خصوصی، با پیشرفت هر چه سریع‌تر در مدت زمان کوتاه، کل دانش فنی ساخت لکوموتیو و واگن بومی‌سازی شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص چشم انداز راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: امن‌ترین مدل حمل و نقل، حمل و نقل ریلی است و در ایران نیز قانونگذار به این موضوع توجه دارد بنابراین توسعه آن مطلوب خواهد بود.

نیکزاد اضافه کرد: در بخش نرم‌افزاری راه‌آهن، وجود واگن‌ها و لکوموتیوهای جدید بیانگر این است که نسبت به گذشته رشد مطلوبی داشته‌ایم.

* ابلاغ افزایش قیمت مسکن مهر در آینده نزدیک

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره افزایش قیمت ساخت مسکن مهر، گفت: این افزایش نرخ را به زودی ابلاغ می‌کنیم.

* برای تمامی شرایط آورده متقاضیان مسکن مهر خانه داریم

وی در خصوص مسکن مهر شهر تهران تصریح کرد: همه کسانی که در پروژه تهرانسر ثبت ‌نام کنند خانه به آنها تحویل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بنا نداریم در تهران با شرایط مسکن مهر خانه به مردم تحویل دهیم زیرا اگر این کار انجام شود دیگر موضوع رفتن به شهرهای جدید پردیس، پرند، هشتگرد و اندیشه معنا و مفهوم نخواهد داشت و همه می‌خواهند در مناطق ۲۲گانه تهران زندگی کنند.

نیکزاد تصریح کرد: طبق نقطه‌ نظرات مردم، برخی از نظر شغلی نمی‌توانند در پرند یا پردیس زندگی کنند بنابراین باید مسکن تهران‌سر را انتخاب کنند و البته متروی پرند و هشتگرد با سرعت مطلوبی در حال ساخت است.

نیکزاد اضافه کرد: در شرایط مسکن تهران‌سر، سود پیمانکار توسط کسی که می‌خواهد مسکن را خریداری کند، پرداخت می‌شود ضمن آنکه زمین مسکن به صورت ۳۰ درصد نقد و ۷۰ درصد اقساط واگذار می‌شود اما در آن تقسیط به هر میزان که پول زمین باشد قسط از یک میلیون تومان بیشتر نخواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر کسی بتواند پول خود را که بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است ارائه دهد و می‌داند که می‌تواند ماهانه یک میلیون تومان قسط بدهد می‌تواند از پروژه تهران‌سر استقبال کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر در بخش مسکن تهران، ۳ سایت تعریف شده است که وزارت راه بر سایت تهرانسر تأکید دارد و برای بقیه سایت‌ها هم اگر متقاضی باشد زمین‌ها را استحصال کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وزارت راه پروژه تهرانسر را برای مردم تشریح کرد و آنها هم قبول کردند، کسی که آورده کمتری دارد می‌تواند به پرند برود و کسی که آورده بیشتری دارد می‌تواند به پردیس برود و کسی آورده بالاتری دارد در تهران به وی مسکن می‌دهیم و کسی که آورده زیاد‌تری دارد در بنگاه معاملات ملکی در خدمت آنها هستیم.

* برنامه‌های خود در وزارت ارتباطات را در جلسه معارفه اعلام می‌کنم

نیکزاد در پاسخ به سؤال خبرنگاران درخصوص سمت جدید وی در سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اینکه آیا وی از عهده این سمت برمی‌آید؟ گفت: برنامه‌های خود را در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را روز معارفه اعلام می‌کنم.

وی افزود: بالاخره دولت این تصمیم را گرفته است و من سرباز نظامم و آرزو داریم به مردم خدمت کنیم و هر مأموریتی که به ما محول شود با توان کامل سعی می‌کنیم از عهده آن برآییم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تحصیلاتش گفت: من مهندس عمران هستم، لیسانس دانشکده علوم انسانی را دارم، فوق لیسانس مدیریت را دارم ضمن آنکه مدرک مهندسی عمران را هم داردم.

نیکزاد افزود:  حمل و نقل و ارتباطات در تمام کشورها یک وزارتخانه است، در جمهوری اسلامی ایران وزارت راه و ترابری سابق و مسکن وشهرسازی سابق ادغام شد و یک وزارتخانه شده است.

سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برخی‌ها اعتقاد دارند که وزارت راه، مسکن، ارتباطات و یک وزارتخانه دیگر که نمی‌خواهم اسم آن را بیاورم باید ادغام شده و وزارت زیربنایی را تشکیل دهند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=49535

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]