3

دلایل تاخیر افتادن ازدواج جوانان نبود فضای کسب و کار و کمبود اشتغال است

  • کد خبر : 49729
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲

مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه امر مقدس ازدواج از مهمترین مسائل جوانان است بر ازدواج درست و پایدار در بین جوانان تاکید کرد.

 سید عبدی افتخاری افزود: هیچ دینی به اندازه دین مبین اسلام به موضوع ازدواج جوانان اهمیت نمی دهد و ازدواج سنت حسنه پیامبر(ص) محسوب می شود.

وی اضافه کرد: ترویج ازدواج پایدار در جامعه و بین جوانان از مهمترین مواردی است که باید فرهنگ سازی شود و این فرهنگ سازی باید از خود آحاد مردم و خانواده‌ها شروع شود و علمای دینی نیز نقش مهمی در ترویج و فرهنگ سازی ازدواج دارند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان خاطرنشان کرد: در بحث ازدواج اداره ورزش و جوانان دستگاه عملیاتی و اجرایی نیست، بلکه یک دستگاه نظارتی و هماهنگ کننده دستگاههای مرتبط با جوانان و ازدواج آسان محسوب می شود.

سید عبدی افتخاری افزود: ازدواج پایدار بسیار مهم و ضروری است و برای تحقق این امر روش هایی را باید مدنظر قرار داد که ازدواج را پایدارتر کند.

وی افزود: بیشتر علت عدم ازدواج در میان جوانان قرار دادن اولویت ازدواج در مراحل آخر پس از تحصیل و فضای کسب و کار و حتی خرید منزل مسکونی است که این امر باید اصلاح شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: یکی دیگر از علل به تاخیر افتادن ازدواج جوانان نبود فضای کسب و کار و کمبود اشتغال است و عامل دیگر روی آوردن جوانان و خانواده‌ها به ازدواج های لوکس و پرهزینه می باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه آمار طلاق در جامعه افزایش یافته است، در حالیکه ازدواج‌ها باید اصولی و پایدار باشد که از طلاق بشدت جلوگیری کند، لذا همه باید به موضوع ازدواج پایدار اهمیت ویژه قائل شوند.

افتخاری همچنین بر ایجاد ازدواج آسان، بهنگام و پایدار تاکید و تصریح کرد: ازدواج جوانان باعث کاهش معضلات اجتماعی خواهد شد و سه کارگروه با محوریت ازدواج آسان در استان تشکیل شده است که ادارات علوم پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف روسای کمیته‌های مربوطه هستند و دیگر دستگاه‌ها زیر نظر این ادارات فعالیت خود را انجام خواهند داد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: دراین جلسات کارهای کارشناسی حوزه‌های مربوطه صورت می گیرد و مصوبات این جلسات برای تصویب نهایی در کارگروه ستاد ساماندهی با حضور استاندار مطرح خواهد شد.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=49729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]