2

ماجرای کلاهبرداری سلحشور از یک مستندساز جوان! +تصاویر

  • کد خبر : 49885
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸

این فیلم مستند را من در سن ۱۸ سالگی در دو استان تهران و اصفهان تهیه کرده و برای این بسیار زحمت کشیده ام به طوری که این مجموعه ۶ سال طول کشید و برای اولین بار در سال ۸۴ برای معاونین وزیر کشور نمایش داده شد که البته در ادامه برای رئیس سازمان تبلیغات ، ناجا ، مشاورین رئیس جمهور و … نیز اکران شد.

همین که فرج الله سلحشور قصد کرد تا خبر تبرئه خود از اتهام سرقت فیلمنامه سریال «یوسف پیامبر (ع)» را با حضور اصحاب رسانه اعلام کند و به سئوالات در این باره پاسخ دهد، انتشار خبری معنادار مبنی بر کلاهبرداری (!) جدید وی از یک فیلم ساز جوان شایعات جدیدی را درباره وی در رسانه ها براه انداخت . گفتگوی خبرنگار ” بی باک ” با اسماعیل حاج حیدری، کارگردان مستند شیطان پرستی یا همان فیلم ساز جوانی که کارگردان یوسف پیامبر(ص) قصد فریب او را داشته بسیار شنیدنی و قابل توجه است.

به گزارش سرویس رسانه و سینما  بی باک، برخی رسانه ها ادعا کردند که یکی ار کارگردانان سینما و تلویزیون کشور ( فرج الله سلحشور) که سابقه طولانی در ایجاد جنجال و حمله به سینماگران و مسئولین دارد و تاکنون بارها با حمله و ایراد اتهامات سنگین سایر بازیگران و کارگردانان را مورد لطف ویژه خود قرار داده چندی پیش قصد فریب فردی را داشت که نتوانست موفق شود.

به نوشته این رسانه ها، این کارگردان شهره کشور قصد فروش یک فیلم مستند درباره شیطان پرستی و حامیان این فرقه در ایران را به صدا و سیما داشت که درقبال این فیلم مستند بسیار قوی سعی داشت در توافق اولیه بیش از ۷۰۰ میلیون تومان پول دریافت کند که با هوشیاری مسئولین صدا و سیما از قرار لغو شده و با کارگردان و تهیه کننده واقعی این فیلم قرارداد همکاری بسته شد.

بنابر ادعای این صنف از رسانه ها، ماجرا اینگونه است که تهیه کننده و کارگردان اصلی این مستند قوی درباره منحرفین فرقه شیطان پرستی در ایران، توسط یک واسطه به کارگردان مشهور مرتبط می شود و این کارگردان مشهور پیشنهاد مبلغ ۱۴ میلیون تومانی برای خرید کل اثر مستند، به این کارگردان جوان می دهد. کارگردان جوان که بیش از ۲ سال زمان صرف این مستند کرده راضی به این کار نمی شود ولی فرصت می خواهد که فکر کرده و نتیجه را به کارگردان مشهور اعلام کند. در این مدت نیز این کاگردان مشهور ( سلحشور) با رایزنی به دنیال دریافت حداقل ۷۰۰ میلیون تومان برای فروش این مستند به صدا و سیما است که با هوشیاری مسئولین وقت صدا و سیما، کارگردان اصلی این مستند کشف و در نهایت همکاری با این جوان مستند ساز برقرار می شود.

اگرچه رسانه منتشر کننده این خبر نامی از فرج الله سلحشور نمی برد اما با تکرار توصیفات و تخریب هایی که علیه وی از سوی برخی رسانه ها و افراد صورت می گیرد، سعی دارد تا خیلی واضح به مخاطبان خود بفهماند که این فرد کسی جزء فرج الله سلحشور نمی باشد از همین رو تعدادی از رسانه های ضدانقلاب نیز با نام بردن صریح از سلحشور این سناریو را تکمیل می کنند و عملا بلافاصله بعد از حکم قطعی دادگاه مبنی بر تبرئه فرج الله سلحشور از پاپوش قبلی در قبال فیلمنامه یوسف پیامبر(ص)، زنگ سناریوی تخریبی جدیدی را علیه این کارگردان ارزشی سینمای کشورمان به صدا در می آورند.

حال اسماعیل حاج حیدری، کارگردان مستند شیطان پرستی یا همان فیلم ساز جوانی که به ادعای رسانه منسوب به یکی از کاندیدای انتخابات آتی ریاست جمهوری، سلحشور قصد فریب وی را داشته در گفتگو با خبرنگار رسانه و سینمای ” بی باک ” اظهارات جالبی را مطرح می کند.

این فیلمساز جوان به خبرنگار ما گفت : این فیلم مستند را من در سن ۱۸ سالگی در دو استان تهران و اصفهان تهیه کرده و برای این بسیار زحمت کشیده ام به طوری که این مجموعه ۶ سال طول کشید و برای اولین بار در سال ۸۴ برای معاونین وزیر کشور نمایش داده شد که البته در ادامه  برای رئیس سازمان تبلیغات ، ناجا ، مشاورین رئیس جمهور و … نیز اکران شد.

وی افزود: در برهه ای که بخاطر خلف وعده های مسئولین ، حسابی ناراحت و به نوعی سرخورده شده بودم با آقای سلحشور آشنا شدم که ایشان علی رغم مشغله زیاد خودشان برای راهنمایی و پیشبرد فیلم، مساعدت های بسیار زیادی به من کردند.

حاج حیدری در ادامه گفت: متاسفانه در سینمای کشورما  در بعضی از بخش ها نوعی مافیای خاموش وجود دارد. مافیای ماسونی و شیطانی که بهای وارد شدن به آن برای بعضی دانه ریزها پول و رشوه  است و برای عده ای نیز فروش نجابت خود و برای برخی دانه درشت ها، حرکت در مسیر ترویج سبک زندگی غربی است.

کارگردان مستند شیطان پرستی افزود: این مافیای کثیف برای حفظ قدرت خود به هیچ کسی رحم نمی کند و از همه چیز سوءاستفاده می کند. این مافیا مسلما با کسانی که با آن مبارزه می کنند، برخورد خواهد کرد. به عقیده من، از آنجا که آقای سلحشور قصد دارند تا با این مافیای پیچیده برخورد کنند،  از طرف آنها مرتبا مورد حمله قرار می گیرد.

این فیلمساز جوان تاکید کرد: فرج الله سلحشور قصد دارد تا در جواب و مقابله با یارگیری این مافیا که ادعای روشنفکری دارد از بچه های مذهبی حمایت کند و آن ها را وارد گود سینمای دینی نماید تا به جای سینمای غرب گرایانه در راستای سینمای خدا گرایانه  گام بر دارند از همین رو حملات به ایشان زیاد است.

حاج حیدری افزود: من بارها و بارها از نزدیک  شاهد بوده ام که ایشان به بچه های مذهبی فرصت کار داده اند و حتی از بابت این کار متحمل ضرر و خسارت هم شده اند ولی حاصل این سعه صدر و میدان دادن ها، تربیت نیروهایی است که می توانند برای آینده سینمای مسموم ما مفید باشند.

وی ابراز داشت: الان هشت سال از زمان ساخت مستند من گذشته است و در طی این مدت هیچ نهاد، ارگان یا سازمان دولتی از من حمایتی نکرده است که هیچ ،حتی از فیلم بنده بارها و بارها سواستفاده کرده اند.

این فیلمساز ارزشی کشورمان تاکید کرد: من نجابت به خرج می دهم و در این مصاحبه اسم از کسی نمی آورم ولی این را می گویم که برخی مدیران کشور سعی داشتند تا این فیلم را با همه حقوق مادی و معنوی آن به قیمتی ناچیز از من بخرند و جهت بالا بردن بیلان کاری شان این فیلم را به اسم خود به مسولین رده بالا ارائه دهند اما وقتی ناکام شدند در تلاش بودند با سرقت بخشی از دقایق فیلم بنده به این هدف شوم خود برسند.

حاج حیدری گفت: من این فیلم را برای پول در آوردن و تجارت نساخته ام و الان هم اصلا سنگ مستندم را به سینه نمی زنم ولی  می گویم ای کاش این افراد طی این چند سال به جای تلاش برای به دست آوردن این مستند شرایط اکران این فیلم را فراهم می کردند تا مردم و مسولین واقعیت های جامعه را ببینند.

وی تاکید کرد: آقای سلحشور تنها کسی بودند که بدون هیچ چشم داشتی به من کمک کردند و در تلاش بودند تا شرایط اکران این فیلم را مهیا کنند که متاسقانه برخی با انتشار این دروغ ها قصد دارند تا چهره افرادی مانند آقای سلحشور یا آقای بحرانی، شورجه و غیره  که از جوانان مذهبی حمایت می کنند را تخریب کنند.

حاج حیدری افزود: تاکید می کنم که آقای سلحشور تنها کسی هستند که از بنده برای این فیلم حمایت کردند. ایشان بدون هیچ چشم داشتی ساعت ها و روزها وقت گذاشتند و به بنده کمک کردند. آقای سلحشور حتی با برخی مسئولین جلسه گذاشتند و سعی کردند تا آنها را متقاعد کنند تا از کار من حمایت کنند. در حالیکه هیچ نهاد دولتی به بنده تا کنون کمک نکرده بلکه برخی قصد سرقت کارم را هم داشته اند.

کارگردان مستند شیطان پرستی تصریح کرد: برخلاف برخی ادعاها در حال حاضر حقوق این فیلم به بنده تعلق دارد و هیچ نهادی این فیلم را خریداری نکرده است و اگر بنده هم در حال حاضر توانسته ام از حقوق فیلمم دفاع کنم با لطف و کمک آقای سلحشور بوده است.

وی ابراز داشت: بسیار جای تاسف دارد که بر علیه امثال آقای سلحشور اینگونه جنجال براه می اندازند. خداوند خودش شاهد است که ایشان نه به من بلکه به خیلی از جوان های دیگر کمک کرده است و من به جرات می گویم ایشان با اخلاق ترین کسی است که در عالم سینما دیده ام. با قاطعیت می گویم که اگر ایشان فیلم بنده را به قیمت هزار تومان هم می خواستند بخرند و یا در آینده بخواهند بخرند با افتخار به ایشان تقدیم خواهم کرد.

کارگردان مستند “خدا و دیگر هیچ” افزود: من قصد ندارم که سنگ آقای سلحشور را به سینه بزنم. من حتی با بعضی از رویکردها و نظرات ایشان مخالفم و حتی صریحا به ایشان گفته ام. من خودم یک بار تحت تاثیر شایعاتی که در مورد ایشان مطرح می شد پیش ایشان رفتم و خیلی صریح به ایشان نظرم را مطرح کردم اما ایشان با صبر و تحمل خاص خودشان، اسناد مربوطه را به من نشان دادند و من فهمیدم که برای ایشان توطئه چینی می کنند و علی رغم این توطئه ها هیچ نهادی از وی حمایت نمی کند.

حاج حیدری گفت: مثلا وقتی در مورد مبلغ قرارداد ایشان در مورد پروژه یوسف پیامبر(ص) شایعه پراکنی می شد، ایشان به بنده گفت؛ من نمی دانم که چرا مسولین صدا و سیما رقم قرار داد من را اعلام نمی کنند و حقایق را نمی گویند تا افکار عمومی مطلع باشند؟

این مستندساز جوان و ارزشی کشورمان گفت: من بارها با چشم خودم اسناد کمک های مردمی ایشان را دیده ام. من خودم اسناد مربوط به قراردادهای ایشان را هم دیده ام و علی رغم اینکه برخی سینماگران ممکن است فکر کنند که ایشان از طرف دولت و حکومت حمایت می شود، من معتقدم آن قدر که از سایر سینماگران حمایت می شود از ایشان حمایت نمی شود. من نه تنها در مورد ایشان چنین نظری دارم بلکه  در مورد دیگر کارگردان های ارزشی کشور امثال شورجه، بحرانی و … هم همین نظر را دارم.

اسماعیل حاج حیدری در پایان اظهار داشت: من به علت این دروغ و بداخلاقی آشکار برخی رسانه علیه آقای سلحشور که به بهانه دفاع از حقوق بنده صورت گرفته، از آقای سلحشور عذرخواهی می کنم و به جوانانی که قصد دارند تا در فضای سینما فعالیت کنند، توصیه می کنم که برای پیشرفت در این زمینه به دنبال اساتید و راهنماهایی همچون آقای سلحشور باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=49885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. حالا ما براش حکم اعدام صادر کنیم خوبه؟!!!

  2. پس بگو چرا به پشت صحنه زیر صحنه بالای صحنه به بازیگرو غیر گیر میده طرفو ببین کی هست پشت اون ریش چه کارا که نمیشه کرد ……انوقت به زمینو زمانم گیره میده ….حالا بهش بگین باید کی رو اعدام کنن تورو یا …..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر