2

امپراتور رسانه کیست؟+تصویر

  • کد خبر : 49959
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۶

زندگی حرفه ای او فراتر از روزنامه احساس می شود، او به عنوان مدیر آسوشیتدپرس، رئیس انجمن ناشران خارجی نیویورک، مطبوعات نیویورک و انجمن صنفی مطبوعات خدمت کرده است.

فرانک ارنست گانت (Frank Ernest Gannett) متولد ۱۵ سپتامبر ۱۸۷۶ و متوفا بتاریخ ۳ دسامبر ۱۹۵۷، روزنامه‌نگار و ناشر، در منطقه بریستول شهر نیویورک به دنیا آمد؛ پدر وی جوزف چارلز گانت، یک کشاورز ساده بود که بعد‌ها صاحب چندین هتل شد و مادرش ماریا بروکس بود.

فرانک ارنست گانت موفق شد یک بورس تحصیلی از دانشــگاه کرنل به دست بیاورد، جایی که او در روزنامه کالج کار می‌کرد، اما در سال سوم تمرکز خود را بر روی کار به عنوان خبرنگار دانشگاه برای مجله ایتاکا معطوف ساخت.
در طول تابستان پس از سال سوم دانشگاه، مشغول کار برای هرالد سیراکوس شد. گانت در سال ۱۸۹۸، از دانشگاه کرنل با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شد. وی سال بعد به عنوان وزیر امور خارجه برای رئیس جمهور یعقوب جی. شرمن، رئیس اولین کمیسیون فیلیپین (سال ۱۸۹۹) خدمت کرد.

از گانت خواســته شد تا به عنوان وزیر امور خارجه برای ویلیام هاوارد تفت، رئیس دومین کمیسیون فیلیپین هم خدمت کند، اما بجای آن، وی در سمت ویراستار اخبار فارغ التحصیلان کرنل(سال ۱۹۰۰) مشغول به کار شد. در‌‌ همان سال او به عنوان ویراستار اخبار روز شهر ایتاکا استخدام شد و در مدت کوتاهی پس از آن بعنوان سردبیر و سپس مدیر کسب و کار مشغول به کار شد.

برای چند ماه او به عنوان سردبیر شاخص پیتسبورگ خدمت کرد، پس از آن صاحب بخشی از مجله المیرا نیویورک (۱۹۰۶) شد که پس از آن با ستاره شب المیرا ادغام شد.

در سال ۱۹۱۲، گانت مجله ایتاکا را خریداری کرد، سپس به همراه همکاران سابق خود در مجله ستاره المیرا، اتحادیه و تبلیغات و روزنامه عصر روچس‌تر نیویورک را خریداری کرد؛ که با این کار، امپراتوری رسانه‌ای خود را آغاز کرد.

در طول یک دوره چهل ساله، او ۲۷ روزنامه را تحت نظر گرفت و برای خرید چند روزنامه از جمله اخبار ایندیاناپلیس، مطبوعات آزاد دیترویت، واشنگتن پست، فیلادلفیا، فروشنده کلیولند ساده، بوستون هرالد، و اخبار روزانه شیکاگو تلاش کرد. با این حال، او هرگز یک روزنامه تأسیس نکرد.

در تاریخ ۲۵ مارس ۱۹۲۰، گانت با کارولین ورنر ازدواج کرد که حاصل این ازدواج، دو فرزند بود. در ‌‌نهایت وی در سوم دسامبر ۱۹۵۷ در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

زندگی حرفه‌ای او فرا‌تر از روزنامه احساس می‌شود، او به عنوان مدیر آسوشیتدپرس، رئیس انجمن ناشران خارجی نیویورک، مطبوعات نیویورک و انجمن صنفی مطبوعات خدمت کرده است.

کمپانی رسانه‌ای وی در سال ۲۰۰۳ در گوشه و کنار جهان دارای ۹۵ روزنامه، ۵۹۱ مجله، ۲۲ فرستنده تلویزیونی، ده‌ها فرستنده رادیویی و یک خبرگزاری بود. بزرگ‌ترین روزنامه این گروه «یو.اس.ای-تودی» USA Today است که همزمان در ۶۰ کشور انتشار می‌یابد. بیشتر رسانه‌های این کمپانی در آمریکا، انگلستان و ایتالیا منتشر می‌شوند.
بنیاد روزنامه فرانک ارنست گانت پس از مرگ او، سهامدار کنترل کننده شرکت گانت شد، انتشار مقالات گانت ادامه یافت و بخشی از سود خود را برای آموزش و پرورش و سازمان‌های بشردوستانه اختصاص داد.

راه دانشجو

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=49959

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر