2

برخی افراد فرش قرمز برای ورود غرب پهن کردند

  • کد خبر : 50387
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۱

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: برخی افراد در مسیر انقلاب دچار انحراف شده و فرش قرمز برای ورود غرب پهن کردند؛ این امر در دوران اصلاحات رخ داد.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه درسپاه گفت: دشمنان سعی می‌کنند با تعیین مسیر مسابقه علمی جهانی و غول‌های رسانه‌ای خود، بهمن‌های عظیمی از دروغ‌های خبری را بر سر جوانان ایرانی آوار کنند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری روز پنج شنبه در گردهمایی دانشجویان دانشگاه‌های استان قم، با اشاره به آشفتگی و نگرانی غرب از استقلال علمی ایرانیان و با تاکید بر این‌که «دشمن امروز با جهانی‌سازی به دنبال تضعیف آرمان‌گرایی دانشجویان است» تصریح کرد: تسخیر عرصه‌های علمی دانشمندان ایرانی توسط دشمن؛ آفتی جدی است که محیط ‌های دانشگاهی را تهدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های علمی ایران در همه عرصه‌ها با اتکا به خودباوری و اصرار بر آرمان‌های اصیل و ارزشمند انقلاب تحقق یافته است.امروز ۵/۳ درصد تولید علم در اختیار جمهوری اسلامی است و دستیابی به این مهم نتیجه خودباوری و ولایت‌پذیری جوانان ایرانی است. این کار توسط نسل جدید و دانشمندانی ایران در مجامع علمی جمهوری اسلامی صورت گرفته است، کسانی که هنوز پیروزی انقلاب را هم درک نکرده‌اند.

وی با اشاره به بیاناتی از رهبر انقلاب مبنی بر این‌که «بصیرت باید شاکله اصلی جنبش دانشجویی باشد» گفت: معظم‌له طمع گروه‌های سیاسی به کشاندن دانشجویان به سمت اهداف خود را از بزرگ‌ترین آفت تشکل‌های دانشجویی عنوان کرده‌اند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنانش «ایجاد تورم و شکستن مقاومت مردمی، فشار بر مسوولان به منظور عقب نشاندن آن‌ها در مقابل غرب و نیز افزایش فشار بر مردم» را از دیگر اقدامات دشمن به منظور بروز انقلابی دیگر مطرح کرد.

وی با تاکید بر این‌که «کسی منکر سوءمدیریت‌ها نیست» تصریح کرد: افزایش نقدینگی در جامعه، گرانی‌ کنونی را به وجود آورده ولی مردم ایران نباید فریب عملیات روانی غرب را بخورند.

وی همچنین به مسائل داخلی سوریه اشاره و اظهار کرد: ما از مدل حکومت در سوریه دفاع نکرده‌ایم ولی تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که دانشجویان باید به تبیین این مسائل بپردازند.

ذوالنوری، با تاکید بر این‌که «سقوط بشار اسد عامل تسریع‌کننده تسلط رژیم صهیونیستی بر منطقه است»، تصریح کرد: بشار اسد با رأی قاطع مردم به ریاست جمهوری سوریه رسید و تنها حاکم عربی است که برای حمایت از مقاومت اسلامی هزینه پرداخت کرده است.

وی اظهار کرد: شانزدهم آذر روز دانشجو و روز تبیین، تشریح و روشن‌سازی رسالت دانشجویان و روز مبداء حرکت و تحول عظیم در تاریخ سیاسی کشور است. روز دانشجو اشاره به گذشته انقلابی نسل جوان ماست که در سال ۱۳۳۲ در اعتراض به سفر سران آمریکایی، دانشجویان دست به حرکتی موثر و ارزشمند زدند. قشر تحصیل کرده و دانشجو با زمینه‌های دینی و انقلابی علی‌رغم خفقان‌های زمان خود حرکات ضدآمریکایی و طاغوتی را شکل دادند. شانزدهم آذر از بزنگاه‌های تاریخی و نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است، قشر دانشجو با نگاهی دینی و توجه اعتقادی با تبعیت از محور ولایت فقیه و انقلاب اسلامی در طول مسیر انقلاب رسالت سنگینی را ایفا کردند.

وی افزود: پس از پیروز انقلاب اسلامی ایران نیز دانشجویان با تقویت روحیه آرمان‌گرایی، عدالت‌خواهی دینی و انقلابی خود این راه را ادامه دادند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه درسپاه گفت: جریان‌های سیاسی پس از انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها را محل جناح‌های سیاسی خود قرار دادند تا نیازهای خود را تامین کنند و نسل جوان را در مسیر مخالف امام و انقلاب به حرکت در بیاورند.

وی با اشاره به سیاه‌نمایی برخی افراد در شرایط کنونی و تعمیم فعالیت‌های برخی گروه‌ها به همه جامعه گفت: این در حالی است که امروز بدنه تحصیل کرده کشور و دانشگاه‌ها بیش از هر زمانی در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند و روند جریان‌های دانشجویی نیز به طور کامل مثبت و امیدوارکننده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که «مبارزه دانشجویان با استکبار جهانی منجر به انقلاب دوم شد» اظهار کرد: مزار شهدای دانشجوی ایرانی تا ابد نماد ولایت‌مداری و استکبارستیزی خواهد بود.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: برخی افراد در مسیر انقلاب دچار انحراف شده و فرش قرمز برای ورود غرب پهن کردند؛ این امر در دوران اصلاحات رخ داد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب و هدف‌گیری حکیمانه ایشان گفت: رهبر معظم انقلاب جنبش نرم افزاری و تولید علم را مأموریت اصلی و اساسی دانشگاه‌ها مطرح فرموده‌اند. امروز با پر رنگ شدن خط ولایت‌مداری و ضرورت رسیدن به استقلال این موضوع در مجامع دانشگاهی مورد توجه قرار گرفته است و رگه‌های دین‌گرایی، ولایت‌مداری و تفکر بسیجی در همه عرصه‌ها دیده می‌شود. پیشرفت‌های علمی ایران در عرصه‌های مختلفی همچون ژنتیک و هوا فضا نشان‌دهنده حاکم بودن روحیه و تفکر بسیجی در میان دانشمندان ایرانی است.

وی با بیان این‌که «جمهوری اسلامی ایران هشتمین کشور مجهز به پرتاب ماهواره به فضاست»، گفت: دشمنان ایران در تلاش بودند تا با تحمیل جنگ نام ایران را از صفحه روزگار محو کنند و امروز باید همسایه بودن با ایران را در فضا تجربه کنند. جمهوری اسلامی ایران امروز به توان بالستیکی که بخشی از قدرت بازدارندگی محسوب می‌شود دست یافته و می‌تواند حیات استکبار جهانی را تهدید کند. این امر در مقابل تهدیدات دشمنان مبنی بر حمله به تأسیسات هسته‌یی نقش بازدارندگی داشته و خطرپذیری را برای آن‌ها بیشتر کرده است.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=50387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر