1

جراحی معده بدون بیهوشی !

  • کد خبر : 50980
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱

مرحوم آیه الله العظمی الحاج السید احمد بن الحاج یوسف الخوانساری (قدس سره الشریف)، از سادات عظام و فقهای کرام است که با سی تبار نسب به حضرت موسی بن جعفر (ع) می رساند او یکی از پرچمداران فقه و فقاهت و یکی ازمراجع عظام عالیقدر و فقهای نامدار شیعه در قرن چهاردهم هجری می باشد.

مرحوم آیت‏ الله العظمی سید احمد خوانساری مدتی بود که از بیماری زخم معده رنج می برد و طبق نظر اطبا احتیاج به عمل جراحی داشت. از طرفی ایشان سالخورده و از لحاظ جسمی ناتوان بودند و تحمل جراحی بدون بیهوشی نیز ممکن نبود.پیش از آن که عمل جراحی آغاز شود، ایشان اجازه‏  بیهوش ‏کردن را به پزشکان ندادند (چون به نظر ایشان در صورت بیهوشی، تقلید مقلدینشان دچار اشکال می‏شد.)؛ از این رو به پزشکان معالج فرمودند: «هر گاه من مشغول قرائت سوره‏ مبارکه ‏ انعام شدم، شما مشغول عمل شوید! من توجه ام به قرآن است و در این صورت هیچ مشکلی پیش نمی‏ آید!» (ایشان آن‏چنان به قرآن توجه پیدا می‏کردند که احساس درد نمی‏کردند.)

همان‏طور هم شد و با تمام‏ شدن عمل جراحی، قرائت سوره‏  مبارکه انعام نیز به پایان رسید. (*)

 

 

سرانجام این عالم بزرگوار، پس از ۹۶ سال عمر پربرکت، در اثر کسالت در نخستین ساعات بامداد روز شنبه مورخ ۶۳/۱۰/۳۰ مطابق ۲۷ ربیع الثانی ۱۴۰۵ هجری قمری دار فانی را وداع، و به دیار جاودان شتافت و جهان اسلام و حوزه های علمیه را عزادار ساخت.
به مجرد انتشار خبر ارتحال این عالم ربانی، امام امت به حوزه های علمیه تسلیت گفت و درسهای حوزه یک هفته تعطیل شد.همچنین  از طرف دولت در سراسرکشور عزای عمومی اعلام و بازار تهران هم سه روز تعطیل گردید. جنازه مطهر ایشان به قم انتقال یافته  و در جوار استاد بزرگوار خود، در حرم کریمه اهل بیت- حضرت معصومه (ع)- مدفون گردید.

 

* مردان علم در میدان عمل، ج ۴، ص ۱۸۸ و ۱۸۹؛ برگرفته از: هزار و یک حکایت اخلاقی، ص ۴

فرهنگ
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=50980

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر