1

بر سر تکنولوژی و حقوق بشر با غرب مشکلی نداریم

  • کد خبر : 51223
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۷

غرب در ۱۵۰ سال گذشته به جهان اسلام هجوم آورده و سبک زندگی و مرتبه‌ها را تحقیق کرده است که این مسئله جنبه اول مشکل نهضت بیداری اسلامی با غرب است.

رحیم‌پور ازغدی گفت: نقش دانشگاه این است که دانشجویان مسلمان در عرصه‌های مختلف قدرت نظریه‌پردازی داشته باشند و اگر این‌طور نباشد قافیه را باختیم.

حسن رحیم‌پور ازغدی استاد دانشگاه عصر امروز در نشست دانشجو و استکبار‌ستیزی در دانشکده فنی دانشگاه تهران گفت: دانشجوی مسلمان در نهضت بیداری اسلامی باید قدرت نظریه‌پردازی در عرصه‌های مختلف داشته باشد. در غیر این صورت مجبوریم دوباره همه چیز را کپی کنیم.

وی افزود: بحث مان با غرب این است که آنها تقصیر نهضت بیداری اسلامی را به این می‌دانند که جهان اسلام با پیشرفت و دموکراسی مشکل دارد و ضعف تئوریک و عقب‌ماندگی خود را به گردن غرب می‌اندازد.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به نقش دانشجویان مسلمان در دهه‌ای که در آغاز آن هستیم، گفت: ما به دنبال بازسازی تمدن اسلامی با الگوی روز هستیم.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: غرب در ۱۵۰ سال گذشته به جهان اسلام هجوم آورده و سبک زندگی و مرتبه‌ها را تحقیق کرده است که این مسئله جنبه اول مشکل نهضت بیداری اسلامی با غرب است.

وی افزود: مسئله دوم بیداری اسلامی با غرب از بعد فرهنگی است ولی بر سر تکنولوژی و حقوق بشر مشکلی نداریم.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه آنها با تحقیر کشورهای مسلمان پیشرفت کردند، گفت: اگر اشغال ایران نبود متفقین بر جهان مسلط نمی‌شدند.

وی ادامه داد: آنها زبان خود را نیز به ما تحمیل کردند به طوری که در کشور ما هم هنوز تحصیل زبان انگلیسی اجباری است و اینها جزو بقایای سلطه انگلیس در قرن نوزدهم است که هنوز باقی مانده است. مشکل نظری ما با غرب این است که نه سکولاریزم علمی فلسفی را می‌پذیریم و نه سکولاریزم اخلاق.

رحیم ازغدی عنوان کرد: تفاوت جنبش بیداری اسلامی با رنسانس‌ غربی این است که به معنای تاریخی شبیه هستند ولی به لحاظ تئوریک متفاوتند.

وی با اشاره به اینکه جریان غزه و سوریه بزرگترین افشاگری تاریخ بود، گفت: هرچه سوریه فریاد منطق و دموکراسی سر داد آنها قبول نکردند و در غزه نیز جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۸ روزه انجام شد با اینکه امیدواریم به جنگ نیم روزه رسیده و صهیونیست از بین برود.

 

فارش

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=51223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر