1

کاتالان‌ها با «آقای گاو نر» سرشاخ شدند +تصویر

  • کد خبر : 51291
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰:۲۰

خوزه برای آن که قاطعیت خود را در این زمینه نشان دهد، به ورزش سنتی معروف گاوبازی این کشور اروپایی اشاره کرده و به خبرنگاران گفته است: من همچون گاو نر جوانی هستم که هر چه بیشتر شلاق می خورد، بیشتر به هیجان می آید.

هزاران نفر از مردم بارسلونای اسپانیا در اعتراض به طرح اصلاحات آموزشی این کشور علیه وزیر آموزش و پرورش تظاهرات کردند.

یکی از مهمترین محورهای طرح اصلاحات آموزشی خوزه ایگناسیو ورت وزیر علوم و آموزش و پرورش اسپانیا، تاکید بر آموزش زبان اسپانیولی در همه ایالتهای کشور و نیز تغییراتی در دوره های آموزشی مدارس است.

در حالی که او تاکید کرده اختصاص بودجه به مدارس ایالتی، مشروط به اولویت دادن به زبان اسپانیولی است، دولت محلی ایالت کاتالونیا به مرکزیت بارسلونا که چندی است بر ساز جدایی و استقلال طلبی می کوبد، به این طرح اعتراض کرده و موج تازه ای از جنجال را در اسپانیای بحران زده از نظر اقتصادی به راه انداخته است.

در پی بالاگرفتن اعتراضها، وزیر ۶۲ ساله آموزش و پرورش اسپانیا با دفاع از طرح اصلاحات آموزشی بر اجرای آن تاکید کرده و گفته است که تسلیم اعتراضها نخواهد شد. خوزه برای آن که قاطعیت خود را در این زمینه نشان دهد، به ورزش سنتی معروف گاوبازی این کشور اروپایی اشاره کرده و به خبرنگاران گفته است: من همچون گاو نر جوانی هستم که هر چه بیشتر شلاق می خورد، بیشتر به هیجان می آید.

در واکنش به این سخنان، حدود پنج هزار تن از مردم بارسلونا امروز با هدف دفاع از آموزش زبان کاتالان در مدارس ایالت کاتالونیا در این شهر تظاهرات کردند. باشگاه فوتبال بارسلونا نیز با صدور بیانیه ای حمایت خود را از تداوم آموزش زبان کاتالان در ایالت کاتالونیا اعلام کرده بود.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=51291

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر