1

متأسفم که برای مهدی هاشمی دردسر درست کردم

  • کد خبر : 51500
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۸:۲۱

همکار فراری نشریات زنجیره ای نسبت به انتشار نوار مکالمه اش با مهدی هاشمی که بخشی از هویت جریان آشوب طلب را لو می دهد، ابراز تأسف کرد.

همکار فراری نشریات زنجیره ای نسبت به انتشار نوار مکالمه اش با مهدی هاشمی که بخشی از هویت جریان آشوب طلب را لو می دهد، ابراز تأسف کرد.
نیک آهنگ کوثر پیش از این گفته بود بنابر اصرار دادگاه کانادا و شاکی مهدی هاشمی و ضرورت راستی آزمایی، مجبور شده نوار مکالماتش با مهدی هاشمی را به دادگاه بدهد. با این حال وی به خاطر اینکه باعث دردسر برای نامبرده شده، تحت فشار رسانه های ضدانقلاب قرار گرفته و ضمن دریافت انواع ناسزاها و اتهامات، بایکوت نیز شده است چندان که سایت روز آن لاین انتشار کاریکاتورهای وی را متوقف کرد.
همکار نشریات زنجیره ای در واکنش به این فشارها نوشت: «تأکید می کنم که خودم هم با مشاهده وقایع اخیر نگاهی متفاوت نسبت به گذشته پیدا کرده ام. من به خاطر اثر منفی انتشار یک نوار که از تاریخ تسلیم به وکلای آقای هاشمی و بوذری و دادگاه، دیگر اختیارش دست من نبوده، عذرخواهی می کنم. و تاکید می کنم از روز انتشار توسط هر کس که بوده فشار زیادی را تحمل کرده ام.
همچنین می گویم که بابت سوءتفاهم هایی که ایجاد شده، احساس مثبتی ندارم. ترجیح می دهم گفتگویی این روزها نکنم تا مبادا حرف اضافه ای بزنم. حرف اضافه ای که منجر به دردسر بیشتری برای زندانی شود.»
کوثر پیش از این اعلام کرده که فایل های صوتی یاد شده بالغ بر ۲۰ عدد می باشد.
وی با تأکید بر سندیت فایل های صوتی و توجیه مجدد علت ارائه آنها به دادگاه می نویسد: امروز فایل ها سرنوشتی یافته اند که ارزش تحقیقی و ثبت شان، جور دیگری قضاوت می شود. به عبارتی، فایل هایی که باید فقط برای بررسی نگاه خاندان هاشمی به سیاست مورد بررسی قرار می گرفت، آن هم نه به شکل عمومی، الان بلای جان مهدی هاشمی شده. نمی توانم سنگینی این فکر را پنهان کنم. چهار روز گذشته بر من، بیشتر از چهار سال گذشته.من به خاطر تحقیق و گفتگو با طرفین یک دعوا، از جمله مهدی هاشمی، و مستند کردن «اطلاع» آقای هاشمی از وجود شاکی در کانادا، و یک دادرسی که حاضر به دفاع از خود در آن نشده بود، از سوی تیم حقوقی هوشنگ بوذری که مطالب «خودنویس» را دنبال کرده بود، فراخوانده شدم. وقتی فراخوانده شدم، دو چاره داشتم؛ همرایی، یا سرپیچی. سرپیچی از شهادت در کانادا نهایتا حکمش حبس است و گرفتن به زور مدارک، آن هم کنترلش دست آدم نیست… به خاطر تلاش برای پنهان کردن واقعیت.
او در پایان تصریح کرد: برخلاف محسن هاشمی و پدرش تاکید می کنم فایل های ارائه شده به دادگاه، واقعی اند، اما کماکان بر حرف خود هستم و نگران انتشار بقیه ام. انتشار فایل ها در شرایطی که مهدی هاشمی در بند است را محکوم می کنم. ۲ سال پیش گفتم که رفتنش به ایران منطقی نیست، امروز هم معتقدم که دو سال پیش حرف اشتباهی به او نزده بودم.
در همین حال حسین باقرزاده- از اعضای جدا شده مرکزیت سازمان منافقین که مشترکا با گروهک اتحاد جمهوری خواهان و سلطنت طلبان طیف خادم و آهی همکاری می کند- درباره ماجرای مکالمات مهدی هاشمی و نیک آهنگ کوثر نوشت: مهدی هاشمی اظهاراتی را در این مکالمه مطرح می کند که می تواند سرنوشت شومی را برای او رقم بزند. اظهارات آقای کوثر در مورد الزامات دادگاهی کانادا (که بر گرفته از نظام قضایی بریتانیاست) کاملا با واقعیت می خواند. بستگان مهدی هاشمی اصالت متن صوتی یاد شده را انکار کرده اند و آن را جعلی دانسته اند. این موضع البته قابل فهم است. اظهارات و ادعاهایی در این مصاحبه مطرح شده که در نظام قضایی ایران از جرایم سنگین امنیتی و سیاسی بشمار می رود و عواقب سنگینی را می تواند برای گوینده آن ها به دنبال داشته باشد.
وی در ادامه این مطلب که از سوی سایت ایران امروز منتشر شده می نویسد: مهدی هاشمی در این مکالمات در واقع می گوید خط قرمزی به نام حفظ نظام وجود ندارد.
اما گویانیوز از زاویه دیگری به ماجرا پرداخت و نوشت: مهدی هاشمی در این گفت وگوها به حاکمیت می تازد. در این میان مشخص است نیک آهنگ تلاش دارد که مهدی هاشمی را به گفتارها و مواضع رادیکال تر بکشاند. مهدی هاشمی با نظر به موقعیت خودش و پدرش و خواهرش و خانواده اش با توجه به فشارهایی که از طرف نظام و دستگاههای امنیتی به آنان وارد می شود حتی اگر کمترین احتمال ضبط و انتشار این گفتگوها را می داد محال بود که چنین حرفهایی بر زبان براند، این وجه سلبی موضوع و وجه ایجابی هم نقش و هنر بی نظیر نیک آهنگ است که توانسته تا این حد اطمینان و اعتماد ایجاد کند که چنین حرفهای خطیر و پرهزینه ای را از او بکشد.[نیک آهنگ سالها در ایران و خارج کشور با مهدی هاشمی در ارتباط مداوم بوده و حتی برای او روزنامه نگار جور کرده است].
گویانیوز درباره شکایت هوشنگ بوذری از مهدی هاشمی که منجر به کشیدن پای نیک آهنگ کوثر به ماجرا شده نوشت: مهدی هاشمی دارای پرونده شکایتی در دادگاههای کانادا هست به طرفیت فردی به نام بوذری که ظاهرا عنوان شده در ابتدای دهه هفتاد شمسی که مهدی هاشمی در وزارت نفت شاغل بوده ایشان پیمانکار شرکت نفت بوده اند و طبق ادعای آقای بوذری در آن دوره جهت واگذاری یک قرارداد بزرگ به ایشان از طرف مهدی هاشمی مبلغ پنجاه میلیون دلار رشوه از بوذری دریافت شده و حالا بابت آن ادعا در دادگاههای کانادا طرح شکایت کرده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=51500

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر